وبلاگ

باورهای اشتباه در مورد چیدمان منزل

باورهای اشتباه در مورد چیدمان منزل

باورهای غلط در چیدن دکوراسیون منزل

گاهی تصمیم می‌گیریم که دکوراسیون خانه را عوض کرده و وسایل جدید جایگزین کنیم تا دکوراسیونی شیک و زیبا داشته باشیم. اما نتیجه در نهایت باز هم آن چیزی که باب میلمان است نمی‌شود. انگار یک چیزی در بین وسایل کم است. همان یک چیزی که احساس کمبودش باعث شد دست به دامان تغییر دکوراسیون و وسایل شویم. قضیه از این قرار است که همه ما به یکسری باورها درباره دکوراسیون خو گرفته‌ایم. تکرار این اشتباهات در چیدن وسایل منزل در ناخوادآگاهمان نفوذ کرده است. با هم به مرور برخی ازاین باورهای غلط می‌پردازیم تا جزو آنهایی نباشیم که این کارها را در دکوراسیون منزلشان انجام می‌دهند.

ست کردن

امروز دوره ست کردن همه وسایل با یکدیگر سپری شده است. خرید مبل و صندلی یکسان با تم رنگی دیوارها و در کنار آن، خرید پرده‌ای از رنگ و نوع رویه مبل، فضا را یکنواخت و چشم را خسته می‌کند. استفاده از تنوع رنگی در فضای خانه، آن را شیک‌تر و قشنگ‌تر می‌کند. تصویر زیر مثال واضحی برای ضعف ست کردن چیدمان حساب می‌شود.

تنوع زیاد

اگرچه قرار نیست همه وسایل را با هم ست کنیم و از تم‌ها رنگی یکسان نباید در دکوراسیون استفاده کنیم، اما اینگونه هم نباشد که از هر رنگی و طرحی در چیدن دکوراسیون استفاده کنیم. در حقیقت شما باید بین دو تا ۳ رنگ بعنوان رنگهای اصلی مانور بدهید و این رنگها باید بتوانند یکدستی و همگونی فضا را حفظ کنند. تنوع بیش از حد طرح و رنگ در خانه، تنها باعث ایجاد حس بهم ریختگی در خانه شده و بعد از مدت کوتاهی چشم را نیز خسته می‌کند. ایجاد تعادل در استفاده از رنگ و بافت‌ها در هنگام دکور کردن خانه بسیار مهم است.

پیشنهاد می کنیم مقاله اشتباهات چیدمان منزل را نیز حتما مطالعه نمایید.

میز عکس‌ های یادگاری

امروزه چیدن عکس‌های یادگاری روی میز کنار سالن پذیرایی کاملا اشتباه است. این روش قدیمی و از مد افتاده است. اگر دوست دارید که عکس‌های یادگاری در نشیمن یا پذیرایی داشته باشید بهتر است آنها را قاب کرده و در یک قسمت دیوار، آویزان کنید. راه دیگر برای حضور عکس‌ها در جایی غیر از آلبوم، چسباندن آن به در یخچال است. جایی که مدام چشمتان به آنها می‌افتد و در عین حال حسی گرم و صمیمی به آشپزخانه‌تان می‌دهند.

عدم هماهنگی در چیدمان وسایل

زاویه دادن به وسایل چوبی بزرگ، باعث کوچکتر دیده شدن فضا می‌شود. همچنین نباید دو وسیله چوبی بزرگ را کنار هم قرار داد. مثلا در کنار کاناپه بزرگ، میز عسلی کوچکتر را قرار دهید تا یکدستی و هماهنگی بین وسایل وجود داشته باشد. اگر در قسمتی از فضای نشیمن از یک گلدان استفاده کردید، بهتر است برای حفظ داینامیک فضا، در جایی که از لحاظ بصری هم ارز با آن محسوب می‌شود یک آباژور بلند، یا هرچیز بلند دیگری قرار دهید تا داینامیک فضا حفظ شود.

صندلی‌ های نهارخوری شق و رق

هرچقدر هم دکوراسیون خانه شما رسمی باشد، بهتر است برای میزنهارخوری از صندلی‌های شق و رق و سفت استفاده نکنید. راحتی یک از مهمترین المان‌ها در خرید مبلمان محسوب می‌شود و این صندلی‌ها هیچ نشانه‌ای از این المان را درخود ندارند. هنگام خرید صندلی‌ها حتما روی آنها بنشینید و راحتی آن را بسنجید.

پیشنهاد میکنیم از محصولات مبل چستر دیدن نمایید.

نگه داشتن وسایل اضافی

بعضی از وسایل هستند که از دور ریختنشان هراس داریم. مساله این نیست که این وسایل را دوست داریم، یا نقش کاربردی خاصی در زندگی ما ایفا می‌کنند، صرفا فکر میکنیم دور ریخن وسایل یعنی اصراف کردن و از لحاظ مالی ضربه خوردن. با اینحال باید بدانید نگه داشتن این وسایل به زیبایی دکوراسیون شما ضربه می‌زند. با کمی تمرین می‌توانید وسایل اضافه را جمع کرده و حتی به جای دور آنداختن، آنها را ببخشید. بعد ببینید آیا دکوراسیونتان به چیزی که دلخواهتان است نزدیک‌تر شده یا نه.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *