وبلاگ

بدترین رنگ دکوراسیون + بهترین رنگ دکوراسیون

رنگ نامناسب دکوراسیون

رنگ نامناسب دکوراسیون

بدترین رنگ ها برای دکوراسیون منزل

رنگ بزرگترین المان تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی است. این المان به دلیل اینکه قسمت اعظمی از فضا را درگیر خودش می‌کند بیشتر از باقی المان‌ها به چشم می‌آید. در صورتیکه رنگ مناسبی را برای دکوراسیون خانه انتخاب کرده و در کنارش از مبلمان و وسایل مناسب استفاده کنید، آن وقت است که رنگ در کنار باقی وسایل نشسته و دیگر بصورت تکی، آنچنان به چشم نخواهد آمد.

در نظر بگیرید اگر ار رنگ‌ نامناسبی برای فضای خانه استفاده کنید چه می‌شود؟ با توجه به تاثیرگذاری رنگها حتی بر روی روحیه و خلق و خوی انسان‌ها، توجه به انتخاب رنگ در دکوراسیون مناسب را در صدر کارهایی که برای دکوراسیون انجام خواهید داد، قرار دهید.

در هنگام انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون، انتخاب یک رنگ اصلی برای یک اتاق به این معنا نیست که شما باید فضای سقف تا کف را با رنگ انتخابی خود رنگ آمیزی کنید. به این معنی است که رنگ اصلی خود را با استفاده از تناژهای ظریف و انتخاب شده در مناطق کلیدی یا ایجاد نقاط کانونی مشخص در پس زمینه خنثی معرفی کنید و با استفاده از رنگ، پارچه ، آثار هنری، مبلمان یا تزئینات تزئینی با دقت انتخاب شده، رنگ مورد نظر خود را اضافه کنید.

بدترین رنگ ها برای دکوراسیون منزل

در ادامه به معرفی رنگ‌هایی میپردازیم که برای استفاده از دکوراسیون داخلی اصلا مناسب نیستند.

  • رنگ سرخابی

این رنگ، اگرچه رنگ شاد و زیبایی است و مورد علاقه بسیاری از خانم‌ها، اما توجه داشته باشید که اصلا رنگ مناسبی برای رنگ‌آمیزی خانه نیست. این رنگ تند به مرور زمان بر روی رشته‌های عصبی تاثیر گذاشته و آن را تحریک می‌کند.

همچنین وجود آن در یک فضای گسترده، باعث اذیت شدن چشم‌ها می‌شود. اگر این رنگ را خیلی دوست دارید، توصیه می‌شود تعدادی از وسایل را با این تم رنگی تهیه کرده و از رنگ کردن دیوارها با این رنگ بپرهیزید.

  • هلویی کرکی

زمانی این رنگ، از مجبوب‌ترین رنگها بود. شاید به همین دلیل، امروزه استفاده از آن در فضای داخلی، به شدت حس و حالی قدیمی و د‌لمرده به فضا می‌دهد و رنگ نامناسب دکوراسیون محسوب می شود.

  مدل دکوراسیون پاییزی خانه ایرانی + بهترین روش چیدمان پاییزی منزل

این رنگ بخصوص برای اتاق‌های کودکان و نوجوانان اصلا مناسب نیست زیرا ممکن است روی روحیه آن‌ها اثر منفی بگذارد. اگرچه شما می‌توانید از این رنگ، برای یک تکه کوچک از دیوار استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که رنگ مکمل آن را جوری انتخاب کنید که ترکیب زیبایی را در فضای شما به وجود بایورند.

  • زرد روغنی

اگرچه رنگ زرد بسیار شاد است اما وجود درخشندگی زیاد در این رنگ، باعث ایجاد حالتی از خشونت خواهد شد. قرار گرفتن در فضایی بزرگ که با رنگ زرد روغنی، رنگ آمیزی شده، افراد را دچار احساس استرس و اضطراب خواهد کرد.

این رنگ حتما باید در ترکیب با رنگ ملایم‌تری درفضا استفاده شود. اگرچه فراموش نکنید این رنگ غلبه بالایی دارد و ممکن است با هر رنگی نتوانید زهر بیش از حد درخشان بودن آن را بگیرید.

پیشنهاد می کنیم انواع مبل راحتی را جهت خرید در ویترا مشاهده نمایید.

  • قرمز آتشین

اگر زوج جوانی هستید و می‌خواهید اتاق خوابی رمانتیک و آتشین داشته باشید از این رنگ در اتاق خوابتان استفاده کنید اما بصورت کلی، این رنگ یکی از بدترین رنگها برای اتاق خواب محسوب می‌شود. این رنگ نه تنها باعث ایجاد حس خشونت می‌شود، بلکه به دلیل تحریک اعصاب، انتخاب خوبی برای اتاق‌خواب که محل استراحت و آرامش است نخواهد بود.

  • مشکی
اگرچه رنگ مشکی در تضاد با رنگهای روشن، در دکوراسیون داخلی معجزه می‌کند. اما استفاده از آن به تنهایی برای رنگ کردن فضا، فقط دری برای ورود به افسردگی است. این رنگ که باعث تیرگی و تاریکی فضا می‌شود، رنگ غم و اندوه است.
قرارا گرفتن در فضایی اینچنین تاریک، به مرور روحیه شما را افسرده و غمگین خواهد کرد. از دیدگاه طراحان داخلی، مشکی رنگ نامنامسب دکوراسیون و مطرودی است.

مشکی رنگ نامناسب دکوراسیون

انتخاب بهترین رنگ دکوراسیون

در زیر به معرفی سه مورد از انتخاب های رنگ مناسب دکوراسیون برای هر یک از قسمت های خانه می پردازیم:

  • آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های خانه است و با این وجود اغلب از منظر طراحی نادیده گرفته می شود. آشپزخانه اغلب یک مرکز خانوادگی شلوغ است که پر از فعالیت است، بنابراین طراحی رنگ آشپزخانه را ساده و جذاب نگه دارید.

بهترین رنگ برای آشپزخانه: سبز، سرمه ای و صورتی ملایم  است.

  بدترین رنگ دکوراسیون + بهترین رنگ دکوراسیون
”]
  • اتاق خواب مستر

انتخاب رنگ اتاق خواب اصلی شما باید با دکور آرامش بخش و نیرو بخش باشد. یک پناهگاه امن با رنگ هایی ایجاد کنید که به آرامش شما کمک می کند. بهترین رنگ برای اتاق خواب مستر: سبز تیره، زرد خردلی و آبی تیره است.

  • اتاق اضافی

اتاق اضافی نباید خیلی مردانه و زنانه باشد. شما ظاهری می خواهید که مناسب هر شخصی باشد که از اتاق استفاده می کند. به همین دلیل توصیه می شود از رنگ های کلاسیک مانند خاکستری، خاکی یا سفید استفاده کنید.

سفید به دلیل زمینه تمیز و ابتدایی بودن، رنگی عادی و چرک تاب است. اگر تمایل به استفاده از رنگ سفید دارید، حتما آن را با رنگ دیگری مخلوط نمایید. ترکیبات همراه با رنگ سفید که مناسب هستند شامل خاکستری تند، خاکی شن و ماسه ای، سفید کلاسیک می شوند.

پیشنهاد می کنیم انواع مبلمان ال را جهت خرید در ویترا مشاهده نمایید.

 

انتخاب بهترین رنگ دکوراسیون

  • سرویس بهداشتی

سفید اغلب به دلیل ارتباط با تمیزی، رنگ مناسبی و محبوبی  برای سرویس بهداشتی بوده است. طراحان داخلی امروزه رنگهای غیر سنتی را برای شاداب کردن سرویس بهداشتی توصیه می کنند. بهترین این رنگ ها عبارتند از: سیاه، رگه هایی از بنفش و زرد

پیشنهاد می کنیم مقاله روانشناسی رنگ در دکوراسیون را حتما مطالعه نمایید.

  • اتاق نشیمن

اتاق نشیمن منطقه سرگرمی منزل شماست  هم برای خانواده و هم برای دوستان. شما می خواهید انرژی و صحبت کردن را در این فضا ارتقا دهید و در عین حال فضایی آرام داشته باشید. یک رنگ آرامش بخش و لطیف انتخاب کنید. بهترین رنگ های انتخابی سفید، سایه های خاکستری و آبی تیره است.

  • ناهارخوری

ناهارخوری یک فضای اجتماعی است. اینجا جایی است که ما برای لذت بردن از یک وعده غذایی خوشمزه و همراهی دیگران با هم دیدار می کنیم. بنابراین، در انتخاب رنگ اتاق ناهار خوری دقت زیادی داشته باشید.

شما می خواهید انرژی و هیجان را القا کنید. آیا می دانید قرمز فعالیت را تحریک می کند و برخی مطالعات ثابت کرده اند که رنگ قرمز در واقع اشتهای فرد را افزایش می دهد؟ بهترین رنگ ها، قرمز جیغ، بنفش و سبز است.

  • اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک بسیار سرگرم کننده است. اینجا جایی است که می توانید کودک درونی خود را رها کنید و با استفاده از رنگ های جالب توجه فضای بسیار شگفت انگیزی را خلق کنید.

اتاق کودک می تواند روشن باشد. توصیه ما رنگ نارنجی است، زیرا این رنگ تک جنسیتی است که از جذابیت گرم و سطح انرژی بالایی برخوردار است. در کنار آن رنگهای زرد ، سبز روشن نیز بهترین هستند.

  ایده‌ های دکوراسیون و چیدمان پذیرایی ال کوچک و بزرگ
  • سرسرا یا سالن ورودی

سالن ورودی یا سرسرا اغلب نمای خانه شما است. این اولین مقدمه ای است که یک بازدید کننده هنگام ورود دارد، بنابراین بهترین انتخاب را داشته باشید. رنگ های زرد یا خنثی مانند سفید یا خاکستری در یک سالن به خوبی جلوه می کنند. حتی اگر سالن ورودی شما کوچک باشد، شما می توانید با چند رنگ کانونی آن را تنظیم نمایید.

سوالات متداول:

بهترین رنگ دکوراسیون کدامند؟

بهترین رنگ برای آشپزخانه: سبز، سرمه ای و صورتی ملایم است، بهترین رنگ برای اتاق خواب مستر: سبز تیره، زرد خردلی و آبی تیره است، بهترین رنگ های انتخابی برای اتاق نشیمن سفید، سایه های خاکستری و آبی تیره است.

بدترین رنگ دکوراسیون کدامند؟

رنگ سرخابی، هلویی کرکی، زرد روغنی، قرمز آتشین، مشکی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *