Decoration, Inspiration, وبلاگ

راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای خانه های کوچک

بهترین رنگ برای خانه های کوچک

شما ممکن است فکر کنید که برای رنگ زدن خانه‌های کوچک فقط محدود به رنگ سفید و در نهایت طوسی روشن و کرم هستید، اما در حقیقت اغلب رنگ ها قابل استفاده در خانه‌های کوچک نیز هستند؛ اگر شما نور و وسایل کافی برای فضایتان داشته باشید، استفاده از رنگ‌های تیره در خانه‌های کوچک می‌تواند اندکی فضا را دراماتیک کند و حس و حال متفاوتی به خانه شما بدهد. بهترین حالت استفاده از رنگ‌های تیره استفاده از رنگ های متالیک، بر روی دیوارهایی با طرح‌ های برجسته است. برجستگی دیوارها حالت سایه‌روشنی بر روی رنگ ایجاد می‌کند که باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می شود.

اما این نکته را در نظر بگیرید که بهتر است در صورتی که قصد استفاده از رنگ‌های تیره را دارید، یک دیوار که می‌تواند برگترین دیوار اتاق باشد را انتخاب کنید و آن را به رنگ تیره مورد علاقه‌تان درآورید، اما برای باقی دیوارها دنبال رنگ روشنی متضاد با رنگ تیره دیوار اصلی بگردید. این تضاد سایه و روشن بر روی دیوار، به بیننده این حس را می‌ دهد که دیوار تیره‌ تر کمی عقب‌تر است و اتاق دلبازتر به نظر می‌آید.

با این حال بسیاری از ما، فارغ از بزرگی و کوچکی فضا، ممکن است میانه خوبی با رنگ های تیره بر روی دیوارهای خانه‌مان نداشته باشیم. این موضوع که رنگ دیوارها نقش اساسی در روحیه ساکنین دارند، شکی نیست. حتی انتخاب رنگ های خوب و درست برای رنگ آمیزی دیوار، برای مهمان‌ هایمان نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. پس توجه به اینکه نکته ضروریست که جدا از همه حرف و حدیث‌ها رنگی را برای دیوارتان انتخاب کنید که مورد علاقه‌تان باشد. کلید رسیدن به رنگ‌آمیزی مناسب، در نظر داشتن این نکته است که بالانس یا توزان را در رنگ آمیزی نیز رعایت کنید. استفاده از یک الگو، یا استفاده از سایه و روشن برای رنگ آمیزی بهترین انتخابی است که برای رنگ ها می‌توانید داشته باشید.

چه رنگ هایی برای خانه کوچک شناخته شده هستند؟

رنگ سفید شکری، آبی-خاکستری روشن، بژ، خردلی و کرم قهوه‌ ای رنگ‌های شناخته شده در این حیطه هستند. توصیه ما به شما استفاده از مجموعه‌ ای از رنگ های آبی و خاکستری است. اگرچه برای هر رنگ روشنی، می توانید با اضافه کردن مقدار اندکی رنگ سیاه، رنگی درست کنید که هم تم رنگی مورد علاقه شما را دارد، هم بی روح نیست، هم بسیار مناسب دیوارهای فضای کوچک است.

بهترین رنگ برای خانه

 

بهترین رنگ ها برای قسمت های متفاوت خانه های کوچک

بهترین رنگ برای ورودی کوچک

بهترین رنگ برای خانه های کوچک که ورودی کوچکی نیز دارند می تواند طیفی از رنگ آبی باشد. در صورتی که طراحی خانه شما به نحوی انجام شده که دارای قسمت ورودی جداگانه ای است باید کاملا هوشمندانه عمل کنید، زیرا این بخش نخستین قسمتی از خانه است که مهمانان با آن روبرو خواهند شد.

بهترین رنگ برای طراحی اتاق نشیمن کوچک

بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک که فضای نشیمن با متراژ کمی دارند رنگ خاکستری است. رنگ خاکستری رنگی شیک و مدرن است و می تواند موجب القای گرما در اتاق نشیمن شود. می توانید از طیف رنگ های مختلف خاکستری استفاده کنید. با انتخاب طیف روشن این رنگ می توانید فضا را روشن تر و بزرگ تر نشان دهید. با استفاده از این رنگ در کنار رنگ هایی مثل سفید می توان اتاق های نشیمن کوچک را بزرگ تر نمایش داد.

(چنانچه تمایل به مشاهده قیمت مبل راحتی و خرید آن دارید، از مدل‌ های متنوع موجود در ویترا دیدن کنید)

راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای خانه های کوچک

رنگ مناسب برای آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ برای طراحی آشپزخانه کوچک رنگ سفید است. رنگ سفید و یا انواع طیف های روشن رنگ های خنثی می تواند تاثیر بسزایی در بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه داشته باشد. در چنین فضایی برای جلوگیری از یکنواختی می توانید از انواع المان های رنگی استفاده نمایید.

انتخاب بهترین رنگ برای خانه های کوچک

بهترین رنگ برای فضای غذاخوری کوچک

رنگ دیوار خانه های کوچک باید با دقت بیشتری انتخاب شود تا بتوان زیبایی و بزرگی محیط را به بهترین شکل ممکن نمایش داد. در منازلی که دارای فضای غذاخوری کوچکی هستند انتخاب طیف مناسبی از رنگ نارنجی می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد، زیرا این رنگ موجب القای انرژی به محیط می شود.

بهترین رنگ برای اتاق خواب کوچک

در جهت بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق خواب های کوچک می توان از رنگ سفید و یا طیف های روشن رنگ های خنثی استفاده نمود. زیرا این رنگ ها موجب می شوند که نور طبیعی به خوبی در فضا پخش شود. از دیگر رنگ های شیک و زیبا برای اتاق خواب می توان به عاجی و کرمی اشاره نمود. با استفاده از فرش و تابلوهایی که دارای رنگ غالب  هستند می توانند جلوه خاصی به اتاق خواب های کوچک بخشید.

(چنانچه تمایل به مشاهده قیمت سرویس خواب دو نفره و خرید آن دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ویترا دیدن کنید)

رنگ مناسب خانه کوچک

بهترین رنگ برای حمام کوچک

جالب است که بدانید یکی از تکنیک هایی که در طراحی حمام های کوچک به کار می برند استفاده از کاغذهای دیواری طرح دار است . زیرا با استفاده از این کاغذهای دیواری توجه افراد به آن ها جلب شده و مانع از کوچک به نظر رسیدن حمام می شوند. همچنین می تواند فضایی دراماتیک و تاثیرگذار در حمام به وجود آورد. از زیباترین و پرطرفدارترین کاغذ دیواری ها برای حمام می توان کاغذ دیواری طرح گل اشاره نمود.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین رنگ برای اتاق خواب را حتما مطالعه نمایید.

 

انواع رنگ برای خانه های کوچک

نکات مهم هنگام انتخاب رنگ خانه‌ های کوچک

توصیه می کنیم که اگر دیوارهایتان را تیره کردید، حتما از مبلمان و دکوراسیون با رنگ روشن استفاده کنید. وجود نور کافی در فضا نیز المان بسیار مهمی ست. اگر خانه‌ تان نورگیر نیست، حتما از چراغ های سقفی و دیواری متناسب استفاده کنید تا نور زیاد، مانع از دلگیری فضا به دلیل کوچکی شود.

در صورتی که از رنگ های خیلی روشن برای دیوارها استفاده کردید، جهت تنوع می‌ توانید مثلا رادیاتور منزل را به رنگ تیره و متضادی درآورید یا از مبلمان و دکور با رنگ‌های تیره استفاده کنید که حس سردی و یکنواختی فضا را بشکنید.

تغییر دادن رنگ محیط به خصوص اگر مستاجر باشید کار بسیار سختی است. با این حال برچسب‌ هایی هستند که می‌ توانید آن‌ها را بر روی رادیاتور، کابینت و یا کانتر بچسبانید. این برچسب ها هم با رنگ و طراحی متفاوتشان شکل متفاوت و جدیدی به فضای زندگی شما می دهند و هم زمانی که بخواهید منزل را تحویل صاحبخانه بدهید به راحتی پاک و تمیز می شوند.

سخن پایانی

با توجه به رونق زندگی آپارتمان نشینی و فضای محدود آپارتمان ها اکثر افراد به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند فضای منزل خود را بزرگتر نشان دهند. انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها و بخش های مختلف منزل می تواند تاثیر بسزایی در بزرگتر جلوه دادن آن داشته باشد. استفاده از طیف رنگ های روشن و همچنین خنثی در خانه های کوچک می تواند تاثیرگذاری بیشتری در این زمینه داشته باشد. در اینجا به بهترین رنگ ها برای خانه های کوچک که معمولا طراحان دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده می کنند اشاره کردیم. شما نیز می توانید با توجه به متراژ و رنگ دکوراسیون داخلی و وسایل منزل خود بهترین رنگ را انتخاب کنید.

سوالات متداول:

هنگام انتخاب بهترین رنگ برای خانه های کوچک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

توصیه می کنیم که اگر دیوارهایتان را تیره کردید، حتما از مبلمان و دکوراسیون با رنگ روشن استفاده کنید. وجود نور کافی در فضا نیز المان بسیار مهمی ست. اگر خانه‌ تان نورگیر نیست، حتما از چراغ های سقفی و دیواری متناسب استفاده کنید تا نور زیاد، مانع از دلگیری فضا به دلیل کوچکی شود. در صورتی که از رنگ های خیلی روشن برای دیوارها استفاده کردید، جهت تنوع می‌ توانید مثلا رادیاتور منزل را به رنگ تیره و متضادی درآورید یا از مبلمان و دکور با رنگ‌های تیره استفاده کنید که حس سردی و یکنواختی فضا را بشکنید.

رنگ های مناسب برای خانه های کوچک کدامند؟

رنگ سفید شکری، آبی-خاکستری روشن، بژ، خردلی و کرم قهوه‌ ای رنگ‌های شناخته شده در این حیطه هستند. توصیه ما به شما استفاده از مجموعه‌ ای از رنگ های آبی و خاکستری است. اگرچه برای هر رنگ روشنی، می توانید با اضافه کردن مقدار اندکی رنگ سیاه، رنگی درست کنید که هم تم رنگی مورد علاقه شما را دارد، هم بی روح نیست، هم بسیار مناسب دیوارهای فضای کوچک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *