وبلاگ

چیدمان منزل به سبک ایرانی از ۵۰ متر تا …

چیدمان منزل به سبک ایرانی

چیدمان منزل با نگاه به هنر ایرانی

استفاده از هنرهای ایرانی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، ممکن است علاقمندی شما باشد. هر کدام از ما در طراحی منزلمان حداقل از یکی از المان‌ های هنر ایرانی، در اصول طراحی داخلی منزل استفاده می ‌کنیم. در این مقاله سعی بر آن داریم که با ارائه برخی از ایده ها که با فرهنگ و سلیقه ایرانی هماهنگی دارد، شما را در چیدمان منزل به سبک ایرانی که می تواند ترکیبی از طرح ها و وسایل و رنگ های زیبا و ایرانی باشد، همراهی نماییم.

 

هنر ایرانی در دکوراسیون داخلی

فرش

فرش ایرانی که عضوی جداناشدنی از خانه ‌های ماست. فرش ایرانی از جمله هنرهای منحصر به فرد ایرانی‌ست که مملو از طرح‌ها و نقش‌های پرمعنا و زیباست و می توان گفت که حرف اصلی را در چیدمان خانه ایرانی فرش می زند، زیرا به نوعی می توان گفت فرش به خانه اصالت می بخشد. پس در انتخاب فرش خود نهایت دقت را داشته باشید که با فضا و چیدمان شما هماهنگی لازم را داشته باشد.

 

چیدمان منزل با نگاه به هنر ایرانی

 

گلیم

گلیم یکی از شناخته‌ شده‌ ترین و محبوب ‌ترین هنر دست ایرانی است. استفاده از گلیم، ظاهری متفاوت به دکوراسیون داخلی منزل شما خواهد داد. اما چه استفاده‌هایی از گلیم می ‌توانید بکنید؟

  1. مبل گلیم:
    مبل گلیم ها در واقع مبلمانی هستند که رویه آنها با پارچه‌ هایی از نقش و طرح گلیم رویه‌کشی شده است. با توجه به نقش ‌های زیبا و رنگ‌های سرزنده گلیم، این مبلها تغییر عظیمی در دکوراسیون منزل شما خواهند داد. در صورتیکه قصد ندارید مبلمان منزل را عوض کنید، میتوانید با خریداری یک گلیم، آن را بر روی قسمت نشیمن کاناپه بیاندازید. برای اینکار دقت کنید که رویه مبلمانتان ساده باشد تا طرح و نقش پارچه مبل، با طرح روی گلیم در تضاد نبوده و حس شلوغی و به هم ریختگی به فضا ندهند.
  2. گلیم بعنوان زیرانداز:
    از گلیم به جای فرش نیز می ‌توان استفاده کرد. فضاهای مناسب برای استفاده از گلیم، جلوی مبل یا زیر میز نهارخوری است. همچنین از قطعات کوچکتر آن، مانند قالیچه های کوچک، در نواحی ورودی خانه نیز می‌ توان استفاده کرد.
  3. کوسن‌ و پشتی های گلیمی:
    استفاده از پشتی‌ های گلیمی برای فضایی مانند بالکن مناسب است. همچنین اگر تمایل دارید گوشه‌ ای از منزلتان را به شیوه سنتی بچینید، این پشتی‌ها بسیار مناسب فضا هستند. در عین حال، اگر تمایلی به استفاده از پشتی ندارید، کوسن‌هایی با طرح گلیم، بر روی مبلمان یا صندلی‌ها، حال و هوای تازه‌ای به منزلتان خواهد بخشید.
  4. تابلوی دیوارکوب:
    از گلیم به عنوان تابلوی دیوارکوب نیز میتوان استفاده کرد. با این کار، رنگ و نقش چشمگیر گلیم را از ناحیه پایینی دکور منزل، به سمت بالای آن میبرید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبلمان منزل به فروشگاه اینترنتی ویترا مبل مراجعه کنید.

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی و سنتی

 

جاجیم

جاجیم‌ها از دیگر هنرهای ایرانی بافته شده توسط دست است. جاجیم‌ها به نسبت گلیم ‌ها کمتر شناخته شده هستند و همچنین از لحاظ طرح و نقش ساده‌تر نیز هستند. از جاجیم نیز می‌ توانید به عنوان رویه‌ای برای نشیمن مبل استفاده کنید. همچنین در صورتیکه نیمکت یا سکویی در منزل دارید، یک تکه از جاجیم بر روی آنها پهن کنید تا هم نشیمن راحت‌ تری پیدا کند، هم رنگ آمیزی فضا را متفاوت کند. از تیکه های کوچکتر جاجیم، برای رومیزی نیز میتوان استفاده کرد. میز جلوی مبل، یا میزهای عسلی و حتی میز نهارخوری میتوانند با تکه‌ های جاجیم بر روی آنها، جلوه خاص تری پیدا کنند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید سرویس ناهار خوری به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی اصیل

 

ترمه

ترمه پارچه‌ای گرانبهاست که از الیاف بسیار لطیف بافته می‌ شود. طرح ‌های به کار رفته در ترمه منحنی شکل هستند، مانند بته جقه، و رنگ ‌های متفاوتی دارند. از ترمه می‌ توانید بعنوان یک رومیزی منحصر به فرد استفاده کنید. استفاده دیگر از ترمه، پهن کردن تکه‌ هایی از آن بر روی پشتی مبل است. دقت کنید رنگ ترمه انتخابی‌تان با رنگ ساده مبلتان هماهنگی داشته باشد. در حقیقت این هماهنگی در تضاد این رنگ‌ها بهتر دیده می ‌شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل راحتی به ویترا مبل مراجعه نمایید.

 

چیدمان خانه ایرانی

 

منبت و معرق

کارهای چوبی منبت و معرق، گزینه‌ های بسیار مناسبی برای دیوارهای منزل شما هستند. بسته به سلیقه میتوانید از هرکدام از این هنرها برای دیوارهای منزل استفاده کنید. لازم به ذکر است که برخی از این تابلوهای چوبی، تلفیقی از منبت، معرق و مشبک هستند که بسیار جلوه زیبایی دارند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل ال به لینک مربوطه راجعه نمایید.

 

چیدمان خانه ایرانی باشکوه

  نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال، مربع و مستطیل

استفاده از صنایع دستی در چیدمان منزل به سبک ایرانی

یکی از بهترین انتخاب ها در چیدمان منزل ایرانی، کاربرد صنایع دستی و لوازم تزئینی سنتی می باشد. وسایلی مانند ظروف مسی، گلدان های سفالی، ظروف فیروزه کوبی و… که گویای فرهنگ غنی ایرانی است.

 

کاربرد پرده در چیدمان خانه ایرانی

یکی از مهمترین عناصری که در هنگام ورود به منزل به چشم می آید، پرده و سردری خانه است. پرده ها می توانند هم به سبک کلاسیک و متناسب با نوع مبلمان انتخاب شوند و هم به سبک سنتی و سردری که به شکل آویزهای منگوله دار هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله تزیین اتاق خواب عروس را حتما مطالعه نمایید.

 

چیدمان خانه ایرانی شناخته شده

 

نکاتی پیرامون چیدمان منزل ایرانی کوچک

  • پارتیشن

یکی از ایده های جالب توجه و خلاقانه در چیدمان خانه به کارگیری پارتیشن است که از طریق آن می توانید دو فضا را از هم جدا کنید، مثل فضای نشیمن و نهارخوری.

 

چیدمان منزل ایرانی

  راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای خانه های کوچک
  • دیوارها

یکی از مناطق خانه که در بدو ورود جلب توجه می نماید، دیوار خانه می باشد. پس باید در نظر داشته باشید که دیوار خانه خود را با تزئینی زیبا و چشم نواز تزئین نمایید و با در نظر گرفتن اصول طراحی داخلی، جلوه ای چشم نواز در ورودی منزل خود بسازید. برای این کار می توانید یک سری قاب عکس نصب نمایید و در آن عکس های خانوادگی و یا هر عکس دلخواه خود را قرار دهید. اگر این قاب عکس ها همگی در یک اندازه باشند، به میزان چشم نوازی خود بیشتر می افزایند.

  • گلدان

در چیدمان منزل ایرانی کوچک می توانید با بهره گیری از گلدان های کوچک آپارتمانی، فضای دلپذیر و مطبوعی را در خانه فراهم نمایید.

  • مبلمان

به طور معمول در چیدمان مبلمان منزل ایرانی و خانه های کوچک می توانید از مبلمان تختخواب شو و سرویس مبلمان ال استفاده نمایید، زیرا این مدل ها فضای کمتری از خانه را اشغال می نمایند.

 

چیدمان منزل ایرانی کوچک

برخی از سوالات رایج:

گلیم چه تاثیری در چیدمان منزل ایرانی دارد؟

گلیم یکی از شناخته‌ شده‌ ترین و محبوب ‌ترین هنر دست ایرانی است. از گلیم می توان در مبل گلیم (مبلمانی هستند که رو یه آنها با پارچه‌ هایی از نقش و طرح گلیم رو یه ‌کشی شده است ) – گلیم به عنوان زیرانداز – کوسن‌ و پشتی‌های گلیمی استفاده کرد.

کاربرد پرده در چیدمان منزل به سبک ایرانی چیست؟

یکی از مهمترین عناصری که در هنگام ورود به منزل به چشم می آید، پرده و سردری خانه است. پرده ها می توانند هم به سبک کلاسیک و متناسب با نوع مبلمان انتخاب شوند و هم به سبک سنتی و سردری که به شکل آویزهای منگوله دار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *