جهیزیه مبل

تهیه جهیزیه می‌تواند یکی از شیرین‌ترین و بهترین خاطرات هر دختری باشد. به‌شرط آنکه همه‌ی اجزای جهیزیه مانند جهیزیه مبل، جهیزیه سرویس خواب و … به‌درستی انتخاب‌شده و وقتی همه آن‌ها در کنار هم قرار می‌گیرد از دیدن آن لذت ببرید. به‌علاوه اجزای مختلف جهیزیه مانند جهیزیه چوب، جهیزیه مبلمان، تشک، وسایل آشپزخانه، پرده‌ها و همه موارد باید به شما و همسرتان احساس آرامش و لذت بدهند. بنابراین نکته اول این است که حتی‌الامکان به‌اتفاق همسر گرامی برای انتخاب جهیزیه به بازار بروید. زیرا هردوی شما باید احساس راحتی و لذت داشته باشید.

جهیزیه مبل

اهمیت انتخاب جهیزیه مبل

شاید بتوان گفت از میان ده‌ها و صدها وسیله موردنیاز و یا زینتی که یک جهیزیه را کامل می‌کند جهیزیه مبل از مهم‌ترین موارد به‌حساب می‌آید. زیرا می‌توانید طرح و نقش جهیزیه مبل خود را به‌عنوان یک نقطه مرکزی در تهیه جهیزیه قرار دهید. بسیاری از عروس خانم‌ها در انتخاب رنگ وسایل و مدل آن‌ها دچار تردید می‌شوند و نمی‌دانند چطور می‌توانند بهترین هماهنگی و اصطلاحاً هارمونی را بین وسایل خود به‌عنوان یک تازه‌عروس ایجاد کنند.

بنابراین اگر مبلمان را به‌عنوان اولین انتخاب خود قرار دهید بعدازاینکه یک جهیزیه مبلمان مناسب و موردعلاقه خودتان و همسرتان را پیدا کردید می‌توانید به‌راحتی می‌توانید بقیه جهیزیه شامل میز ناهارخوری، جهیزیه سرویس خواب و سایر موارد را به‌گونه‌ای تهیه کنید که با جهیزیه مبلمان شما هماهنگ شود.

مثلاً فرض کنید دوست دارید طرح جهیزیه مبلمان شما با دورهای فندقی و زمینه پارچه ساتن کرم باشد. در این صورت به‌راحتی می‌توانید با همان طرح میز ناهارخوری خود را نیز سفارش دهید یا حتی جهیزیه میز را طوری که کاملاً با مبلمان هماهنگ باشد مانند رنگ کرم و نخودی انتخاب کنید. بعد به سراغ پرده بروید که می‌توانید رنگ‌هایی مانند نخودی، کرم، خود فندقی، قهوه‌ای شکلاتی و … را انتخاب نمایید و همین‌طور به ترتیب بقیه وسایل چوبی خود را نیز برگزینید.

اما باید کمی هم برای خودتان وارد رشته دکوراسیون شوید. البته دکوراسیونی که خودتان دوست دارید نه آن چیزی که افراد دیگر برایتان می‌خواهند.

جهیزیه میزشناخت رنگ‌ها برای انتخاب بهترین جهیزیه مبلمان

مهم‌ترین اصل برای شما که می‌خواهید یک زندگی شاد و لذت‌بخش را شروع کنید سلیقه خودتان و همسرتان است. بنابراین در میان دنیایی از رنگ‌ها برای تهیه قسمت‌های مختلف جهیزیه مانند جهیزیه مبلمان، اول به فکر این باشید که خودتان چه چیزی را بیشتر دوست دارید و حس بهتری به شما می‌دهد. بعدازآن می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

اگر حتی همه‌چیز را کاملاً متفاوت انتخاب کنید مثلاً جنس و مدل جهیزیه میز ناهارخوری شما با مبلمان متفاوت باشد یا تکه‌های جهیزیه سرویس خواب دونفره شما متفاوت از هم انتخاب شود هم، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. اما اگر بین این‌ها هماهنگی باشد خودتان احساس بهتری خواهید داشت. به‌علاوه فضای خانه لطافت و زیبایی بیشتری پیدا می‌کند.

جهیزیه سرویس خواب

برای مثال می‌توانید سرویس مبلمان پذیرایی را کاملاً متفاوت از جهیزیه راحتی در سالن دیگر یا جهیزیه سرویس خواب انتخاب نمایید. همه این‌ها به سلیقه شما برمی‌گردد. آنچه مهم است ایجاد تعادل بین رنگ‌ها و طرح‌هایی است که انتخاب می‌کنید. مثلاً نباید همه سرویس مبلمان و راحتی، ناهارخوری، پرده‌ها و … را یک رنگ انتخاب کنید. این کار باعث دل‌زدگی می‌شود و اگر رنگ موردعلاقه شما تیره باشد خانه را کوچک و تاریک می‌کند. در عوض سعی کنید از رنگ‌های هماهنگ یا متضاد استفاده کنید.

همچنین رنگ‌ها باید متناسب با مکان وسایل باشد. مثلاً اگر رنگ دور مبلمان خود را شکلاتی انتخاب کردید بهتر است پارچه‌های آن روشن مثل رنگ کرم باشد یا اگر رنگ مبل‌هایتان را سورمه‌ای انتخاب کردید می‌توانید رنگ فرش یا پرده‌ها را به رنگ آبی درباری یا آبی کم‌رنگ همراه با کمی سفید انتخاب کنید تا هارمونی بیشتری داشته باشد. در اتاق‌خواب نیز بهتر است از رنگ‌های متعادل مثل رنگ چوب استفاده کنید و رنگ‌های خیلی گرم مثل قرمز یا نارنجی که آرامش شما را از بین می‌برد استفاده نکنید.

جهیزیه تخت خواب

طرح و مدل جهیزیه راحتی و مبلمان عروس

همانقدر که رنگ مبلمان عروس می‌تواند در زیبایی جهیزیه تاثیر بگذارد، انتخاب مدل و طرح پارچه‌ها و حتی جنس وسایل مختلف نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در جذاب بودن و رویایی شدن هرچه بیشتر خانه جدید شما داشته باشد. هرچند قبلا هم گفتیم که مهم‌ترین عامل نظر شما و همسرتان است، اما به‌عنوان یک پیشنهاد می‌توانید از طرح‌ها و جنس‌هایی که در سبک‌های مختلف مانند سلطنتی، کلاسیک، فانتزی، مدرن و … تولید می‌شوند برای جهیزیه مبل استفاده کنید و بقیه جهیزیه چوب را نیز طبق همان سبک انتخاب نمایید.

باید این نکته را نیز مد نظر بگیرید که هر مدل و سبک با توجه به ظاهر و جنسیتی که دارد نیاز به تزئینات خاص خودش خواهد داشت.

مثلا گذاشتن یک آباژور بسیار ساده در کنار یک مبلمان سلطنتی یا برعکس گذاشتن یک ساعت معرق کاری ایستاده در کنار یک مبلمان ساده یا فانتزی و دارای رنگ‌های مختلف جالب نیست. یعنی باید طوری همه این موارد از جمله نقش فرش، طرح پرده، وسایل تزئینی و … انتخاب شوند که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند کاملا با یکدیگر هارمونی داشته باشند. البته اینکه بتوانید با توجه به این موارد انتخاب خوبی داشته باشید کار خیلی سختی نیست. فقط کافی است نکات گفته شده را قبل از خرید در نظر بگیرید و به اندازه کافی وقت برای دیدن ژورنال‌ها و مدل‌های مختلف صرف کنید تا بعدا پشیمان نشوید.

انتخاب مدل جهیزیه تختخواب و تشک عروس که هر دو مربوط به اتاق خواب هستند نیز به همین سبک باید انجام شود تا اتاقی زیبا و دوست‌داشتنی برای شما و همسرتان باشد.

جهیزیه مبلمان

اهمیت مدل و نقشه خانه مورد نظر در انتخاب جهیزیه مبل

علاوه بر همه موارد گفته‌شده در قسمت قبل نقش منزلی که قرار است در آن زندگی کنید، رنگ دیوارها، دکوراسیون آشپزخانه و اینکه قرار است چه مدت در آن خانه بمانید نیز برای انتخاب مناسب جهیزیه مبلمان مهم است. مثلاً اگر همه دیوارهای خانه شما و آشپزخانه به رنگ طلایی، قهوه‌ای و جنس کابینت‌ها و پیشخوان از ام دی اف قهوه‌ای روشن باشد انتخاب جهیزیه مبلمان و به‌تبع آن بقیه جهیزیه به رنگ آبی فیروزه‌ای انتخاب مناسبی نخواهد بود و زیبایی کافی را به منزلتان نمی‌دهد. اما درصورتی‌که مثلاً دیوارهای خانه، کاغذهای سفید و آبی داشته باشد رنگ فیروزه‌ای می‌تواند یک خانه رؤیایی برای شما بسازد.

جهیزیه راحتی

جهیزیه زیبا تنها به گران بودن آن نیست!

بسیاری از عروس خانم‌ها فکر می‌کنند هرچه جهیزیه گران‌تری داشته باشند زیباتر خواهد بود. درصورتی‌که اگر به توضیحات قبلی توجه کرده باشید متوجه می‌شوید گران بودن وسایل جهیزیه را زیبا نمی‌کند. مهم این است که شما و همسرتان از آن‌ها لذت ببرید. اما خوب است که از همان ابتدا سلیقه خودتان را مشخص کنید.

مثلاً زیاد جالب نیست یک جهیزیه مبلمان بسیار لوکس با رنگ‌های گرم مانند طلایی انتخاب کنید اما بخواهید میز ناهار خوری تان را از میان طرح‌های ساده و فانتزی انتخاب کنید. به‌خصوص اگر خانه موردنظر دارای آشپزخانه باز و یا دارای جزیره باشد. همچنین اگر جهیزیه مبلمان خود را ساده یا فانتزی انتخاب کردید بهتر است سرویس راحتی یا ناهار خوری را نیز هماهنگ با همان سرویس مبلمان انتخاب نمایید. شاید این مسئله در ابتدا اهمیت چندانی ازنظر شما نداشته باشد، اما وقتی مدتی در این نوع فضا زندگی کنید برایتان کسل کننده و نازیبا می‌شود.

جهیزیه چوب

این روزها با موج گرانی ناشی از افزایش نرخ دلار و افزایش سرسام آور قیمت ها، تهیه جهیزیه عروس به یکی از دغدغه های اصلی هموطنان تبدیل شده است. اگر برای خرید سرویس چوب عروس به بازار مبل یافت آباد، بازار مبل دلاوران، چهاردانگه و یا سایر بازارهای مبل تهران و سایر شهرهای ایران مراجعه کرده باشین، مطمئنا با این مشکل روبرو شدین که قیمت ها به نسبت آخرین باری که سرویس مبلمان یا سایر اقلام دکوراسیون رو خرید کردین، چندین برابر بالاتر رفته و خرید یک سرویس کامل چوب حداقل ۴۰ تا پنجاه ملیون تومان براتون درمیاد. مشکل دیگه اینه که عموما تمام اقلام سرویس چوب رو نمیشه از یه فروشگاه تهیه کرد و ست کردن جنس و رنگ این اقلام خودش میتونه براتون یه مشکل بزرگ و لاینحل باشه. گروه مبلمان ویترا که توسط جمعی از پیشکسوتان و پیشروان صنعت چوب و معماری پایه گذاری شده، در راستای ارائه راه حل برای مشکلات و دغدغه های هموطنان عزیز، تسهیلات و راهکارهای زیر را در نظر گرفته است:

  • عرضه بسته کامل جهیزیه چوب شامل مبل راحتی، سرویس مبل عروس،سرویس مبل کلاسیک،سرویس نهارخوری، سرویس خواب، فرش، میز تلویزیون، بوفه و آینه، کنسول، آباژور، و سایر اقلام دکوراتیو
  • حذف واسطه های فروش و عرضه بسته کامل جهاز عروس با قیمت مناسب به صورت مستقیم از کارخانه و با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر
  • امکان سفارش همه اقلام جهیزیه با رنگ و طرح و مشخصات دلخواه و تحویل محصولات در کوتاه ترین زمان ممکن
  • امکان بازدید حضوری و اطمینان از کیفیت کالا و ثبت سفارش در شوروم های اختصاصی ویترا در سه نقطه مناسب شهر تهران
  • امکان بازدید از شوروم با هماهنگی قبلی و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی جهت حفظ سلامت مشتریان عزیز
  • استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان دکوراسیون و معماری ویترا بصورت حضوری، تلفنی و آنلاین (۲۴ ساعته)
  • امکان مشاهده تنوع رنگ و طرح سفارشات تحویل شده مشتریان روی سایت مبل ویترا جهت سهولت انتخاب رنگ و چیدمان
  • امکان مشاهده تنوع بروزترین محصولات و باخبر شدن از تخفیف های دوره ای و جشنواره های فصلی ویترا در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام رسمی مبل ویترا
  • تسهیل امکان خرید بسته کامل جهیزیه بصورت اقساطی با چک کارمندی یا چک معتبر کسب و کار
  • تخفیف ویژه بسته کامل جهیزیه با ارائه مدارک شناسایی و عقدنامه

سخن آخر

انتخاب جهیزیه کار آسانی نیست اما شور و شوق بسیار زیادی برای دختران جوان ایجاد می‌کند. شروع یک زندگی تازه با مردی دوست‌داشتنی و ایده‌آل این انگیزه را به عروس خانم‌ها می‌دهد که به‌اندازه کافی برای انتخاب وسایل خود وقت گذاشته و آنچه را واقعاً از آن لذت می‌برند انتخاب کنند. بنابراین سعی کنید برای انتخاب‌های خود همه جنبه‌های مختلف مانند فضای موردنظر، علاقه شخصی خودتان و همسرتان و … را در نظر بگیرید.