وبلاگ

۹ مدل چیدمان کاناپه جدید [۲۰۲۴] از خانه های کوچک تا بزرگ

مدل چیدمان مبل راحتی

یکی از مهم ‌ترین بخش ‌های هر خانه قسمت پذیرایی و سالن اصلی آن می ‌باشد؛ زیرا معمولاً زمان زیادی را در این قسمت می ‌گذرانیم. همچنین در صورت ورود مهمان جایی که بیشتر از همه به چشم می‌ آید و می‌ تواند خانه ‌های زیبا و آرامش ‌بخش را به نمایش بگذارد مدل چیدمان کاناپه و مبل است؛ بنابراین خانم‌ ها حق‌ دارند که روی این موضوع وسواس داشته باشند و بخواهند بهترین مدل چیدمان مبل راحتی و یا مبل‌ های سلطنتی را یاد بگیرند.

ایده‌ های بی ‌نظیر برای چیدمان مبل اتاق پذیرایی

یکی از مهم‌ ترین مواردی که در هر چیدمانی اهمیت دارد سلیقه شما می ‌باشد؛ اما علاوه بر سلیقه باید یک سری تکنیک ‌ها را نیز در چیدمان مبل اتاق پذیرایی به کار ببرید. اگر این تکنیک‌ ها را به‌ درستی انجام دهید، فضایی بازتر، آرام‌ تر، شاد تر و زیباتر در خانه خود خواهید داشت. در ادامه برای اینکه بتوانیم شما را بیشتر راهنمایی کنیم ایده ‌هایی عالی به شما خواهیم داد که می ‌توانید از آن‌ ها برای انتخاب مدل چیدمان کاناپه و مبل الگو برداری کنید.

استفاده از مبل‌ های چند منظوره

در این تکنیک شما باید مبل وسط و بزرگ ‌تر را دقیقاً روبروی شومینه بگذارید. سپس مبل راحتی تک نفره که معمولاً دو تا هست را در اطرافش قرار دهید. برای این مدل باید از یک فرش شیک و ساده که ازنظر رنگ با رنگ مبل ‌هایتان هماهنگی دارند استفاده کنید تا همه قسمت ‌ها را به هم متصل کند. این طراحی بیشتر مخصوص جمع‌ های دوستانه است. اگر یک چراغ روی یک میز عسلی چوبی و یک چراغ زمینی مانند آباژور در بین دو مبل تک ‌نفره مقابل پنجره قرار دهید، فضای بسیار خوبی ایجاد خواهد شد.

چیدمان مبل اتاق پذیرایی

نحوه پر کردن فضای خالی بین دیوار و مبل

در این تکنیک مبل‌ های تک ‌نفره باید دقیقاً مقابل مبل بزرگ (مبل های بزرگ) قرار بگیرند تا تعادل خوبی را ایجاد کنند. منتها در این حالت یک فضای خالی بین دیوار و مبل ایجاد می‌ شود که می‌ تواند کمی اذیت کننده باشد. برای حل کردن این موضوع باید یک میز و لامپ ‌هایی را بین مبل و دیوار قرار دهید تا فضای بسیار زیبایی برایتان ایجاد شود. گوشه دیگر نیز خالی می‌ ماند تا رفت ‌و آمد به سمت مبل‌ ها راحت باشد.

پیشنهاد می کنیم انواع کاناپه تک را جهت خرید در ویترا مشاهده نمایید.

می ‌توانید میز را در مرکز قرار دهید.

این تکنیک کمی قدیمی اما همیشه کاربردی است. معمولاً این روش برای خانه‌ های بزرگ که فضای زیادی دارند بیشتر استفاده می ‌شود. در این شیوه میز بزرگ به‌ عنوان مرکزیت مبل ‌ها قرار می ‌گیرد و هم مبل ‌ها با فاصله مشخص به دور آن چیده می ‌شوند. اگر در این مدل چیدمان مبل راحتی یا سلطنتی لامپی را بین دو مبل تک ‌نفره در بالا یا کنار صندلی تکی سمت چپ قرار دهید، نور بیشتری برایتان ایجاد می‌ شود و فضا ر ا بزرگ ‌تر نشان می ‌دهد.

  صندلی راک; انواع صندلی راک 1402

تعادل بین مبلمان و سایر وسایل خانه یادتان نرود!

شما باید طوری مدل چیدمان کاناپه و مبل‌ ها را انتخاب کنید که بین مدل مبل راحتی جدید ۲۰۲۳، رنگ وسایل و نوع آن‌ها هماهنگی و تعادل ایجاد شود؛ مثلاً نمی‌ توانید یک مبل سلطنتی انتخاب کنید و زیر آن از فرش‌ های با طرح‌ های فانتزی یا بسیار ساده استفاده نمایید. همچنین رنگ وسایل، پرده، فرش و مبل راحتی باید با هم هماهنگ باشند. البته منظور این نیست که همه آن‌ ها هم ‌رنگ باشند، اما اصطلاحاً باید به همدیگر بیایند. جهت مشاهده و خرید مبل جمع و جور می توانید به دسته مربوطه مراجعه نمایید.

نحوه چیدمان مبل راحتی ۷ نفره

چیدمان این نوع مبل ‌ها در نگاه اول کمی سخت هستند اما اگر تکنیک ‌ها و قواعد آن را رعایت کنید و کمی خلاقیت به خرج دهید، می ‌توانید یک چیدمان بسیار شیک و عالی داشته باشید. یکی از مهم ‌ترین مواردی که باید در چیدمان مبل راحتی ۷ نفره در نظر بگیرید، نقشه پذیرایی شما می ‌باشد. معمولاً از این مبل ‌ها برای فضاهای کوچک تا متوسط مربعی یا مستطیلی استفاده می ‌کنند؛ اما چیدمان آن‌ ها به‌صورت خطی و قرار دادن میز جلوی مبلی که اکثراً هم این کار را انجام می ‌دهند زیبایی خاصی ایجاد نمی‌ کند. پیشنهاد می شود مقاله انواع میز ناهار خوری را بخوانید.

چیدمان مبل راحتی ۷ نفره

به‌علاوه خیلی زود فضا را خسته‌ کننده خواهد کرد. مبل‌ های هفت ‌نفره معمولاً از دو کاناپه دو نفره و سه ‌نفره و مبل تک‌نفره ساخته می ‌شوند. البته برای خانه‌ های بسیار کوچک ست ‌های ۴ نفره و ۵ نفره نیز در دسترس می‌باشند. برای این مبل ‌ها می‌توانید از روش‌ های زیر استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه چیدمان مبل هفت نفره در فضای کوچک را حتما مطالعه نمایید.

استفاده از دو رنگ متفاوت در چیدمان مبل راحتی ۷ نفره

این نوع چیدمان بسیار مدرن و امروزی است. در این نوع چیدمان معمولاً دو کاناپه در روبروی هم قرار می ‌گیرند و از مبل‌های تکی با رنگ متفاوت استفاده می‌شود. این روش یک فضای مستطیلی بسیار دنج را برای دور هم ‌نشینی‌ های دوستانه فراهم می ‌کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله آباژور مناسب پذیرایی را حتما مطالعه نمایید.

استفاده از چیدمان روتین و مبل ‌های راحتی سفید

در این روش از مدل چیدمان کاناپه مربعی استفاده می ‌شود. شما برای این نوع چیدمان باید مبل ‌های کاناپه ‌ای را کنار هم به‌ صورت ال مانند بچینید و سپس با مبل‌ های تک ‌نفره دنباله آن را به سلیقه خودتان و با توجه به فضای منزل ادامه دهید.

  10 ایده چیدمان میز پذیرایی و تزیین میز جلو مبلی

استفاده از چیدمان مستطیلی برای مبل‌ های ۷ نفره

برای این مدل شما باید کاناپه سه ‌نفره را به‌ صورت خطی نزدیک دیوار برای اول کار قرار دهید. سپس مبل‌ های تک ‌نفره را کنار هم و روبروی کاناپه بزرگ بگذارید. اگر کاناپه دیگری هم دارید می‌ توانید آن را در یک سمت که روبروی آن برای رفت ‌و آمد باز است قرار دهید. پیشنهاد می شود درباره انواع سبک مبلمان بخوانید.

مدل چیدمان کاناپه

چیدمان مبل راحتی ۷ نفره با دکور رنگی

استفاده از مبل ‌های رنگی می ‌تواند فضایی متفاوت، شاد و بسیار شیک برای خانه و پذیرایی شما ایجاد کند. می ‌توانید از یک فرش تنها به ابعاد مناسب برای فضای مبل ‌ها و زیباتر شدن آن استفاده کنید. همچنین می‌ توانید تنها یکی از کاناپه ‌ها را در دکوراسیون مبل خود قرار دهید و یکی از کاناپه ‌ها را در فضایی دیگر مثلاً روبروی تلویزیون بگذارید. این کار باعث ایجاد تفاوت و زیبایی بیشتر می‌شوند؛ پس، از خلاقیتتان استفاده کنید.

  دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای جدید 2024!

سخن آخر

همان ‌طور که ملاحظه کردید می‌ توانید از شیوه ‌های مختلفی برای چیدمان مبل ‌ها و راحتی‌ های خود استفاده کنید. این کار به حسن سلیقه شما، نقشه منزل، نوع وسایل انتخابی و کمی هم تکنیک ‌های فضاسازی نیاز دارد؛ بنابراین به ‌راحتی می ‌توانید با ایده گرفتن از موارد گفته‌ شده و نگاه کردن به آلبوم‌ های بی ‌شماری که در اینترنت وجود دارد، یکی از آن‌ ها را انتخاب کرده و در منزل خود به کار ببرید. بد نیست هرچند وقت یک ‌بار نیز برای تنوع، چیدمان مبل نه نفره را تغییر دهید.

 

برخی از سوالات رایج:

چرا چیدمان کاناپه در منزل مهم است؟

ورود مهمان جایی که بیشتر از همه به چشم می‌ آید و می‌ تواند خانه ‌های زیبا و آرامش ‌بخش را به نمایش بگذارد مدل چیدمان کاناپه و مبل است؛ بنابراین خانم‌ ها حق‌ دارند که روی این موضوع وسواس داشته باشند و بخواهند بهترین مدل چیدمان مبل راحتی و یا مبل‌های سلطنتی را یاد بگیرند.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک به چه صورتی است؟

برای این مدل شما باید کاناپه سه ‌نفره را به‌ صورت خطی نزدیک دیوار برای اول کار قرار دهید. سپس مبل‌ های تک ‌نفره را کنار هم و روبروی کاناپه بگذارید. اگر کاناپه دیگری هم دارید می‌ توانید آن را در یک سمت که روبروی آن برای رفت ‌و آمد باز است قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *