وبلاگ

۱۰ ایده چیدمان میز پذیرایی و تزیین میز جلو مبلی

تزیین میز پذیرایی مهمان

دکوراسیون خانه هرکس نشانگر شخصیت و سلیقه اوست. میزها بخش مهمی از این مجموعه هستند. نحوه چیدمان میز عسلی و میز ناهارخوری اهمیت زیادی دارد زیرا برای پذیرایی از مهمان‌ ها از آن‌ها استفاده می ‌شود. در این مقاله به بررسی انواع راه‌ های تزیین میز پذیرایی مهمان خواهیم پرداخت.

بعد از خرید میز پذیرایی، نحوه چیدمان میز عسلی باید نشانگر سلیقه شما باشد و عناصر استفاده شده در آن برایتان معنا داشته باشند.
در انتخاب تزیینات مورد استفاده روی میز عسلی یا میز جلو مبلی باید به سبک دکوراسیون خانه، جنس و شکل میز دقت کرد. برای مثال تزیین میز جلو مبلی چوبی و شیشه ‌ای با هم تفاوت دارند.

برای تزیین میزها لزوماً نیازی به صرف هزینه‌ های گزاف نیست. چند کتاب یا گلدان ساده و هر شیء معنادار و محبوبی برای شما می ‌تواند میزها را زیباتر و چشم ‌نوازتر کند.

نحوه چیدمان میز عسلی باید به عنوان بخشی اساسی در نشیمن، نشان‌ دهنده سبک میز در دکوراسیون خانه باشد. هیچ‌گاه ایجاد تناسب و همسانی میان چیدمان میزها و سبک دکوراسیون خانه را فراموش نکنید. نحوه چیدن میز عسلی، وابسته به ذوق و سلیقه شخصی است. اما مجموعه ‌ای از قواعد برای جلوه زیباتر و درست آن وجود دارد که به ‌قرار زیر هستند.

ایده‌ های چیدمان میز پذیرایی و تزیین میز جلو مبلی

۱. تزیین سینی روی میز

برای چیدمان میزهای عسلی می ‌توان از سینی ‌های تزیینی استفاده کرد. این سینی‌ ها از جنس ‌های متفاوتی مانند چوب، آینه یا فلزی ساخته می ‌شوند.
از سینی‌ های آینه ‌ای و فلزی برای تزیین میز جلو مبلی سلطنتی استفاده می‌ شود. سینی ‌های آینه ‌ای باعث بازتاب و ترکیب نور و رنگ ‌های لوستر و وسایل تزیینی می‌شوند که جلوه‌ای چشم‌نواز پدید می ‌آورند.

سینی‌ های چوبی برای محیط‌های اسپرت و غیر رسمی کاربرد دارند. بافت زنده چوب احساس سرزندگی و شادابی به محیط می ‌دهد. از چوب‌ های درختانی مانند گردو، آبنوس، راش و بامبو برای ساخت این سینی‌ ها استفاده می ‌شود.

استفاده از سینی برای تزیین میزها باعث ایجاد نظم و پیوستگی در چیدمان می‌شود. تعدادی شمع و یک گلدان را می‌توان در سینی قرار داد و روی میز گذاشت. در سینی روی میز می ‌توان وسایل پذیرایی را نیز قرار داد مانند. یک شکلات خوری زیبا و یک قندان و شمع متناسب با آنها.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید میز عسلی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

تزیین میز جلو مبلی چوبی

۲. استفاده از ظروف هماهنگ

می ‌توان از گوی ‌های بلورین هم رنگ در اندازه ‌های متفاوت و حاوی شمع و گل روی میز استفاده کرد.

 

۳. استفاده از ساقه بریده درختان

وجود عناصر طبیعی در محیط باعث شادابی و آرامش در افراد حاضر می‌شود. می‌توان بجای استفاده از گلدان گل از ساقة بریده شدة درختان برای تزیین میز جلو مبلی استفاده کرد.

دکوری چوبی روی میز عسلی

۴. استفاده از شمع و فانوس

شمع نشانی از نور و آرامش در محیط است. برای تزیین میز پذیرایی عصرانه از شمع می ‌توان استفاده کرد. شمع‌ ها باید همسان با یکدیگر و متناسب با دکوراسیون نشیمن باشند. فانوس ‌ها یادآور گذشته ‌ها و مقاوم ‌تر از شمع‌ ها هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله شوروم مبل را حتما مطالعه نمایید.

روی میز عسلی چی بندازم

۵. مجسمه‌ ها را فراموش نکنید!

مجسمه‌ ها یکی از بهترین راه‌ ها برای بیان احساسات و افکار و عقاید هستند. استفاده از یک یا چند اثر هنری نشانگر تفکر هنری شماست. همچنین استفاده از این المان خاص برای تزیین میز پذیرایی سلطنتی بسیار توصیه می‌ شود.

 

۶٫ از انواع کاکتوس و تراریوم استفاده کنید

یکی از ایده های تزیین میز جلو مبلی استفاده از انواع کاکتوس های زیبا در سایزهای متفاوت و تراتریوم های خاص و شیک است. زیرا نگهداری و مراقبت از این گیاهان راحت تر است.

 

۷٫ استفاده از تم دریایی زیبا

با استفاده از اشکال هندسی نا منظم  و صدف، ستاره دریایی و …می توانید یک تم دریایی  برای دکوری روی میز عسلی ایجاد کنید. امروزه این وسایل دکوراتیو خیلی محبوب شده اند و می توان به راحتی آن ها را با سبک دکوراسیون مدرن هماهنگ نمود و جلوه میز پذیرایی را دو چندان کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله ایده های دکوراسیون اتاق خواب کوچک را حتما مطالعه نمایید.

 

۸٫ انواع کتاب

یک مدل دیگر از اکسسوری روی میز جلو مبلی می توان به انواع کتاب و کتاب های دکوراتیو اشاره نمود که طرفداران بسیاری دارند. با استفاده از چند کتاب با توجه به رنگ بندی و نوع دیزایی منزل خود می توانید یک میز زیبا و شیک بچینید.

چیدمان میز پذیرایی

۹٫ استفاده از گل های مصنوعی و خشک شده

برای تزیین میز جلومبلی چوبی حتی می توانید از گل های خشک شده و یا مصنوعی و گلدان های زیبا استفاده نمود. این وسایل دکوری در کنار میز چوبی جلوه خاصی به آن می بخشند و می توانند نظر بیننده را به خود جلب کنند.

 

‏‏

 

۱۰٫ تزیین میز جلومبلی استیل با استفاده گلدان های فلزی یا شیشه ای

امروزه گلدان های بسیار زیبایی از جنس شیشه، فلز و چوب در سایزهای کوچک و مناسب روی میز تولید شده اند که بسیار زیبا هستند. استفاده از این گلدان ها نیز می تواند ایده مناسبی برای تزیین میز پذیرایی مهمان باشد.

اگر به این فکر هستید که دکوری روی میز جلو مبلی چی بزارم؟ باید بگوییم ایده های بسیاری برای تزیین میز پذیرایی وجود دارد کافی است کمی دقت کنید و از موارد ذکر شده الهام بگیرید تا بتوانید متناسب با سبک دکوراسیون خود بهترین تزییات را در فضای منزل خود داشته باشید.

دکوری روی میز عسلی

 

نکاتی که در چیدمان میز پذیرایی باید به آن ها دقت نمود

۱٫ جنس میز را در نظر بگیرید

میز شیشه‌ ای، طرح کف‌ پوش یا فرش زیر خود را نمایان می ‌کند. اگر طرح زیرین شلوغ و پیچیده بود، وسایل کمی روی میز باید گذاشته شود. تزیینات میز شیشه ‌ای بهتر است برای جلوگیری از افزایش تصویر و به‌ هم ‌ریختگی، با طرح زیرین میز شباهت داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله ایده های دکوراسیون پذیرایی را حتما مطالعه نمایید.

تزیین میز جلو مبلی سلطنتی

تزیین میز جلو مبلی چوبی راحت ‌تر است زیرا نیاز به بررسی طرح فرش زیرش نیست. پیشنهاد می‌ شود برای تزیین میزهای چوبی تیره از وسایلی به رنگ روشن استفاده شود تا از غلبة رنگ تیرة میز بر دکوراسیون نشیمن کاسته شود. وسیله انتخاب شده می‌ تواند با رنگ‌های محیط همسان باشد.

 

۲٫ میزهای دوطبقه

میزهایی که طبقة زیرین دارند می‌ توانند وسایل بیشتری را روی خود بگنجانند. طبقه پایین میز را با حساسیت کمتری بچینید ولی از آن در نقش انباری برای وسایل تزیینی نشیمن استفاده نکنید. برای میزهای شیشه ‌ای بهتر است این بخش میز را خالی بگذارید و از شلوغ کردن میز با تزیینات زیاد بپرهیزید.

 

۳٫ استفاده از وسایل زیاد ممنوع!

تزیین ‌های شلوغ و نامرتب از عملکرد اصلی میز که پذیرایی است جلوگیری می ‌کند. باید نحوه چیدمان میز عسلی به‌گونه ‌ای باشد که فضایی خالی برای قرارگیری کنترل تلویزیون، لیوان نوشیدنی و وسایل پذیرایی موجود باشد. پیشنهاد می شود مقاله مبل پارچه ای یا چرم را بخوانید.

نحوه چیدمان میز عسلی

۴٫ ایجاد تعادل

برای روی میز می ‌توان نقطة کانونی در نظرگرفت و مجسمه یا گلدانی در آنجا قرار داد. وسایل روی میز باید از نظر بصری هم وزن باشد. بهتر است از سه گروه برای تزیینات روی میز استفاده کرد برای مثال یک گروه کتاب یک گلدان گل و چند شمع.

انتخاب عنصر ثابت و تکرار آن از بزرگ به کوچک جلوة زیبایی ایجاد می‌کند. کتاب ‌ها با ترکیب رنگی دکوراسیون از بزرگ به کوچک گزینه مناسبی برای چیدمان میز جلو مبلی هستند.

 

۵٫ از میز عسلی کمک بگیرید!

ابعاد وسایل روی میز باید با اندازه میز سازگاری داشته باشد. اگر میز جلو مبلی شما کوچک است می ‌توانید از میزهای عسلی در کنار آن استفاده کنید. ارتفاع گلدان یا مجسمه روی میز نباید بلند باشد تا افرادی که اطراف میز نشسته ‌اند بتوانند به ‌راحتی یکدیگر را ببینند.

 

۶٫ میز چه شکلی دارد؟

در نحوه چیدمان میز جلو مبلی باید به شکل هندسی آن توجه شود. می‌ توان وسایل تزیینی روی میز را همسان با شکل میز انتخاب کرد. در تزیین میز وسط مبل با گل خشک می ‌توان از ظرف شیشه ‌ای حاوی گل خشک استفاده کرد.

در میزهای مربع شکل خطی بین دو گوشه رو به ‌رو به یکدیگر را تصور کنید و عناصر خود را روی آن بگذارید. پیشنهاد می شود درباره انواع سبک مبلمان بخوانید.

نحوه طراحی و چیدمان میز عسلی

در میزهای دایره‌ ای بهتر است وسایل را به شکل مثلثی در وسط میز بچینید. دو بخش کنار یکدیگر و سومین بخش رو به رویشان قرار می ‌گیرد.
میزهای مستطیلی تنوع بیشتری برای نحوه چیدمان میز عسلی ایجاد می ‌کنند و می ‌توان در وسط یا دو طرف یا تنها در یک سمت آنها وسیله قرار داد.

۷. پرهیز از استفاده وسایل دارای زاویه دید خاص

توجه داشته باشید استفاده از وسایلی که زاویه دید خاصی دارند روی میز جلو مبلی اشتباه است. زیرا از هر سمت میز باید وسایل معنی و دید درستی داشته باشند. پس قراردادن وسیله‌ ای مانند قاب عکس روی میز جلوی مبل اشتباه است.

میزهای جلو مبلی درگذشته تنها برای پذیرایی استفاده می‌شدند. ولی در گذر زمان، میزهای عسلی جزو مهم‌ ترین عناصر دکوراسیون اتاق نشیمن شدند. ما ساعت‌ های زیادی از روز خود و تمام زمان میهمانی‌ ها را در نشیمن خانه‌ هایمان می‌گذرانیم. به همین دلیل میز جلو مبلی به‌ عنوان تکیه گاهی برای کتاب‌ های در حال مطالعه یا برای تزیین میز پذیرایی عصرانه اهمیت بالایی دارند.

پیشنهاد می کنیم مقاله فرش وینتیج چیست را حتما مطالعه نمایید.

دکوری های با زاویه خاص روی میز عسلی

چیدمان منزل به سبک ایرانی خود را باتوجه‌ به ویژگی ‌های شخصیتی و علایق خود انتخاب کنید و در مرحله بعد به دنبال همسان‌ سازی تمام اجزای خانه خود باشید. اتاق نشیمن در خانه کامل ‌ترین جلوه از سبک انتخاب شده شما است. تزیین میز جلو مبلی یکی از بهترین راه‌ها برای بیان این ایده است.

در نحوه چیدن میزهای عسلی باید از ذوق و سلیقه خود هم راستا با قواعد دکوراسیون خانه استفاده کنید. چیدمانی که زیبایی و آرامش و نشاط را القا نماید و در عین حال فضای خالی روی میز را برای پذیرایی باقی گذاشته باشد.

برخی از سوالات رایج:

نحوه چیدمان میز عسلی بر چه اساسی است؟

نحوه چیدمان میز عسلی و میز ناهارخوری اهمیت زیادی دارد زیرا برای پذیرایی از مهمان‌ ها از آن‌ها استفاده می ‌شود. نحوه چیدمان میز عسلی باید نشانگر سلیقه شما باشد و عناصر استفاده شده در آن برایتان معنا داشته باشند.

برای چیدمان میز جلو مبلی به چه عواملی باید توجه کرد؟

برای چیدمان میز جلو مبلی به جنس میز باید توجه کرد و در این نوع چیدمان از ساقه بریده درختان ، شمع و فانوس، مجسمه و ظروف هماهنگ استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *