وبلاگ

صفر تا صد بهترین رنگ برای اتاق خواب + ایده‌ های جدید ۲۰۲۴

بهترین رنگ برای اتاق خواب

انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب؛ امری سخت اما ممکن

در هر خانه‌ ای، اتاق خواب به عنوان فضای آرامش شناخته می‌ شود. به همین خاطر، دکوراسیون و رنگ‌ آمیزی آن باید این حس را به شما القا کند. اگر قصد انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب را دارید، باید بهترین ترکیبات رنگی را در نظر بگیرید. این ترکیبات رنگی باید متناسب با سلیقه و نیاز شما باشند. به عنوان مثال، اگر به رنگ‌های پرانرژی علاقه دارید، ترکیب رنگ سبز و نارنجی گزینه‌ ای عالی خواهد بود. در این مطلب از ویترا مبل، شما را با بهترین ترکیب‌ های رنگی برای استفاده در اتاق خواب آشنا خواهیم کرد.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب

در حال حاضر گزینه‌های متنوعی برای استفاده در اتاق خواب وجود دارند. از میان آن‌ها، شما باید انتخاب کنید که کدام ترکیب‌های رنگی می‌توانند فضا و جلوه‌ای عالی را برای محیط مورد نظر شما ایجاد کنند. در ادامه با برخی از این ترکیبات رنگی آشنا می‌شویم.

برخی از رنگ‌ها و طیف‌ های رنگی مناسب برای اتاق خواب عبارتند از:

  • رنگ‌ های گرم و آرامش‌ بخش
  • رنگ سبز
  • رنگ یاسی
  • رنگ نارنجی

رنگ‌ های گرم و آرامش‌ بخش را انتخاب کنید

اتاق خواب به عنوان فضاهای آرامش‌بخش شناخته می‌شود و مهم است که احساس راحتی و گرمی فضا را القا کنند. به همین خاطر، می‌توانید از ترکیبات رنگی گرم و یا خاکی برای رنگ‌آمیزی اتاق استفاده کنید که از رنگ‌دانه‌های طبیعی برگرفته شده‌اند.

برند Little Greene درباره رنگ‌های گرم برای اتاق خواب می‌گوید: «تناژ‌های طبیعی آرامش‌بخش برای القای حس گرما و راحتی به اتاق‌خواب‌ها عالی هستند و می‌توان از آنها در طرحی سراسری برای ایجاد یک احساس ارتباط نزدیک میان اجزای خانه و افراد ساکن در آن استفاده کرد.»

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید سرویس خواب را حتما مطالعه نمایید.

رنگ سبز؛ انتخابی آرامش‌ بخش

رنگ سبز که به طور جدایی ناپذیری با دنیای طبیعی پیوند خورده و ترکیب شده است، انتخابی عالی برای اتاق خواب می‌باشد. چرا که ذات این رنگ، ایجاد حساس آرامش منحصر به فرد است. به همین خاطر، از آن به عنوان بهترین رنگ برای اتاق خواب نیز یاد می‌شود.

خانم Emma Deterding، بنیان‌گذار و مدیر Kelling Designs در رابطه با استفاده از رنگ سبز می‌گوید: «اتاق خواب باید فضایی باشد که در آن از استرس‌های روز فرار کنیم و این زمان را برای تمرکز بر سلامتی، تندرستی و بهترین خواب شبانه در نظر بگیریم. به همین خاطر، استفاده از رنگ سبز می‌تواند گزینه‌ای عالی به نظر برسد.»

رنگ یاسی؛ گزینه‌ ای عالی برای استفاده به عنوان رنگ اتاق خواب

در گذشته طراحی داخلی بسیار یکنواخت شده بود. اما در حال حاضر، سبک‌های طراحی در حال تغییر هستند. در بسیاری از طراحی‌ها، مخصوصا طراحی دکوراسیون اتاق خواب از رنگ‌هایی مانند یاس بنفش و اسطوخودوس استفاده می‌شود که می‌توانند جلوه‌ای منحصر به فرد را برای اتاق ایجاد کنند.

سارا ونرنن از Vanrenen GW Designs درباره استفاده از رنگ یاسی می‌گوید: «در گذشته این رنگ در کنار رنگ خاکستری در دکوراسیون‌ها استفاده می‌شد. اما در حال حاضر نیز شاهد استفاده از سایه‌های یاسی در رنگ‌آمیزی اتاق خواب هستیم.»

پیشنهاد می کنیم جهت خرید تخت خوشخواب به وبسایت ویترا مبل مراجعه نمایید.

استفاده از طیف‌ های مختلف رنگ نارنجی

دکوراسیونی گرم و شاد با رنگ نارنجی قطعا جلوه‌ای زیبا را برای اتاقتان ایجاد خواهد کرد. شما می‌توانید از این رنگ به عنوان مکمل دکوراسیون و رنگ‌آمیزی استفاده کنید. به عنوان مثال، کوسن‌ها و آباژورها می‌توانند به این رنگ باشند.

رنگ در اتاق خواب جدید

اگر قصد انتخاب رنگ برای اتاق خواب را دارید و به دنبال مکملی برای نارنجی هستید، رنگ سبز می‌تواند گزینه‌ای عالی برایتان باشد. مدیر ارشد برند Amara درباره استفاده از رنگ نارنجی در فضای اتاق خواب می‌گوید: «این رنگ می‌تواند به بافت و فضای اتاق جلوه و رنگی دوباره ببخشد و روح را به زندگی برگرداند.»

انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب با توجه به سبک دکوراسیون

برای انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب لازم است که به سبک دکوراسیون آن نیز توجه داشته باشید. در صورت عدم توجه، ممکن است نتیجه نهایی چندان جالب به نظر نرسد. در جدول زیر برخی از رنگ‌های مناسب برای سبک‌های دکوراسیون رایج اتاق خواب را معرفی کرده‌ایم.

سبک دکوراسیون رنگ مناسب
مدرن (مینیمال) سفید، طوسی، خاکستری، مشکی، طلایی
نئوکلاسیک سفید، شیری، کرم، طوسی
کلاسیک زرشکی، سرمه‌ای، فیروزه‌ای، طلایی، سفید

نکته مهم در رابطه با معرفی بهترین رنگ برای اتاق خواب

اگر نمی‌دانید که چگونه بهترین رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم سری به پارچه‌فروشی بزنید. چرا که در این مجموعه‌ها طیف‌های رنگی متنوعی وجود دارند و متناسب با سلیقه‌تان می‌توانید پارچه دلخواه را انتخاب کنید. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که ابعاد اتاق نیز می‌تواند در تعیین رنگ مناسب برای آن تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، در اتاق خواب‌های کوچک بهتر است از رنگ‌های ملایم و نشاط‌ آور کم‌ رنگ مانند رنگ لیمویی استفاده کنید.

یکی از مسائل مهم دیگر در اتاق خواب که به زیبایی بیشتر آن کمک می‌کند، نورپردازی است. در مقاله اصول نورپردازی اتاق خواب، از ایده‌های جذاب ما استفاده کنید.

رنگ های اتاق خواب

 

انتخاب رنگ اتاق خواب با توجه به لوازم و سبک دکوراسیون

اگر قصد انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب را دارید، علاوه بر تمام مواردی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، باید به لوازم داخل اتاق نیز توجه داشته باشید. یا اگر رنگ‌آمیزی را انجام داده‌اید و به دنبال سرویس خواب هستید، باید رنگی را برای سرویس خواب انتخاب کنید که متناسب با سبک دکوراسیون اتاق باشد. ما در ویترا مبل، انواع مدل‌های سرویس خواب را در رنگ‌های متنوع برای فروش در اختیار داریم. جهت خرید از مجموعه ما کافی است با کارشناسان ویترا مبل تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا می‌ توان از رنگ قرمز برای اتاق خواب استفاده کرد؟

خیر. این رنگ حالت تنش در بدن ایجاد می‌کند و به دلیل فضای آرامش‌بخش اتاق خواب، بهتر است که از رنگ قرمز در این فضا استفاده نشود.

بهترین رنگ برای استفاده در اتاق خواب چیست؟

رنگ‌های آبی و سبز به دلیل ایجاد آرامش در بدن، بهترین گزینه‌ها برای استفاده جهت رنگ‌آمیزی اتاق خواب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *