وبلاگ

اصول ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی ۲۰۲۴

ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی

ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی؛ یکی از اصول مهم چیدمان

چیدمان دکوراسیون داخلی با استفاده از آیتم‌های سنتی یک روش ایده‌آل برای ایجاد بالاترین جذابیت و زیبایی است. بسیاری از طراحان به دلیل نقش‌ و نگارهای ساده و طبیعی فرش‌ های سنتی، از این آیتم در کنار سایر المان‌ های دکوراتیو چیدمان داخلی استفاده می‌کنند. برای ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی در ابتدا باید به سبک مورد نظر و کاربرد و تناسب هر یک از آیتم‌ها در فضای داخلی توجه کرد. همچنین این روش طراحی، باید با استفاده از اصول و قواعد خاص خود انجام شود. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت گروه مبلمان ویترا به این اصول اشاره می‌ کنیم.

تجربه‌ ای از نوآوری با ست‌ کردن فرش‌ سنتی‌ با آیتم‌ های مدرن

طراحان دکوراسیون داخلی برای ایجاد جلوه‌ای نو از چیدمان دکوراسیون‌های داخلی برخی از آیتم‌های سنتی مانند فرش‌ها، پشتی‌ها، سماورهای تزئینی، آیتم‌های روشنایی مانند فانوس و جاشمعی و … را در چیدمان داخلی به کار می‌برند.

در میان آیتم‌های قدیمی چیدمان، فرش‌های سنتی به‌ دلیل داشتن نقوش ساده و رنگ‌بندی‌های طبیعی، شرایط مناسب‌تری را برای ایجاد یک ترکیب‌ بندی مناسب و هارمونی رنگی بین آیتم‌های مختلف دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورند. بر همین اساس ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی از جدیدترین شیوه‌های طراحی فضای داخلی ساختمان‌ها به‌شمار می‌رود.

پیشنهاد می کنیم مقاله چیدمان اتاق نشیمن را حتما مطالعه نمایید.

با این اصول انواع فرش سنتی را با سبک‌ های مختلف دکوراسیون ست کنید

نمی‌توان بدون شناخت اصول اساسی، آیتم‌های سنتی را در کنار المان‌های مدرن دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد. طراحان حرفه‌ای برای داشتن فضایی صمیمی، زیبا، کاربردی و نوآورانه از تکنیک‌های منحصربه‌فردی در به‌کارگیری هم‌زمان فرش سنتی با آیتم‌های مدرن چیدمان داخلی استفاده می‌کنند. در ادامه به این اصول مهم اشاره می‌کنیم.

از طیف رنگ‌ بندی تک‌ رنگ استفاده کنید

توجه به اصل سادگی، مهم‌ترین نکته برای ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی است. برای آن که آیتم‌های اصلی چیدمان داخلی را در نقاط کانونی مهم خانه یا محل کارتان قرار دهید، می‌توانید از یک رنگ برای آیتم‌هایی مانند مبلمان، فرش، پرده‌ها، رنگ دیوارها و کاغذ دیواری و سایر آیتم‌های دکوراتیو استفاده کنید. در این زمینه تطابق رنگ فرش با رنگ مبل‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین برای جلوگیری از ایجاد کسلی و بی‌روحی فضا، به‌کارگیری طیف‌های رنگی مشابه بین آیتم‌ها، پیشنهاد خوبی برای شما است.

اصول ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی

توجه به اصول کنتراست رنگی

برخی طراحان با ایجاد خلاقیت، استفاده از رنگ‌های تکی را کنار می‌گذارند و اصل کنتراست را در طراحی‌های خود به کار می‌گیرند. ایجاد تضاد در دکوراسیون مدرن یک اصل اساسی است که با کمک آن می‌توان بر نقاط کانونی و طلایی چیدمان تاکید بیشتری داشت. معمولا برای ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی استفاده از تضادهای رنگی با رنگ‌های خنثی کاربرد بیشتری دارد. برای استفاده از کنتراست رنگی بین آیتم‌های مختلف چیدمان داخلی می‌توان از روش زیر استفاده کرد.

تونالیته رنگی فرش پیشنهاد رنگی برای سایر آیتم‌ ها
فرش‌های سنتی تیره استفاده از آیتم‌های دکوراتیو روشن
فرش‌های سنتی با رنگ‌بندی متنوع انتخاب یک رنگ به‌عنوان رنگ غالب و ست کردن سایر آیتم‌ها با آن

 

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل راحتی به لینک مربوطه از سایت ویترا مبل مراجعه نمایید.

استفاده از رنگ زمینه فرش برای ست کردن آیتم‌ های دکوراسیون داخلی

فرش‌های سنتی تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند و همین موضوع دست طراحان را برای ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی، باز می‌گذارد. توجه به رنگ زمینه فرش یک تکنیک کاربردی و مهم برای ایجاد هماهنگی رنگی بین آیتم‌های مختلف دکوراسیون داخلی است.

اگر دوست دارید از چوب در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید تا گرمای بیشتری به خانه ببخشید، مقاله بهترین دکوراسیون چوبی داخل منزل نکات خوبی برای شما دارد.

ست کردن فرش سنتی با دیزاین داخلی

در زمان ست کردن فرش‌ های سنتی با سایر آیتم‌های دکوراتیو دکوراسیون داخلی به این نکات توجه کنید:

  • ست کردن فرش‌های تیره با مبلمان: برای تاکید بیشتر بر فرش‌ها، از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. برای حفظ اصالت فرش سنتی نیز، می‌توان فاصله‌ای ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متری از پایه مبل تا فرش در نظر گرفت
  • ست کردن فرش‌های تیره با پرده: طیف رنگی پرده باید نسبت به فرش ملایم‌تر باشد تا بتوان برای فرش جلوه زیباتری ایجاد کرد
  • هماهنگی بین کوسن‌ها و رنگ‌بندی زمینه فرش: برای ایجاد بالاترین زیبایی در چیدمان دکوراسیون داخلی، حتما از رنگ‌بندی‌های نزدیک به هم یا کاملا متضاد بین مبلمان، کوسن‌ها و پس‌زمینه فرش استفاده کنید

توجه به فضاهای خالی

نکته مهم دیگری که برای ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد، میزان فضای خالی یا شلوغی است که در اختیار دارید. اگر فضای احاطه شده توسط آیتم‌های دکوراسیون داخلی کم است، می‌توان برای پر کردن فضا از فرش‌ها، قالیچه‌ها یا گلیم‌های کوچک استفاده کرد. فقط باید رنگ‌بندی آن‌ها نیز با سایر آیتم‌ها هماهنگی داشته باشد. بیشتر بودن فضای انتخابی از متراژ فرش در این زمینه به افزایش زیبایی و بهتر دیده‌شدن نقاط کانونی کمک فراوانی می‌کند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید آباژور به ویترا مبل مراجعه نمایید.

ست کردن فرش سنتی با دکور داخلی

با مبلمان مجموعه ویترا مبل نگران ست کردن فرش‌ های سنتی خود نباشید

آیتم‌های مبلمان به‌عنوان اصلی‌ترین آیتم‌های دکوراسیون در طراحی‌های مدرن، نقشی بدون جایگزین را برای زیبایی محیط داخلی ساختمان‌ها بر عهده دارند. رنگ‌بندی این آیتم‌ها در رسیدن به یک طرح مناسب برای ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی بسیار مهم است.

گروه مبلمان ویترا یکی از برترین مجموعه‌های فروش آیتم‌های دکوراسیون داخلی است که طیف متنوعی از انواع مبلمان، آباژور، میز و صندلی، میز نهارخوری و سرویس‌های خواب را به فروش می‌رساند. مجموعه ما با ارائه مبلمان متنوع در مدل‌های چستر، سلطنتی و راحتی به تمام نیازهای شما برای داشتن یک محیط مدرن کمک می‌کند. شما می‌توانید برای مشاهده محصولات و آگاهی از قیمت خرید آن‌ها، به دسته‌بندی محصولات سایت ما مراجعه کرده و سفارش خود را با راحت‌ترین روش ثبت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین رنگ برای اتاق خواب را نیز حتما مطالعه نمایید.

سوالات متداول

بهترین ایده برای ست کردن فرش‌ های سنتی با سایر آیتم‌ های دکوراسیون داخلی چیست؟

توجه به رنگ‌بندی فرش، دقت به فضای مورد استفاده و تناسب بین رنگ‌بندی سایر آیتم‌ها با فرش از اصلی‌ترین ایده‌ها برای این کار هستند.

آیا می‌ توان در کنار آیتم‌ های مدرن دکوراسیون داخلی از فرش‌ های سنتی استفاده کرد؟

بله متناسب با رنگ پس‌زمینه فرش و تناسب آن با سایر المان‌های دکوراسیون داخلی مدرن، می‌توان از آیتم‌های سنتی چیدمان داخلی در این فضاها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *