وبلاگ

جذاب ترین چیدمان اتاق نشیمن + نکات طلایی چیدمان این بخش منزل

چیدمان اتاق نشیمن

چیدمان اتاق نشیمن و تاثیر آن در افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی

اتاق‌ های نشیمن بخش مهمی از خانه‌ ها هستند که در افزایش صمیمیت اعضای خانواده و جمع شدن آن‌ها نقش مهمی دارند. این بخش از منازل باید فضایی دنج و صمیمی داشته باشند و افراد بتوانند پس از یک روز سخت کاری و پراسترس، در آنجا احساس آرامش و امنیت کنند. یکی از اصول اساسی برای القای حس آرامش بیشتر این فضا، توجه به چیدمان اتاق نشیمن و به‌کارگیری مناسب‌ ترین آیتم‌ها و ایجاد هارمونی بین آن‌ ها است. به همین دلیل در این مطلب از سایت ویترا مبل به نکاتی طلایی اشاره می‌ کنیم که این فضای دنج خانه شما را به یک مکان دوست‌ داشتنی تبدیل می‌ کنند.

چیدمان نشیمن

اصول اساسی در طراحی دکوراسیون‌ اتاق نشیمن

بسیاری از بانوان و طراحان، برای رسیدن به یک فضای مطلوب در اتاق نشیمن، به برخی نکات کوچک، اما بسیار مهم بی‌توجه هستند. برای افزایش زیبایی چیدمان اتاق نشیمن توجه به نسبت‌های طلایی، ارتباط آیتم‌های به‌کاررفته در چیدمان و استفاده از لایه‌ بندی‌ های ضروری برای آیتم‌ های دکوراتیو یک اصل مهم به‌ شمار می‌ رود که در یک طراحی زیبا و مدرن اتاق نشیمن کاربردهای زیادی دارند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

نکاتی که اتاق نشیمن شما را زیبا‌تر می‌ کنند

طراحان دکوراسیون داخلی برای طراحی سبک اتاق نشیمن، آیتم‌های دکوراتیو جذاب و تکنیک‌هایی کاربردی را برای قراردادن آن‌ها در کنار یکدیگر به کار می‌گیرند. آشنایی با این نکات از اتاق نشیمن خانه شما یک فضای گرم و دنج می‌سازد و می‌توانید از این فضا برای مطالعه، دیدن تلویزیون، گوش دادن موسیقی و … استفاده کنید. در ادامه به برخی نکات طلایی برای چیدمان اتاق نشیمن اشاره می‌کنیم.

انتخاب مبل مناسب

طرح چیدمان یک اتاق نشیمن مهم است و اهمیت آن به مبل ها هم بستگی دارد. مبل‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ ترین آیتم‌ های راحتی منازل در شهرها، در تکمیل چیدمان دکوراسیون داخلی و افزایش راحتی ساکنین منازل نقشی مهم بر عهده دارند. مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب مبل اتاق نشیمن، متراژ اتاق و سبک چیدمان و طراحی آن است. در کنار این آیتم‌ها می‌توان از یک میز عسلی بزرگ، پاف‌های متنوع برای زیرپایی، آباژور بلند و آینه برای انعکاس نور استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل چستر به ویترا مراجعه نمایید.

اگر اتاق شما به شکل مربع است، بهتر است برای چیدمان آن از مقاله دکوراسیون پذیرایی مربع استفاده کنید تا یک چیدمان جذاب داشته باشید.

مدل چیدمان اتاق نشیمن

از سوی دیگر در انتخاب مبل باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

  • توجه به سبک چیدمان اتاق نشیمن
  • دقت به فضا و متراژ در دسترس
  • رنگ‌بندی مبلمان
  • راحتی و کیفیت مبل
  • تعداد مبلمان

جهت خرید مبلمان راحتی می توانید به فروشگاه ویترا می توانید مراجعه کنید.

در طرح چیدمان‌ اتاق‌ نشیمن‌، نور را دست‌ کم نگیرید

نقش نورپردازی اصولی در طراحی مدل چیدمان اتاق نشیمن، یک موضوع غیر قابل انکار است. اتاق‌ های نشیمن معمولا به نور زیادی نیاز دارند. برای چیدمان این فضا می‌ توان از انواع چراغ‌ های سقفی، لوسترها، آویزهای بزرگ به‌ عنوان منبع نور اصلی و برخی نورهای مخفی کار شده در آیتم‌های مختلف چیدمان داخلی استفاده کرد. از سوی دیگر توجه به منبع نور طبیعی و چیدمان آیتم‌ های دکوراتیو در مرکز کانونی خانه و در مجاورت نور نیز، عامل مهم دیگری است که باید در زمان نورپردازی اتاق نشیمن به آن توجه داشته باشید.

سبک چیدمان اتاق نشیمن

برای انتخاب منبع نور مناسب اتاق نشیمن باید به کاربرد آیتم‌های دکوراتیو، سبک معماری داخلی، میزان نورگیر بودن فضا و قدرت منابع نور مصنوعی برای روشنایی فضا دقت کرد. با افزایش نورپردازی، شرایط تبدیل اتاق نشیمن به یک نقطه کانونی اصلی فراهم‌تر است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید کاناپه تک به وبسایت ویترا مراجعه نمایید.

به‌ کارگیری گیاهان در چیدمان‌ ‌اتاق‌ نشیمن‌

یکی از کاربردهای اصلی گیاهان تزئینی افزایش زیبایی چیدمان خانه‌ها است. شما می‌توانید متناسب با سبک طراحی داخلی منازل و شرایط آب‌ و هوایی، از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. به‌کارگیری این گیاهان به‌عنوان آیتم‌های دکوراتیو در چیدمان داخلی، علاوه بر کمک به تصفیه هوا، در ایجاد فضایی طبیعی و القای آرامش بیشتر نیز تاثیرگذار هستند.

استفاده از انواع گلدان‌ های سقفی، دیواری، گل‌های آویز و گل‌هایی به شکل تابلوهای دیواری مسطح از اتاق نشیمن یک فضای لوکس و منحصربه‌فرد می‌سازد. شما می‌توانید متناسب با کاربرد مورد نظر از گل‌های زیر برای چیدمان اتاق نشیمن استفاده کنید.

نام گیاه

شرایط استفاده

فیلودندرون سایه‌ دوست
پرسیاوشان مقاومت نسبت به سرما
یشم مقاومت نسبت به سرما
انواع کاکتوس‌ ها مقاومت نسبت به گرما
آگلونما مقاومت در برابر نور کم
دیفن باخیا مقاومت در برابر نور کم
پیرومیا یا گل قاشقی مقاومت در برابر نور کم
سانسوریا برای تصفیه هوا

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان مبل کلاسیک را حتما مطالعه نمایید.

توجه به رنگ‌ بندی

انتخاب رنگ مناسب برای آیتم‌های دکوراتیو و سبک کلی دکوراسیون داخلی باید بر اساس روانشناسی رنگ‌ ها و تناسب میان آن‌ها انجام شود. طراحان داخلی برای رنگ‌بندی چیدمان اتاق نشیمن از رنگ‌های ملایم و روشن استفاده می‌کنند. همچنین استفاده از پالت‌های رنگی متفاوت و به‌کارگیری حالت رنگین‌کمانی بدون برهم‌زدن نظرم و آراستگی محیط نیز، پیشنهاد مناسبی به‌شمار می‌آید.

اگر علاقه‌مند به استفاده از رنگ‌های تیره برای آیتم‌های دکوراسیون داخلی هستید، باید بدانید که در کنار این رنگ‌ها از تونالیته‌های متضاد استفاده کنید تا در درازمدت باعث افسردگی شما نشود. انتخاب منبع نوری قوی و پرقدرت نیز در محیط‌های تیره‌تر بسیار مهم است.

جهت خرید سرویس خواب می توانید به فروشگاه ویترا مراجعه کنید.

طرح چیدمان یک اتاق نشیمن

چیدمان اتاق نشیمن خود را با کمک ویترا مبل کامل کنید

آیتم‌های دکوراتیو فراوانی وجود دارند که از آن‌ها بتوان به‌عنوان المان‌هایی اصلی در تکمیل چیدمان اتاق‌های نشیمن استفاده کرد. مبلمان، آباژور، میز تلویزیون، انواع صندلی‌ها و میزهای جلو مبلی و عسلی از جمله این آیتم‌ها به‌شمار می‌روند. گروه مبلمان ویترا به‌عنوان یک مرکز معتبر در زمینه توزیع جدیدترین و باکیفیت‌ترین آیتم‌های دکوراتیو منازل، طیف وسیعی از مهم‌ترین المان‌های دکوراسیون داخلی را به فروش می‌رساند. مجموعه ما با فروش بهترین آیتم‌های مدرن و کلاسیک، پاسخی کامل را به تمام نیازها و سلایق ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات ویترا مبل، از بخش دسته‌بندی محصولات سایت ما دیدن کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبلمان خانگی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

سوالات متداول

پنجره‌ ها در افزایش زیبایی چیدمان‌ اتاق‌ های نشیمن چه کاربردی دارند؟

این آیتم‌ ها علاوه بر کمک به تقویت منبع نوری، در بهتر دیده‌ شدن بافت و الگوی آیتم‌ های دکوراتیو نقش دارند.

مهم‌ ترین اصول برای چیدمان‌ اتاق‌ نشیمن چه اصولی هستند؟

توجه به نقاط کانونی، تقارن، وجود لایه‌ بندی، رنگ‌ آمیزی و تناسب میان آیتم‌ ها از مهم‌ ترین اصول چیدمان آیتم‌ های اتاق نشیمن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *