وبلاگ

نحوه شستن مبل با بخارشو | چگونه انواع مبل را در منزل تمیز کنیم؟

نحوه شستن مبل با بخارشو

بخارشو یک وسیله عالی برای شستن مبل در منزل است

مبلمان به دلیل استفاده مداوم، در معرض کثیفی‌های زیادی قرار دارد. از طرف دیگر برخلاف بسیاری از وسایل خانه مانند فرش و پرده، امکان شست‌وشوی آن به‌صورت کامل وجود ندارد. به همین خاطر شستن مبل در منزل به یک دغدغه اصلی برای افراد تبدیل می‌شود. اما خوشبختانه بخارشو به‌عنوان یک وسیله عالی برای شستن مبل عمل می‌کند. در این مطلب از ویترا مبل به بررسی نحوه شستن مبل با بخارشو می‌پردازیم و نکات تکمیلی در این زمینه را بررسی می‌کنیم.

برای شستن مبل با بخارشو به چه وسایلی نیاز داریم؟

قبل از این که نحوه شستن مبل با بخارشو را به شما آموزش دهیم، بهتر است بررسی کنیم که برای این کار به چه وسایلی نیاز دارید. در ابتدا باید گفت که شما باید از یک بخارشو قدرتمند برای این کار استفاده کنید که می‌تواند انواع لکه‌ها را از روی پارچه مبل از بین ببرد. همچنین استفاده از مواد شیمیایی و شوینده بسیار قدرتمند به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. چرا که این کار می‌تواند به پارچه حساس مبل شما آسیب جدی وارد کند.

انواع وسایل و مواد شوینده مورد نیاز برای شستن مبل با دستگاه بخارشو خانگی عبارت‌اند از:

  • الکل رقیق شده با آب
  • سرکه
  • جوش شیرین
  • پاک‌ کننده چندمظوره
  • لکه‌ بر مخصوص پارچه‌ های لطیف
  • آب
  • بخارشو قدرتمند
  • پنکه
  • دستمال با قابلیت جذب بالا

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف را حتما مطالعه کنید.

نحوه شستن انواع مبل با بخارشو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در آموزش نحوه شستن مبل با بخارشو  یا به عبارتی دیگر طرز شستن مبل با بخارشوی باید به آن اشاره کرد، جنس پارچه مبل است. همان‌طور که می‌دانید مبلمان با انواع متریال‌های چرم، مخمل و معمولی موجود هستند. حال باید گفت که برای شستن هر یک از این انواع مبلمان، باید نکات خاصی را رعایت کرد تا پارچه مبل هیچ‌گونه آسیبی نبیند.

نحوه شستن انواع مبل با بخارشو

در ادامه نحوه تمیز کردن مبل با بخارشو را بررسی می‌کنیم:

· پارچه‌ های معمولی: برای شست‌وشوی مبلمان با پارچه‌های معمولی، شما کار دشواری پیش روی خود ندارید. چرا که این پارچه‌ها در برابر حرارت حساس نیستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با استفاده از بخارشو تمیز کرد. اما قبل از اقدام به تمیز کردن مبل‌های پارچه‌ای با بخارشو، بهتر است از یک جاروبرقی برای پاک کردن پرزها و گردوخاک روی مبل استفاده کنید. همچنین اگر بعد از استفاده از بخارشو، همچنان لکه‌ای روی پارچه مشاهده کردید، از مواد شوینده برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید

· مبلمان چرمی: به‌طور کلی برای شست‌وشوی مبلمان چرمی از بخارشو استفاده نمی‌شود. چرا که برای تمیز کردن چرم شما تنها به یک دستمال مرطوب یا الکل رقیق‌شده نیاز دارید. همچنین می‌توانید از اسپری‌های مخصوص تمیز کردن چرم استفاده کنید. اما اگر مبلمان چرمی شما بسیار کثیف است، بخارشو می‌تواند یک گزینه مناسب برای تمیز کردن آن باشد. توجه کنید که برخی مبل‌ها با چرم مصنوعی ساخته شده‌اند و در نتیجه در برابر حرارت بسیار حساس هستند

· پارچه مخمل: مخمل یکی از حساس‌ترین پارچه‌ها است و به همین خاطر اگر مبل شما مخملی است، باید در زمان شست‌وشوی آن با بخارشو دقت بسیار زیادی داشته باشید. استفاده از حرارت یا رطوبت بیش از حد قطعا می‌تواند به پارچه مخملی مبلمان شما آسیب وارد کند. به همین خاطر به آرامی مبل را با بخارشو شسته و سپس اجازه دهید تا پارچه کاملا خشک شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله تمیز کردن مبل مخمل را حتما مطالعه نمایید.

 

‏‏

 

مراحل شستن مبل با بخارشو

به‌ طور کلی طرز شستن مبل با بخارشو شامل چهار مرحله می‌شود. در مرحله اول شما باید از یک جاروبرقی برای تمیز کردن مبلمان از انواع پرز و گردوغبار استفاده کنید. چرا که بخارشو تنها می‌تواند لکه‌های روی مبل را از بین ببرد و نقشی در تمیز کردن پرزها و گردوغبار روی مبل ندارد. حتی استفاده از بخارشو بدون جاروبرقی می‌تواند باعث چرک‌مرد شدن مبلمان شما نیز شود. بعد از جارو کردن مبل، نوبت به استفاده از بخارشو می‌رسد. در این مرحله بخارشو را راه‌اندازی کرده و باحوصله تمام بخش‌های مبل خود را بشویید. فراموش نکنید که استفاده از حرارت بیش از حد می‌تواند به پارچه‌های حساس مبل آسیب وارد کند.

بعد از استفاده از بخارشو، باید مبل خود را در معرض هوای آزاد قرار دهید. برای این کار می‌توانید مبل را در یک اتاق دربسته قرار داده و تمام پنجره‌های آن را باز کنید. همچنین می‌توانید یک پنکه را در جلوی مبل قرار دهید تا با سرعت بیشتری خشک شود. فراموش نکنید که خشک کردن مبل در سریع‌ترین زمان می‌تواند عمر پارچه و اسکلت مبل شما را به‌شدت بیشتر کند. همچنین در صورت خشک نشدن سریع مبل، احتمال بو گرفتن مواد داخلی ان مانند ابرهای نشیمن وجود دارد.

مراحل شستن مبل با بخارشو

مرحله آخر نحوه شستن مبل با بخارشو نیز مربوط به لکه‌گیری می‌شود. اگر بعد از استفاده از بخارشو، همچنان برخی لکه‌ها روی مبل شما مشاهده می‌شد، باید به سراغ لکه‌بری دستی بروید. این کار را می‌توانید با استفاده از دستمال‌های زبر و همچنین شوینده‌های لکه‌بر ملایم انجام دهید. استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین یا الکل رقیق‌شده با آن نیز پیشنهاد می‌شود. اما نباید از این محلول‌ها به مقدار زیاد استفاده کنید. چرا که می‌توانند به پارچه مبل شما آسیب وارد کنند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبلمان منزل به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

نکات تکمیلی نحوه شستن مبل با بخارشو

با وجود این که بخارشو می‌تواند دستگاه بسیار مناسبی برای شستن مبل باشد. اما نباید فراموش کرد که این دستگاه توانایی بالایی برای لکه‌بری ندارد. در نتیجه اگر روی مبل شما لکه‌های زیادی وجود دارد و یا این که پارچه آن به شدت چرک‌مرد شده است، پیشنهاد می‌کنیم که از لکه‌بری دستی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید با استفاده از دستمال و یک شامپو فرش یا لکه‌بر قدرتمند لباس‌های حساس، لکه‌ها را به‌صورت موردی و با دست پاک کنید. این کار اثربخشی بالایی خواهد داشت. اما اگر مبل شما تنها به یک نظافت دوره‌ای نیاز دارد، بخارشو بهترین گزینه برای شما است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید میز کنسول به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

طریقه شستن مبل با بخارشو

در زمان شستن مبل با بخارشو، مراقب پارچه‌ های حساس باشید

در این مطلب به‌صورت کامل با نحوه شستن مبل با بخارشو آشنا شدیم. قطعا شست‌وشوی مبل در منزل یا محل کار با بخارشو یک گزینه عالی و مقرون‌به‌صرفه است. اما برخی مبل‌ها پارچه‌های حساسی دارند و برخی دیگر را نیز می‌توان تنها با یک دستمال پارچه‌ای مرطوب تمیز کرد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شستن مبل با بخارشو، قسمتی از پارچه یا کوسن مبل خود را با این دستگاه شسته و در صورت نتیجه‌بخش بودن فرایند، آن را روی تمام مبل اجرا کنید. اگر به دنبال خرید مبل‌های باکیفیت و دیگر آیتم‌های منزل هستید، می‌توانید محصولات مورد نظرتان را از فروشگاه ویترا مبل خرید کنید. ما یکی از فروشگاه‌های معتبر در حوزه فروش مبلمان در ایران به‌شمار می‌آییم.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت سرویس خواب به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *