وبلاگ

تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف | یکی از چالش‌ های اصلی مشتریان برای خرید

متریال چوبی برای تخت خواب بهتر است یا ام دی اف؟

متریال مورد استفاده در ساخت تخت مهم‌ترین مساله‌ای است که باید در زمان خرید تخت خواب به آن توجه داشته باشید. در واقع متریال به کار رفته در تخت اهمیت زیادی برای ما دارد و باعث می‌شود تا ما انتخاب به مراتب هوشمندانه ‎تری داشته باشیم. ام دی اف را می‌توان یکی از پرکاربردترین و چوب را نیز یکی از محبوب‌ ترین متریال‌ها در زمینه طراحی و ساخت انواع مبلمان و وسایل خانگی دانست. در این مطلب از سایت ویترا مبل قصد داریم به یکی از پرسش‎های اساسی مشتریان یعنی ” تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف ” یک بار برای همیشه پاسخ بدهیم.

تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف؟

تفاوت موجود میان تخت خواب ام دی اف و چوبی بسیار زیاد است. اما در صورتی که بخواهیم به شکل کلی بیان کنیم به جز هزینه نصب باید گوییم که از نظر سلامت بدن و راحتی تخت خواب چوبی در مقایسه با ام دی اف بهترین گزینه است. علت انتخاب چوب هم ایت است که در آن از مواد شیمیایی و یا ضایعاتی در چوب استفاده نمی‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف بهتر است این بخش را تا انتها مطالعه کنید.

مقایسه تخت خواب چوبی با ام دی اف

مقایسه تخت خواب چوبی و ام دی اف از نظر استقامت و دوام

به طور کلی تخت خواب چوبی استقامت و دوام بسیار بالایی دارد. در صورتی که به دنبال تخت خوابی هستید که علاوه بر دوام بالا بتواند برای سالیان طولانی عمر کند، توصیه می‌کنیم جنس چوب را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر می‌باشد که نوع چوب‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. برای نمونه چوب بلوط در مقایسه با چوب سرو دوام بیشتری دارد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل تختخواب شو به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

از نظر وضعیت نگهداری، تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف؟

یکی از سوالات رایج کاربران بحث سهولت در نگهداری تخت خواب‌های چوبی و ام دی اف است. به طور کلی تخت خواب چوبی نیاز به مراقبت بیشتری دار. برای مثال لازم است که چوب رنگ شود زیرا احتمال پوسیدگی و حشره‌زدگی در چوب به مراتب بیشتری است. در طرف مقابل چوبی مانند ام دی اف را داریم که اصلا احتیاجی به نگهداری ندارد.

مقایسه تخت خواب چوبی و ام دی اف از نظر قیمت

مقایسه تخت خواب چوبی و ام دی اف از نظر قیمت

همانطور که در جریان هستید برای تهیه یک تخت خواب چوبی باید درختان زیادی از طبیعت کم شود. سرانجان نیز بعد از قطع درختان فرایندهای طاقت‌فرسا و هزینه‌بری روی آن‌ها انجام می‌شود تا بر روی آن‌ها سطحی صاف و صیقلی ایجاد شود. این در شرایطی است که ام دی اف خاک اره و باقی‌مانده چوب است که تحت فشار و دما قرار داده می‌شود و به شکل ورقه‌های یکدست و صیقلی آماده کار می‌شود. پس می‌توانیم به طور کلی نتیجه بگیریم که قیمت ورقه‌های ام دی اف در مقایسه با تخته چوب‌ها کمتر است.

از نظر زیبایی تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف

از نظر زیبایی تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف

به طور کلی هم چوب و هم ام دی اف هر دو از نظر ظاهری وضعیت بسیار مناسبی دارند. اما از نظر میزان زیبایی اگر بخواهیم صحبت کنیم چوب خالی زیبایی چندانی ندارد. در طرف مقابل ام دی اف صاف و هموار است و همواره قابلیت سنباده‌زنی و همینطور ابزارخوری را دارد.

بررسی تخت خواب چوبی و ام دی اف از نظر تنوع طرح و رنگ و طول عمر

اگر بخواهیم از نظر تنوع طرح و رنگ صحبت کنیم باید بگوییم که ورقه‌های ام دی اف تنوع به مراتب بیشتری دارند. چرا که به شکل مصنوعی و به دست انسان ساخته می‌شود. از نظر طول عمر نیز ام دی اف در مقابل آفاتی مثل موریانه و مواردی مثل حریق و رطوبت طول عمر بیشتری دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله شیک ترین دکوراسیون اتاق خواب را حتما مطالعه نمایید.

تخت خواب چوبی با محیط زیست سازگارتر است یا ام دی اف؟

از نظر وضعیت سازگاری با محیط زیست باید گفت که ام دی اف معمولا از چوب بازیافت شده ساخته می‌شود. در نتیجه شما با استفاده از ام دی اف کمتر محیط زیست را به خطر می‌اندازید. اما توجه داشته باشید که برای تولید تخت خواب چوبی گویی که یک درخت از طبیعت کم می‌شود.

قابلیت رنگ‌ آمیزی سطوح چوبی و ام دی اف

بعضی از افراد که به استفاده از چوب در تولید تخت خواب علاقه‌دارند و تمایلی نیز به استفاده از محصولات ام دی اف ندارند باید بدانند که ام دی اف امکان رنگ‌آمیزی دارد. به این معنا که سطح آن صاف و صیقلی است و شما می‌توانید به سادگی آن را رنگ‌آمیزی کنید.

نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که پس از انجام رنگ‌آمیزی برای ام دی اف تشخیص دادن آن از چوب اصلی دشوار خواهد بود. به همین خاطر نتیجه می‌گیریم که شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای به مراتب کمتر اقدامات لازم برای خرید تخت خواب با ظاهری چوبی را انجام دهید. از طرفی علاوه بر رنگ‌آمیزی می‌توان از روکش‌های مختلفی مثل روکش چوب گردو، بلوط و همینطور راش استفاده کرد که جلوه طبیعی تخت خواب شما را دو چندان می‌کند.

بررسی تخت خواب چوبی و ام دی اف از نظر تنوع طرح و رنگ و طول عمر

خرید برترین تخت خواب‌ های ام دی اف از مجموعه ویترا مبل

یکی از مهم‌ترین لوازمی که در اتاق خواب هر شخصی وجود دارد، تخت خواب است. در حقیقت شما باید تختی را انتخاب کنید که با وجود داشتن کیفیت و دوام، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. سرویس خواب‌ های چوبی با توجه به تنوع طرح‌ها و همینطور فرایندی که برای ساخت آن‌ها طی می‌شود، قیمت بالاتری دارند. این امر در شرایطی است که تخت خواب‌های MDF قیمت مناسبی دارند و همچنین در برابر بسیاری از عوامل محیطی دچار تغییر نمی‌شوند.

حال که با تفاوت‌های تخت خواب چوبی و ام دی اف آشنا شدید، باید از یک مرجع قابل اطمینان تخت خواب‌های ام دی اف را خریداری کنید. مجموعه ویترا مبل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تخت خواب‌های ام دی اف در کشور است. تنوع محصولات ام دی اف در مجموعه ما بسیار بالا است و به همین دلیل شما گزینه‌های مختلفی برای خرید و انتخاب پیش روی خود دارید. در صورت وجود ابهام درباره خرید تخت خواب ام دی اف می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *