وبلاگ

اصولی ترین ویژگی تخت خواب خوب چیست؟

ویژگی تخت خواب خوب

استراحت کردن و خوابیدن یکی از مهم‎ترین نیازهای بدن انسان است و باید مورد توجه قرار بگیرد. هر فردی باید در روز به طور میانگین هشت ساعت را به خواب اختصاص دهد. اما برای بازیابی انرژی و استراحت کافی وجود یک تخت خواب خوب ضروری است. برخی از افراد تصور می‌کنند، داشتن تشک راحت تنها ویژگی مورد انتظار برای خواب راحت است؛ اما این‌طور نیست. در این مطلب نگاهی به ویژگی‏ها و البته مهم‏‎ترین نکات خرید یک تخت خواب خوب می‎اندازیم.

معرفی چند ویژگی تخت خواب خوب

زمانی که برای خرید تخت خواب به بازار می‎رویم، وجود انبوهی از محصولات سبب می‏شود که برای انتخاب یک تخت خواب خوب با تردیدهای زیادی مواجه شویم. با این وجود اگر در رابطه با ویژگی تخت خواب خوب و استاندارد اطلاعاتی داشته باشیم، فرآیند انتخاب ساده‎تر می‎شود. اما ویژگی‏ها و فواید تخت خواب خوب چیست. در ادامه مطلب چند مورد از ویژگی‏های تخت خواب استاندارد را معرفی می‎کنیم.

راحتی و استاندارد بودن تشک

یکی از اصلی‎ترین ویژگی‎هایی که هر تخت خوابی باید از آن برخوردار باشد، تشک راحت است. درواقع هرچقدر که تخت خواب شما قیمت بالا و زیبایی داشته باشد اما از تشک راحت استفاده نکنید، به طبع نمی‎توانید از خوابیدن یا استراحت کردن لذت کافی را ببرید. با توجه به این موضوع در زمان تهیه تخت خواب به جنس تشک و البته راحتی آن دقت کنید.

تخت خواب خوب چیست

در نهایت خرید تخت خوابی که ابعاد و ارتفاع صحیح و استانداردی دارد، باعث می‏‎شود که تشک شما هم به خوبی بر روی آن سوار شد. با خرید یک تشک خوب که جنس آن چیزی بین نرم و سفت است، شما سلامت سیستم عضلانی و اسکلتی خود را هم تضمین خواهید کرد.

ارتفاع استاندارد نسبت به سطح زمین

دیگر ویژگی و کاربرد تخت خواب خوب این است که ارتفاع مناسبی نسبت به زمین داشته باشد. تخت افراد بزرگسال باید چیزی نزدیک به ۳۰ الی ۴۵ سانتی‎متر از سطح زمین ارتفاع داشته باشد. انتخاب تخت خوابی که ارتفاع آن استاندارد نباشد، ممکن است دردسرهایی مثل افتادن از روی تخت را برای شما به وجود ‌آورد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل تختخواب شو به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

ابعاد استاندارد تخت

ابعاد تخت‎ها یکی از مهم‎ترین مواردی است که در زمان خرید باید به آن دقت شود. در مرحله اول باید بدانید که ابعاد تخت چوبی و فلزی هیچ تفاوتی با هم ندارند. به عنوان مثال برای تخت خواب یک نفره بزرگسال، طولی معادل ۲۰۰ و عرضی معادل ۹۰ سانتی‎متر استاندارد است. این ابعاد در تخت خواب دو نفره استاندارد به طول ۲۰۰ و عرض ۱۸۰ سانتی‎متر می‎رسد. البته ابعاد استاندارد در برخی از تخت خواب‏‎های دو نفره مربع‎شکل طول ۲۰۰ و عرض آن نیز ۲۰۰ سانتی‌متر می‎باشد.

تخت نوجوان یک نفره به طور معمول با طولی بین ۱۳۰ تا  سانتی‎متر۱۸۰ و همچنین عرضی معادل ۹۰ الی ۱۱۰ سانتی‌متر ساخته می‎‏شود. اما اگر قصد خرید تخت خواب کودک را دارید، باید تختی در طول ۱۴۰ و عرض ۶۰ سانتی‎متر تهیه کنید.

متریال ساخت تخت

در زمان خرید تخت باید به کیفیت و نوع متریال آن دقت کنید. متریال‎های این تخت‌ها از ۴ نوع تشکیل شده‎اند که این ۴ نوع فلز، چوب، ورق ملامینه و همچنین ام دی اف می‎باشند. قیمت این ۴ نوع متریال نیز با هم تفاوت دارد. برای مثال چوب از ام دی اف قیمت بالاتری دارد.

فواید تخت خواب خوب چیست

وزن مناسب برای حمل و نقل آسان

اما دیگر ویژگی تخت خواب خوب مربوط به وزن آن می‎شود. امروزه بسیاری از تخت خواب‌‎ها دارای اجزای جداشدنی هستند. اما ممکن است شما بخواهید تخت خواب خود را سریع‎ از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل کنید. همچنین امکان دارد وقت لازم برای جدا کردن اجزای تخت خواب را نداشته باشید. در این صورت باید بتوانید به سادگی فرآیند جا‎به‎جایی تخت خود را انجام دهید و این کار انجام نخواهد شد مگر با سبک بودن تخت خواب شما؛ از این رو بهتر است هنگام خرید، به وزن تخت خود دقت ویژه‎ای داشته باشید. در ضمن اگر شما مدام در حال اسباب‎کشی باشید، حتما باید تخت خواب سبکی را تهیه کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت مبل چستر به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

نکات مهم در زمان خرید یک تخت خواب خوب چیست؟

از مهم‏‎ترین نکات خرید تخت خواب خوب می‎توان به عدم زاویه‎ دار یا برجسته‏بودن تاج‌های آن اشاره کرد. این نوع تاج‎ها ممکن است کار را برای شما سخت کنند. برای مثال زمانی که از خواب بیدار می‎شوید امکان دارد سر شما با تاج زاویه‎دار تخت برخورد کند و دچار آسیب شوید. همچنین تاج تخت شما باید صاف باشد که بتوانید راحت به آن تکیه دهید.

کاربرد تخت خواب خوب

توجه به نکات زیر نیز در زمان خرید تخت خواب بسیار مهم است:

  • قیمت مناسب
  • سالم بودن پارچه تشک
  • خرید با گارانتی
  • باکیفیت بودن جنس چوب یا فلز تخت
  • توجه به قوی بودن پایه‎های تخت
  • پشتی صاف و باکیفیت
  • همخوانی رنگ تخت و اتاق
  • سهولت در جا‎به ‎جایی

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین دکوراسیون چوبی داخل منزل را نیز حتما مطالعه نمایید.

خرید مقرون به صرفه تخت خواب استاندارد از ویترا مبل

وجود یک تخت خواب استاندارد در اتاق خواب مطمئنا باعث زیباتر شدن این بخش از خانه و همچنین استراحت بهتر شما خواهد شد. درواقع یک تخت خواب خوب می‏تواند حس آرامش را برای شما ایجاد کند.  پس با رعایت نکات این مطلب برای خرید تخت مورد نظر خود اقدام کنید. اگر قصد خرید از یک مجموعه خوب را دارید و اهمیت زیادی‎ به کیفیت و ارزان بودن تخت خواب می‎دهید، ما در مجموعه ویترامبل آماده خدمت‌رسانی به شما هستیم. با خرید از مجموعه ما خیال خود را از بابت طول عمر تخت، جنس تشک، ارتفاع تخت و قیمت مناسب آن راحت می‌کنید.

سوالات متداول

ابعاد استاندارد تخت خواب خوب چقدر است؟

طول و عرض استاندارد در یک تخت خواب دو نفره معمولا ۱۶۰ در ۲۰۰ سانتی‎متر است و این ابعاد در تخت خواب‎های تک نفره استاندارد به طور معمول ۹۰ در ۲۰۰ سانتی‏‎متر است. تخت خواب کودکان هم ابعادی معادل ۶۰ در ۱۴۰ سانتی‎متر دارد.

ویژگی پایه ‎های تخت خواب خوب چیست؟

پایه‎های یک تخت خوب باید توان تحمل وزن مداوم تشک را داشته باشد. همچنین زمانی که فرد روی آن استراحت می‎کند، این پایه‏‎ها باید بدون خم شدن وزن تشک و فرد را همزمان تحمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *