وبلاگ

۲۵ مبلمان چرم طبیعی + توضیحات چیدمان و هزینه

مبلمان چرم طبیعی

 چرم چیست؟

چرم واقعی یک محصول طبیعی است. گرم و بادوام است و دارای ویژگی های منحصر به فردی است و از آن در ساخت مبلمان چرم طبیعی استفاده می شود. چرم همیشه دارای علائم مشخصات طبیعی است. این خصوصیات به هیچ وجه از کیفیت پوشش چرم نمی کاهد.

ترمیم پوست حیوانات روشی که معمولاً به آن دباغی و برنزه می گویند. باعث ساخت چرم می شود. پوست گاوها به عنوان چرم مرغوب شناخته می شوند و بیشترین چرم مورد استفاده در ساخت مبلمان وبهلسترد را تشکیل می دهند.

بسیاری از فروشندگان چرم را بر اساس درجه ها طبقه بندی می کنند. این امر ممکن است باعث ایجاد سردرگمی در مشتریانی شود که ترغیب می شوند چرم های گران قیمت یا درجه بالاتر از کیفیت بهتری برخوردار باشند.

این لزوماً چنین نیست زیرا انواع مختلف چرم می توانند ویژگی های خاص خود را داشته باشند. دباغی ها فقط یک کیفیت از چرم های روکش برنز را تولید می کنند. این هزینه مراحل مختلف اعمال شده پس از دباغی است که باعث می شود مبلمان چرم طبیعی قیمت های مختلفی داشته باشند.

در نتیجه، وقتی زمان انتخاب یک مبل چرمی با کیفیت فرا می رسد، یک تجارت اجتناب ناپذیر بین ظاهر و سهولت نگهداری وجود دارد. چرم هم برای مبل های مدرن و هم به خصوص طرح های کلاسیک مانند چسترفیلد انتخاب بسیار خوبی است.

  انواع کاناپه (+17 مدل مختلف و جدید) قیمت > مشخصات > عکس

 

استفاده از چرم طبیعی در طراحی مبلمان

مبل چرمی طبیعی

چرم گزینه محبوب و شناخته‌شده ای برای مبلمان به حساب می‌آید. گزینه‌ای که طرفداران بسیار زیادی دارد و به لحاظ جذابیت و زیبایی نیز، بسیار مورد توجه است. چرم نیز مانند انواع پارچه های مبل و اجناس دیگر، در کیفیت‌های متفاوتی ساخته و به بازار عرضه می شود. مبل چستر هم نوعی مبل چرم اصیل است که ظاهری بسیار شیک دارد.

امروزه بسیاری از چرم های موجود در بازار کیفیت بسیار پایینی دارند. اگر از چرم نامرغوب برای مبلمان استفاده شده باشد، عملاً هزینه مازادی را که بابت قدرت تحمل بالا و کیفیت چرم می‌دهید، دور ریخته‌اید.

خرید مبلمانی با چرم مرغوب و خوب، هزینه گران‌ تر و گزاف ‌تری را می ‌طلبد. اما مدنظر داشته باشد که خرید اجناس بی ‌کیفیت و نامرغوب، شما را وادار می‌کند که هزینه زیادی را برای تعمیرات آن صرف کنید.

نگهداری از مبل چرم

چرم در ظاهر نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه ای ندارد. بخصوص که به راحتی تمیز می‌شود. اما لازم است بدانید چرم نیز نیاز به مراقبت ‌های خاص خودش دارد.

مثلاً اشعه آفتاب اگرچه برای هر نوع پارچه‌ای مضر و آسیب ‌رسان است، اما درباره چرم این موضوع چند برابر خواهد بود و باعث ترک خوردن چرم می‌شود. بنابراین بهتر است مبلمان چرم طبیعی خود را دور از اشعه آفتاب نگه دارید.

همچنین نزدیکی به منبع آتش و گرما، مانند شومینه، بخاری یا شوفاژ باعث خشک و شکننده شدن چرم می‌ شود. توصیه می ‌شود هفته ‌ای یکبار با دستمال خشک و تمیز مبل را از گرد و غبار پاک کنید.

شستشوی مبل چرم

برای شستشوی مبلمان چرم نمی ‌توان از مواد شیمیایی قوی استفاده کرد. بهترین راه برای شستشوی چرم و از بین بردن‌ لک و کثیفی ‌ها، استفاده از آب سرد و صابون ملایم است.

این کار را می‌توانید با یک فوم، یا حتی لیف حمام نیز انجام دهید. بهتر است مواظب باشید که آب بر روی مبل شره نکند و دستمال مورد استفاده برای شستشو کمترین میزان آب را داشته باشد. سپس پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید مبلتان در مجاورت هوا خشک شود.

لکه ‌گیری مبل چرم

لکه چربی به راحتی با یک دستمال تمیز از روی مبلمان چرم طبیعی پاک می‌ شود. اگر بر اثر ریختن مایعات به مقدار زیاد، لکه‌ای ایجاد شده باشد، می‌توان با پاشیدن آرد ذرت یا جوش شیرین، رطوبت مربوط به لکه را جذب و لکه را برطرف نمود. ادرار و خون نیز به همین شیوه قابل پاک سازی هستند.

برخی از لکه های مواد غذایی و کپک‌ها با استفاده از الکل تمیز می ‌شوند. لک جوهر نیز اغلب با استفاده از الکل به راحتی پاک می شود. لازم به ذکر است که بعضی از انواع جوهر، ممکن است به هیچ‌عنوان از روی مبل لکه‌ زدایی نشوند. همچنین با استفاده از مخلوط آب و سرکه سفید نیز می‌توان گردو خاک و برخی لکه‌ها را از بین برد.

پیشنهاد می کنیم انواع کاناپه تک را جهت خرید در ویترا مشاهده نمایید.

انواع چرم

چرم‌هایی با رنگ تیره که رنگ آنها یکدست و یکنواخت است، مرغوبیت بالایی دارند. همچنین این نوع چرم ‌ها لطیف ترند و نرمی خاصی دارند. دسته دوم چرم هایی هستند که رنگشان یکنواخت و یکدست نیست و لکه ‌های ریز و روشن بصورت پراکنده بر روی آن دیده می‌شود. این نوع چرم ‌ها جنس خوبی نداشته و بسیار بی دوام هستند.

  مبلمان پارچه ای یا چرم؟ کدام برای شما مناسب تر است؟

چه نوع چرمی برای مبلمان استفاده می شود؟

مبل چستر چرم طبیعی

در ساخت مبلمان چرم طبیعی، چند نوع مختلف چرم وجود دارد. چرم رنگی با ظاهری ثابت و با دوام ترین چرم است، در حالی که چرم آنیلین طبیعی تر به نظر می رسد، اما در برابر آلودگی مقاومت کمتری دارد. نوع سوم، چرم نیمه آنیلین، جایگاهی در میان آن دو نوع دارد. در زیر توضیحات دقیق تری از انواع چرم و خصوصیات آنها آورده شده است.

چرم رنگی چیست؟

چرم رنگی با دوام ترین نوع است و در اکثر پارچه های مبلمان استفاده می شود. دوام آن توسط یک پوشش سطح پلیمری، که حاوی رنگدانه ها است، فراهم می شود. با استفاده از فن آوری مدرن، می توان پوشش را به صورت برجسته، چاپی یا ساده فرآوری نمود.

پوشش سطح باعث مقاومت بیشتر در برابر آلودگی، خراشیده شدن و مات شدن می شود.

چرم آنیلین چیست؟

چرم آنیلین طبیعی ترین چرم است، با ویژگی های منحصر به فرد سطح پوست حیوانات قابل مشاهده است. چرم آنیلین خالص فقط با رنگ و نه با هرگونه پوشش سطحی از پلیمر و رنگدانه رنگ می شود. یک سبک پوشش سطح غیر رنگدانه ای ممکن است برای بهبود ظاهر آن و محافظت در برابر نشت و آلودگی ایجاد شود.

درباره چرم آنیلین باید درجه ای از علائم طبیعی و تغییر سایه را انتظار داشت: در حالی که این نوع چرم می تواند به اثرات نور خورشید حساس باشد و همچنین مایعات را به راحتی جذب می کند. مبل های چرمی آنیلین برای نگه داشتن آن در شرایط عالی نیاز به نگهداری ویژه دارند.

چرم نیمه آنیلین چیست؟

چرم نیمه آنیلین در عین حفظ ظاهر طبیعی، دوام بیشتری نسبت به چرم آنیلین دارد. دوام بیشتر با استفاده از یک پوشش سطحی سبک، که حاوی مقدار کمی رنگدانه است، فراهم می شود. این یک رنگ سازگارتر را تضمین می کند و یک درجه محافظت اضافی به مبل های چرمی نیمه آنیلین می دهد.

نکات پایانی

حتما قبل از خرید مبلمان راحتی چرم، به تناسب رنگ آن با دکوراسیون منزلتان دقت کنید. پیدا کردن رنگی که با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد، بسیار مهم است. می‌توانید رنگ مبلی که انتخاب می‌کنید را به عنوان مکمل رنگ فضای داخلی در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید مبل را در اتاق نشیمن استفاده کنید، کاناپه‌ های بزرگ چرمی بهترین انتخاب شما هستند، زیرا لمیدن و استراحت کردن بر روی آنها بسیار مناسب و لذت بخش است.

  بهترین چیدمان مبل مدرن 2024 + نحوه چیدمان اصولی و شیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *