وبلاگ

بهترین چیدمان مبل مدرن ۲۰۲۴ + نحوه چیدمان اصولی و شیک

بهترین چیدمان مبل مدرن

ایده هایی برای بهترین چیدمان مبل مدرن

در حالی که ایده یک خانه کامل از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما دلیل وجود یک خانه کاملاً ثابت است، خانه ای که شما برای خود و خانواده خود ایجاد می کنید، مکانی است که در آن همه احساس امنیت و راحتی می کنند و می توانند در پایان یک روز طولانی و خسته کننده به آن بازگردند و به آرامش برسند. اتاق نشیمن مکانی است که میتواند بهترین چیدمان مبل مدرن یا به عبارتی بهترین چیدمان مبلمان مدرن در منزل را برای  کل خانواده داشته باشد در آن دور هم جمع شوند و اوقات خود را با هم بگذرانند.

معرفی ۲۰ مدل مبل راحتی ۲۰۲۳ + جدیدترین کاناپه های راحتی

قلب یک اتاق نشیمن، صرف نظر از سبک انتخابی شما، چیدمان مبلمان یا  انواع کاناپه است. این روزها در خانه های مدرن، نقطه کانونی اصلی اتاق نشیمن یا نقطه تعیین کننده سبک آن، چیدمان مبلمان مدرن آن است. یک کاناپه مدرن که به عنوان مرکز اصلی یک اتاق نشیمن شناخته می شود، بر زیبایی شکل و عملکرد فضا حکم می کند. طراحی مبلمان مدرن در هر خانه امروزی به کار می آید. بنابراین، صرف نظر از سبک و نیاز شخصی شما در خانه، در اینجا چند نکته برای انتخاب مناسب و طراحی چیدمان مبلمان مدرن را ارائه می دهیم.

 یک مجموعه مبلمان مدرن مجبور به دنبال کردن یک سبک یکنواخت نیست

وقتی ما به طور متعارف به فضای داخلی خوب و منظم فکر می کنیم، یکنواختی در سبک، طرح های رنگی، بافت و زیبایی را تجسم می کنیم. در یک خانه مدرن می توانید این قوانین را با طراحی چیدمان مبل مدرن خود نقض کنید. به طور مثال در اتاقی که از دیوار های بافت سازگار با کاغذ دیواری با رنگ کدر گرفته تا کف همگی در یک طرح رنگی ناسازگار است، یک مبل مدرن ال شکل بزرگ و رعایت نحوه چیدمان مبل مدرن در پذیرایی ، مبل ال شکل با چرم خاکستری و با دسته صندلی های به رنگ شتری تعادل دارد.

بیشتر بخوانید: شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون و چیدمان پذیرایی ال مطالب ارزشمند ما را در قسمت وبلاگ مشاهده بفرمایید .

چیدمان مبلمان مدرن

نکته سبک: این اتاق نشیمن به عنوان مثال عالی درباره انتخاب یا سبک دادن یک مبل راحتی مدرن به شما نشان می دهد که نه تنها لازم نیست که همان رنگ ها را جفت کنید، بلکه می توانید با ترکیبی از بافت های مختلف کنار بیایید.

از سبک‌ های مبل مناسب استفاده کنید

در حال حاضر ده‌ ها سبک مختلف مبل وجود دارند که هرکدام از آنها نیز طیف گسترده‌ای از طرح و رنگ‌ ها را در بر می‌گیرند. بنابراین باید مبلی را انتخاب کنید که سبک آن و در درجات بعدی طرح و رنگ آن، با سبک پذیرایی شما مطابقت داشته باشد. در جدول زیر انواع سبک‌ های رایج مبل را با هم بررسی می‌کنیم.

مبل استیل مبل کلاسیک مبل راحتی
شزلون (Chaise longue)

منبت‌کاری شده

یاقوت

فرانسوی (ّFrench sofa)

ایتالیایی (Italian sofa)

مصری (Egyptian sofa)

 

کوهان‌شتری (Camelmount sofa)

کابریول (Cabrillo sofa) لاوست (Loveseat sofa)

نیمکتی (Couch sofa)

L یا U

چسترفیلد (Chesterfieldsofa)

لاوسن (Lowson sofa)

مدرن (Modern sofa)

انگلیسی (English sofa)

بریج‌واتر (Bridgewatersofa)

تخت‌شو (Bed sofa)

ماساژور (Masaje sofa)

فوتون (Futon sofa)

رعایت تقارن و تقدم در چینش مبل

برای اجرای بهترین چیدمان مبل مدرن در پذیرایی منزل باید تقدم و تقارن را رعایت کنید. در واقع باید تلاش کنید که همیشه بزرگ‌ترین قطعه مبل را به‌عنوان یک الگو قرار دهید و سایر قطعات را بر اساس آن جای‌ گذاری کنید. برای مثال لازم است که بزرگ‌ترین مبل را در مقابل نقطه کانونی دکوراسیون خانه قرار دهید. در بهترین چیدمان مبل مدرن باید علاوه بر تقدم، تقارن را نیز ایجاد کنید.

مبل‌ ها باید طوری در برابر یکدیگر قرار بگیرند که تا حد ممکن تقارن دارند. البته تقارن در چینش مبل مناسب نقاطی است که در آن ایجاد نظم اهمیت دارد. برای مثال برای ایجاد احساس نظم در پذیرایی باید تقارن را به‌خوبی رعایت کنید، اما در چینش مبل در اتاق نشیمن تقارن اهمیت بسیاری ندارد.

ترکیبی از خطوط هندسی را برای بهترین چیدمان مبل مدرن خود در نظر بگیرید !

اگر کسی هستید که عاشق یک مبلمان یا عناصر دکوراسیون با خطوط هندسی هستید، این نکته سبک مناسب شماست! در چند دهه گذشته، برخی از مدرن ترین صندلی ها، همه دارای ترکیبی از خطوط براق و جفت شدن از مواد مختلف هستند. در این اتاق نشیمن، صندلی های آبی با قاب های چوبی خطی آشکار خود به عنوان قطعه مرکزی فضا کار می کنند، و به عنوان تم بقیه اتاق عمل می کنند که در پس زمینه تا آشپزخانه اُپن گسترش می یابد.

اگر به کل خانه نگاهی بیندازیم، در همه جا نوعی جزئیات هندسی وجود دارد، از اشکال روی کف گرفته تا خطوط روی دیوارهای آشپزخانه و حتی تخته های چوبی نازک روی سقف. اگر شما نیز از طرفداران مدل ‌های مبل کلاسیک یا راحتی هستید ، حتماً می ‌دانید که خرید این نوع مبلمان از میان این همه طرح و رنگ ‌های متنوع کار چندان آسانی نخواهد بود. زیرا هر فردی سلیقه‌ ای دارد. برای اطلاعات بشتر مقاله “ مبل راحتی یا استیل یا کلاسیک بخریم ” را مطالعه کنید.

 ایجاد جزئیات در یک اتاق با یک مبل چوبی مدرن

تقریباً در هر گوشه دنیا، در هر کشوری، ایده چوب با کیفیت بالا همیشه یک اظهار نظر سلیقه ای از تجمل و حتی گاهی اوقات خود تجمل محسوب می شود، چه به عنوان گزینه ای برای کف، تیرهای موجود در سقف، و حتی پنل های روی دیوارهای شما. و برای تعریف از این، می توانید مبل راحتی یا مبل راحتی مدرن خود را با جزئیات چوب اتاق آن ست کنید.

چیدمان مبل مدرن

مبل ال شکل و مقطعی ، آخرین طراحی مبلمان مدرن برای یک خانه مدرن است .

با استفاده از قطعاتی که برای انجام عملکرد های مختلف چندکار را انجام می دهند (مانند عثمانی ها که دارای فضای ذخیره سازی در زیر آن هستند، مبل های مدرنی که به صورت تختخواب می شوند و موارد دیگر)، حتی بهترین مدل چیدمان مبل مدرن شما می تواند کارهایی فراتر از مکانی برای هیجان و آرامش باشد. برای مشاهده انواع مبل ال به “خرید مبل ال” مراجعه نمایید.

 عشق رنگ هستید؟ رنگ را در مبل مدرن خود شریک کنید .

بعضی افراد علاقمند به داشتن دکوراسیون رنگارنگ هستند. در این حالت می توانید از چیدمان مبلمان مدرن با پارچه های رنگی استفاده نمایید البته نباید فراموش کرد که انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است.  هنگام کار با رنگ، به ویژه رنگ های تندتر، در حالی که هیچ قانون سختی برای پیروی از آن وجود ندارد ، به خودی خود، سایه بان رنگارنگ و روشن طراحی مبل مدرن برای اتاق نشیمن را همیشه بخاطر داشته باشید.

 با منحنی ها و شکل ها در مجموعه مبلمان مدرن خود بازی کنید .

ایده چیدمان مبلمان مدرن ، تعریف جدیدی از هر نوع طراحی معمولی است که ممکن است تاکنون بصری به آن عادت کرده باشیم. بازی با اشکال، ارگونومی و اندازه ها هنجار جدیدی برای تطابق با طرح های مدرن مبل شده است. این اشکال همیشه به خطوط مستقیم هندسی تقسیم نمی شوند. یک مبل مدرن ممکن است جایگاه خود را در پیچ و خم های منحنی، مانند مبل در این اتاق خواب تختخواب نشیمن فراهم کند ، که دو قسمت اتاق را با طراحی آشکار خود گره می زند.

هنر جفت شدن الگو ها و چاپها با یک مبل مدرن ممکن است .

شما ممکن است رنگ ها و چاپ های پر رنگ را دوست داشته باشید، اما چگونه آنها را با هم جفت می کنید؟ راه حل از آنچه شما انتظار دارید ساده تر است. هنگام جفت کردن چاپ ها، یا رنگ های مشابه ای را در هر دو پیدا کنید که می توانند با هم کار کنند یا الگو هایی را در یک طرح رنگی از یک رنگ انتخاب کنید.

چیدمان مبلمان مدرن

نکات مهم در چیدمان مبل مدرن در پذیرایی

در حین چیدمان مبل باید نکات مختلفی را رعایت کنید تا یک جلوه زیبا و دلنشین در محیط ایجاد شود. این نکات می‌توانند زیبایی و کارایی را افزایش دهند. در اولین قدم باید توجه داشته باشید که خرید مبلی با ابعاد و اندازه مناسب، یک شرط بزرگ است. به طور مثال نمی‌توانید از مبل‌های حجیم و بزرگ در یک پذیرایی کوچک استفاده کنید؛ اما می‌توانید از مبل ال که اندازه کوچکی دارد، بهره ببرید.

در ادامه سایر نکات مهم در چیدمان مبل را بررسی می‌کنیم:

  • مبلمان‌ها را طوری قرار دهید که رفت‌وآمد آسان باشد. در واقع باید تلاش کنید که همواره فضایی با عرض یک متر برای عبور افراد وجود داشته باشد
  • از قرار دادن مبلمان در مقابل ورودی پذیرایی خودداری کنید
  • در میان تکه‌های مبل باید فاصله یک تا دو متری را در صورت امکان ایجاد کنید
  • هرگز دو تکه بزرگ مبل را در کنار یکدیگر قرار ندهید
  • از چینش قطعات مبل در کنار یکدیگر و به‌صورت چسبیده خودداری کنید
  • هرگز مبل‌ها را به دیوار نچسبانید. چرا که این کار باعث کوچک‌تر دیده شدن محیط می‌شود
  • میز و میز عسلی را طوری قرار دهید که فاصله مناسبی با مبل‎‌ها داشته باشند. به شکلی که بتوان به‌سادگی از میز استفاده کرد
  • تناسب رنگ میان سایر اقلام موجود در پذیرایی و مبلمان را اولویت قرار دهید
  • نهایتا از یک یا دو سبک متفاوت لوازم در کنار مبلمان پذیرایی استفاده کنید
  • نورپردازی پذیرایی را اصلاح کنید، چرا که تاثیر بسیاری در جلوه مبلمان و سایر لوازم موجود در پذیرایی دارد

پیشنهاد می کنیم مقاله دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بزرگسال را حتما مطالعه نمایید.

با طراحی مبلمان مدرن خود قوانین را بشکنید .

در پایان روز، هنگامی که یک مجموعه مبل مدرن یا حتی یک کاناپه مدرن را انتخاب می کنید، باید به یاد داشته باشید که هیچ قانونی برای پیروی از آن وجود ندارد. اگر هنوز یک قطعه سنتی تر را ترجیح می دهید اما دوست دارید آن را با انتخاب روکش موردنظر خود به روز کنید، ادامه دهید! نکته کلیدی در اینجا یافتن تعادل مناسب و راهی برای انعکاس سبک شخصی خود  و آنچه در زندگی روزمره راحت هستید در فضای داخلی است. انتخاب با شماست!

سولات متداول 

نکات مهم در چیدمان مبلمان مدرن چیست ؟

برای چیدمان مبلمان اداری مدرن شما باید ویژگی های محل کار و کارکنان، طراحی دفتر کار،داشتن شناخت کافی از طراحی مبلمان اداری مدرن آشنایی کامل داشته باشید این روزها در خانه های مدرن، نقطه کانونی اصلی اتاق نشیمن یا نقطه تعیین کننده سبک آن، چیدمان مبلمان مدرن آن است. یک کاناپه مدرن که به عنوان مرکز اصلی یک اتاق نشیمن شناخته می شود، بر زیبایی شکل و عملکرد فضا حکم می کند. طراحی مبلمان مدرن در هر خانه امروزی به کار می آید.

یکی از بهترین قدم ها برای چیدمان مبلمان مدرن اداری چیست ؟

مبلمان اداری شما هم باید مدرن باشد و هم زیبا تا سلامت فضا و محیط کاری را تضمین کند. یکی از بهترین قدم ها برای چیدمان مبلمان اداری مدرن و به روز کردن فضای کاری استفاده از فضاها و پارتیشن های شیشه ای است. حتماً پیش آمده که ساختمان ها و بناها مدرن و شیشه ای دیده باشید و تا بینهایت از آنها لذت برده باشید هنگام انتخاب رنگ مبلمان اداری مدرن خود، رنگ دیوار، پرده و سایر وسایل موجود در آن فضا را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *