Articles, وبلاگ

جدیدترین ایده‌ های چیدمان و دکوراسیون منزل کوچک

ایده دکوراسیون منزل کوچک

به دلیل فضای کمتری که منازل کوچک دارند، باید دکوراسیون آن ها به گونه‌ای اجرا شود که بتواند در عین کاربردی بودن، کمترین فضای ممکن را اشغال کند. به همین خاطر، راهکارهای مختلفی برای این منظور بیان شده‌اند که از جمله آن ها می توان به درب های کشویی، استفاده از تم های روشن و مبلمان متناسب با محیط اشاره کرد. به‌جز این نکات، ۱۳ ایده جذاب دیگر هم برای اجرای دکوراسیون و چیدمان منزل کوچک وجود دارند که در این مطلب از ویترا مبل قصد داریم تا با جذاب‌ ترین‌ راهکارها در این زمینه آشنا شویم.

چرا اهمیت دکوراسیون در منازل کوچک بیشتر از خانه های بزرگ است؟

شاید این سوال را از خود بپرسید که آیا سبک دکوراسیون در منزل کوچک با خانه بزرگ متفاوت است؟ چرا این تفاوت میان این دو خانه وجود دارد؟ در پاسخ به این دو سوال باید بگوییم به دلیل برخورداری از فضای کمتر، فضای منزل های کوچک باید به گونه‌ای اجرا شود که بتواند در عین برخورداری از زیبایی، بسیار کاربردی باشد و فضای زیادی از منزل را اشغال نکند. همین باعث شده است تا ایده های اجرای دکوراسیون در منازل کوچک متفاوت از منازل بزرگ باشند.

چیدمان خانه کوچک

روش‌ های دیزاین خانه‌ های کوچک

خانه‌های کوچک فضای کمی برای چیدمان دکوراسیون دارند؛ از همین رو برای برخی از وسایل اضافی فضای کافی وجود نخواهد داشت. بنابراین باید به دنبال راهکاری برای استفاده بهینه از فضاهای موجود در خانه خود باشید. در چیدمان منزل کوچک هر سانتی‌متر خانه اهمیت زیادی دارد؛ چرا که شما باید بتوانید از هر فضای ممکن در خانه استفاده کنید. برای این کار چندین روش وجود دارد که هم در استفاده بهینه از فضاها و هم در بزرگ جلوه دادن خانه موثر هستند.

از جمله روش‌های چیدمان منزل کوچک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از دیوارها برای چیدمان آیتم‌های دکوری
  • قرار دادن پرده‌ها در بالاترین نقطه ممکن
  • توجه ویژه به وسایل هوشمند
  • به‌کارگیری فضاهای کمدها
  • رعایت تقارن آیتم‌ها
  • به‌کارگیری وسایل رنگی در تزئین دیزاین خانه
  • بهره‌گیری از نور طبیعی و استفاده از رنگ سفید برای دیوارها

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای خانه های کوچک را حتما مطالعه نمایید.

۱۳ ایده برای اجرای دکوراسیون منزل کوچک

برای اجرای یک دکوراسیون جذاب داخلی برای منزل کوچک، نیاز دارید تا به سراغ ایده های جذاب بروید. با تلفیق این ایده ها با هم می توانید فضایی را ایجاد کنید که در عین کاربردی بودن، زیبایی خاصی دارد و هر نگاهی به آن جذب می شود. در ادامه با ۱۰ ایده جذاب برای اجرای دکوراسیون داخلی منزل کوچک، متناسب با سبک دکوراسیون داخلی مورد نظر شما، آشنا خواهیم شد.

۱. استفاده از رنگ های روشن

رنگ های تیره باعث می شوند تا فضای مورد نظر کمی کوچک‌تر از ابعاد واقعی آن به نظر برسد. عکس همین موضوع درباره رنگ های روشن نیز صدق می کند. در نتیجه، اگر به دنبال فضایی جذاب هستید که می خواهید بزرگ‌تر از ابعاد واقعی خود به‌نظر برسد، توصیه می کنیم رنگ های روشن را برای دکوراسیون دست کم نگیرید. برای این منظور می توانید به سراغ پرده ها، مبل ها و کف‌پوش های روشن بروید.

۲. از فضای دیوارها نهایت استفاده را ببرید

یکی از مهم‌ترین نکات و ایده ها برای اجرای دکوراسیون منزل کوچک، استفاده از فضای دیوارها است. به دلیل فضای کمی که یک منزل کوچک دارد، باید بتوانید از فضایی که در اختیار شما قرار می دهد، نهایت استفاده را ببرید. برای این منظور، دیوار می تواند گزینه مناسبی باشد. شما می توانید از انواع قفسه ها روی دیوار استفاده کنید. این قفسه ها می توانند برای نگهداری انواع کتاب، لوازم آرایشی و لوازم الکترونیکی استفاده شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان مبل در خانه های کوچک ایرانی را حتما مطالعه نمایید.

چیدمان منزل کوچک

۳. مبلمانی متناسب با ابعاد محیط را انتخاب کنید

توجه به مبلمان یکی از دیگر نکات بسیار مهم در زمان انتخاب و اجرای دیزاین خانه های کوچک است. مبلمانی که برای این نوع خانه ها انتخاب می کنید باید در عین زیبایی، فضای کمی را اشغال کنند. برای این منظور می توانید حتی به سراغ مبلمان های تاشو نیز بروید. این مبلمان ها می توانند جلوه های خاص را به خانه کوچک شما هدیه کنند. (چنانچه قصد خرید مبل راحتی را دارید، از مدل‌های متنوع موجود در فروشگاه ویترا دیدن کنید)

۴. درب های کشویی؛ گزینه‌ ای مناسب برای منازل کوچک

از دیگر گزینه های جذاب برای اجرای ایده های مربوط به دکوراسیون خانه کوچک، استفاده از درب های کشویی است. درب های معمولی برای باز شدن نیاز به فضا دارند که این فضای به نوعی یک فضای مرده محسوب می شود. اما با کمک درب های کشویی می توانید این فضای مرده را از بین ببرید.

۵. استفاده مفید از فضای زیر پله

برخی از خانه های کوچک به نوعی دو طبقه ساخته شده‌اند. در نتیجه، در زیر پله فضایی مرده ایجاد می شود که با کمی خلاقیت می توان استفاده‌ای بهینه از آن داشت. شما می توانید فضای زیر پله را به یک کمد لباس جذاب یا کتابخانه‌ای کاربردی تبدیل کنید. حتی در برخی مواقع که ارتفاق پله ها زیاد است، این فضا را می توان به میز کار هم تبدیل کرد.

دیزاین خانه های کوچک

۶. استفاده از تخت خواب های تاشو برای کاهش فضای اشغال شده

به جرئت می توان گفت هر خانه کوچکی به یک تخت خواب تاشو نیاز دارد. تخت خواب های معمولی به دلیل فضایی که اشغال می کنند، نمی توانند برای این نوع خانه ها مناسب باشند. اما یک مبل تخت خواب‌شو به دلیل کاربردی بودن و اشغال فضای کم می تواند گزینه‌ای جذاب برای این منازل باشد. (برای مشاهده مدل‌ها و خرید مبل تخت خواب شو از محصولات موجود در ویترا دیدن کنید)

۷. استفاده از قفسه های بلند

قفسه های مخصوصی وجود دارند که با هدف استفاده در خانه های کوچک ساخته شده‌اند. این قفسه ها می توانند در چیدمان منزل کوچک بسیار کاربردی باشند و انواع وسایل و لوازم خانه را در خود جای دهند. همچنین به دلیل بلند بودن، این قفسه ها فضای اضافی را خانه را اشغال نخواهند کرد.

۸. میزهای تک‌ پایه؛ گزینه‌ ای مناسب برای خانه های کوچک

میزهای سه یا چهار پایه می توانند فضای زیادی را در یک خانه کوچک اشغال کنند. همین باعث ایجاد فضای مرده می شود. اما با کمک یک میز تک پایه کاربردی می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. این میزها می توانند به عنوان میز غذا و میز جلو مبلی استفاده شوند. (برای خرید میز جلو مبلی و مقایسه قیمت از مدل‌های متنوع موجود در فروشگاه ویترا دیدن کنید)

۹. استفاده از پرده برای تقسیم فضا

یکی از جذاب‌ترین گزینه ها برای اجرای دیزاین خانه کوچک، استفاده از پرده برای تقسیم فضا است. استفاده از پرده برای تقسیم فضا نه تنها هزینه کمی دارد، بلکه فضای مرده منزل را به حداقل می رساند. در نتیجه، در خانه هایی که با کمبود فضا مواجه هستند، از این پرده می توان برای تقسیم فضا استفاده کرد.

۱۰. نورپردازی طبیعی

هرچقدر که فضای یک خانه تاریک‌تر باشد، کوچک‌تر به نظر می رسد. در نتیجه، توصیه می کنیم به ایجاد نورگیر در خانه توجه کامل داشته باشید. برای این منظور،‌ توصیه می کنیم از پرده‌ نازک برای پنجره استفاده کنید و به هیچ عنوان جلوی پنجره را نپوشانید. این باعث می‌شود تا در طول روز خانه شما نور زیادی را جذب کند و بزرگ‌تر به نظر برسد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبلمان خانگی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

۱۱. استفاده از آیتم‌ های دکوری رنگی به‌ منظور بزرگ جلوه دادن فضای منزل کوچک

با استفاده از آیتم‌های دکوری رنگی در دکوراسیون منزل کوچک خود می‌توانید حال و هوای شاداب‌تری را به خانه خود بدهید. به عنوان مثال می‌توانید بر روی مبل‌ها کوسن‌های رنگی قرار دهید یا از روتختی‌های رنگی برای تخت خواب خود استفاده کنید. هرچه از رنگ‌های شادتری برای این کار استفاده کنید، حس شادابی و آرامش بیشتری در فضای خانه شما ایجاد می‌شود. یک ایده دیگر این است که برای دیوارهای خانه از رنگ‌های روشن و برای سقف از رنگ‌های متضاد رنگ دیوارها استفاده کنید. به این ترتیب با بلندتر دیده شدن سقف، فضای خانه بزرگ‌تر دیده می‌شود. (برای خرید کوسن مبل از مدل‌های متنوع موجود در ویترا دیدن کنید)

۱۲. رعایت تقارن در دکوراسیون داخلی خانه‌ های کوچک

یکی از روش‌های جالبی که شما می‌توانید برای بزرگ جلوه دادن خانه خود انجام دهید، قرینه‌ سازی است. در واقع با تغییر دکوراسیون داخلی خانه های کوچک به صورت متقارن می‌توان به این هدف دست پیدا کرد. به عنوان مثال می‌توانید اگر دو مبل بزرگ دارید، آن‌ها را دقیقا روبه‌روی هم قرار دهید. با این کار یک انعکاس هماهنگ در فضای خانه ایجاد شده و باعث بزرگ‌تر دیده شدن خانه می‌شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید کاناپه تک به ویترا مراجعه نمایید.

۱۳. ایجاد فضای بیشتر برای چیدمان منزل کوچک با استفاده بهینه از فضای داخل کمدها

بیشتر افرادی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند، با مشکل محلی برای قرار دادن کفش‌ها مواجه هستند. چرا که معمولا در خانه‌های کوچک فضای کمی برای قرار دادن کفش‌ها وجود دارد. شما با یک ترفند ساده می‌توانید هم دکوراسیون منزل کوچک خود را خراب نکنید و هم فضای کافی برای قرار دادن کفش‌های خود داشته باشید. در این ترفند شما باید از فضاهای موجود در کمد اتاق خواب برای چیدمان منزل کوچک خود استفاده کنید. به عنوان مثال می‌تواند یکی از قفسه‌های کمد را برای قرار دادن کفش‌ها در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید داخل کمد قسمتی را برای آویزان کردن وسایلی مانند کیف، کفش و لباس‌ها اختصاص دهید.

دیزاین خانه کوچک

ایده های اجرای دکوراسیون داخلی منازل کوچک را دست کم نگیرید

ده ها نوع ایده برای انواع دکوراسیون و چیدمان منزل کوچک وجود دارند که از جمله آن ها می توان به استفاده از پرده برای تقسیم فضا، میزهای تک پایه، قفسه های بلند، تخت خواب های تاشو، درب های کشویی، مبلمان شیک اما کوچک و قفسه های دیواری مختلف اشاره کرد. شما می توانید برای خرید این نوع مبلمان از مجموعه ویترا مبل اقدام کنید. مبلمان های ارائه شده در ویترا مبل دارای بالاترین کیفیت ممکن هستند و با قیمتی رقابتی فروخته می شوند.

سوالات متداول:

روش های چیدمان خانه کوچک کدامند؟

استفاده از دیوارها برای چیدمان آیتم‌های دکوری، قرار دادن پرده‌ها در بالاترین نقطه ممکن، توجه ویژه به وسایل هوشمند، به‌کارگیری فضاهای کمدها، رعایت تقارن آیتم‌ها، به‌کارگیری وسایل رنگی در تزئین دیزاین خانه، بهره‌گیری از نور طبیعی و استفاده از رنگ سفید برای دیوارها

ایده های چیدمان منزل کوچک کدامند؟

استفاده از رنگ های روشن، از فضای دیوارها نهایت استفاده را ببرید، مبلمانی متناسب با ابعاد محیط را انتخاب کنید، درب های کشویی؛ گزینه‌ ای مناسب برای منازل کوچک، استفاده مفید از فضای زیر پله، استفاده از تخت خواب های تاشو برای کاهش فضای اشغال شده، استفاده از قفسه های بلند و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *