Decoration, Furniture, وبلاگ

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال، مربع و مستطیل

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی

قرار دادن یک دست مبل در اتاق پذیرایی می‌تواند به تنهایی چالش‌های زیادی داشته باشد. حال اگر دو دست مبل داشته باشید باید با طرز چیدمان دو دست مبل در پذیرایی آشنایی داشته باشید که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اما وجه اشتراک تمامی آن‌ها، استفاده بهینه از فضا و همچنین دوری از هرگونه شلوغ‌کاری در سالن پذیرایی است.

از طرفی خانه‌ها با معماری‌های مختلفی ساخته می‌شوند و اتاق‌های پذیرایی هم ابعاد و اشکال مختلفی دارند. بعضی از سالن‌های پذیرایی مستطیلی، بعضی از آن‌ها مربعی و ال شکل و برخی دیگر هم ابعاد پیچیده‌تری دارند. در این مطلب از گروه مبلمان ویترا نکات و ترفندهایی را در این باره با شما در میان می‌گذاریم. شما همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر مطالب مربوط  بهترین چیدمان مبلمان مدرن ۱۴۰۲ (شیک و جدید) را وب سایت مطالعه کنید .

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل

نحوه چیدمان دو دست مبل در سالن مستطیل به چه صورت است؟ در صورتی که اتاق پذیرایی شما ابعادی متوسط دارد می‌توانید با پشت به هم قرار دادن مبلمان جزئیات و تفاوت فضاهای اتاق پذیرایی را بیشتر از قبل برجسته کنید. این چیدمان برای خانه‌هایی که ابعاد کوچکی هم دارند توصیه می‌شود.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

مبل‌ ها را دقیقا روبه‌ روی یکدیگر قرار بدهید!

اگر به دنبال ساده‌ترین و کم دردسرترین روش برای چیدمان دو دست مبل در سالن پذیرایی مستطیلی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مبل‌ها را دقیقا روبروی یکدیگر قرار بدهید. سپس می‌توانید بین آن‌ها را با استفاده از میز عسلی و یا پاف استفاده کنید. این روش در واقع مطمئن‌ترین استایل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی‌های مستطیلی شکل است.

اگر اتاق شما به شکل مربع است، بهتر است برای دکوراسیون آن از مقاله چیدمان پذیرایی مربع استفاده کنید تا یک چیدمان جذاب داشته باشید.

چیدمان پذیرایی مربع با دو دست مبل

ترکیب مبلمان ال شکل و خطی

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای چینش دو دست مبل در سالن پذیرایی مستطیلی شکل، ترکیب مبلمان ال شکل و خطی است. در شرایطی که یکی از مبل‌های شما از نوع ال است می‌توانید فضایی به حالت U در اتاق پذیرایی خود ایجاد کنید. با این چیدمان ساکنان منزل و مهمانان می‌توانند دور تا دور یکدیگر جمع شوند.

مطالعه بیشتر : برای داشتن اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب مربوط به ۹ مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی را نیز در وب سایت مشاهده کنید . از انواع مدل های آن ایده بگیرید .

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل

دسته دوم اتاق‌های پذیرایی ، نقشه‌ای به شکل مربع دارند. قرار دادن دو دست مبل در چنین فضاهایی چالش‌های مخصوص به خود را دارد. ابتدا از چیدمان مثلثی آغاز می‌کنیم. چیدمان مثلثی یکی از بهترین ایده‌ها برای چیدن دو دست مبل در پذیرایی به شکل مربع است. چیدمان مثلثی جریان حرکت را در سالن پذیرایی ساده‌تر و روان‌تر می‌کند. در ضمن این نوع از چینش اتمسفری مدرن به سالن پذیرایی شما می‌دهد.

چیدمان منزل ایرانی با دو دست مبل

برای سالن‌ های پذیرایی مربع شکل چیدمان روبرو بهترین انتخاب است !

برای سالن‌های پذیرایی مربع شکل چیدمان روبرو هم همیشه بهترین گزینه است. در صورتی که اتاق پذیرایی مربع شکل شما ابعاد بزرگی دارد می‌توانید به سراغ چینش دو دست مبل روبروی هم بروید. چیدمان روبرو هم در مقایسه با بسیاری از روش‌ها از نظر زیبایی برتری دارد و وقت چندانی هم از شما نمی‌گیرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان خانه کوچک را حتما مطالعه نمایید.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع

به سراغ چیدمان خطی بروید !

در صورتی که سالن پذیرایی مربع شکل منزل شما ابعادی کوچک دارد به شما چیدمان خطی را پیشنهاد می‌کنیم. در منازلی با ابعاد کوچک دیگر نمی‌توانیم از روش روبروی هم قرار دادن مبل‌ها استفاده کنیم. این روش به شرطی قابل اجرا است که تعداد مبل‌ها بیش از حد زیاد نباشد.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع کوچک

مدل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل !

در صورتی که اتاق پذیرایی منزل شما تقارن ندارد و به شکل L طراحی شده، ممکن است برای قرار دادن مبلمان خود با مشکلاتی مواجه شوید. در ادامه برای حل این مشکل دو روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل ال به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع بزرگ

مبلمان را جدا از هم قرار بدهید !

برای چیدمان دو دست مبل در پذیرایی‌ های ال شکل می‌توانید مبلمان را جدا از هم قرار بدهید. اگر پذیرایی شما ابعاد نسبتا بزرگی دارد می‌توانید دو دست مبل را جدا از هم و در دو نقطه پذیرایی ال شکل قرار بدهید. توجه داشته باشید که مبلمان می‌توانند به صورت گرد و یا مثلثی در ضلع L قرار داده شوند تا فضای بیشتری به سالن پذیرایی شما اضافه شود.

چیدمان دو دست مبل

مبلمان خود را هم می‌توانید به شکل L بچینید !

روش دیگری که می‌توانید برای چیدمان می‌توانید استفاده کنید این است که مبلمانتان را هم به صورت L بچینید. در صورتی که اتاق پذیرایی ال شکل شما فضای کافی برای نصب تلویزیون بر روی دیواری دیگر دارد می‌توانید مبلمان را هم به شکل L در کنار یکدیگر قرار دهید.

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

نکات طلایی برای چیدمان دو دست مبل در پذیرایی

به جز مواردی که تا این قسمت به آن‌ها اشاره کردیم، نکات بسیار مهم دیگری هم در چیدمان دو دست مبل در سالن‌هایی پذیرایی وجود دارند که شاید تا به حال از آن‌ها اطلاع نداشتید. از جلمه این موارد می‌توانیم به ابعاد مبلمان و انتخاب فرش مناسب اشاره کنیم. در ادامه این نکات را برای درک بهتر شما بررسی می‌کنیم.

  • ابعاد مبلمان

اگر مبل‌هایی بیش از حد بزرگ با دسته‌ هایی بدقواره داشته باشید، ممکن است برای قرار دادن دو دست مبل در اتاق پذیرایی با مشکلات مختلفی مواجه شوید. اصولا اشکال نامتقارن مبلمان می‌توانند بر روی چگونگی اجرای چیدمان تاثیر منفی داشته باشند. به همین دلیل اگر مبل‌هایی دارید که داری اندازه‌ای بزرگ و اشکالی نامتقارن هستند بهتر است قبل از چیدن آن‎‌ها در سالن پذیرایی به فکر تعویض آن‌ها باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان پذیرایی ال را حتما مطالعه نمایید.

دو دست مبل در پذیرایی

  • انتخاب فرش مناسب

فرش می‌تواند فضای نامرتبطی که بین دو دست مبل وجود دارد را به هم ارتباط دهد. در نتیجه در زمان انتخاب شیوه‌ی چیدمان دو دست مبل در اتاق پذیرایی، به انتخاب فرش مناسب هم توجه کنید. فرش باید با هر دو دست مبل به لحاظ سبک طراحی هماهنگی داشته باشد. در ضمن ست کردن فرش و مبل در دکوراسیون پذیرایی به شدت در زیبایی آن تاثیرگذار است.

  • مبلمان ناهماهنگ

در صورتی که مبلمان شما از نظر سبک طراحی، رنگ و یا نوع پارچه هیچ‌گونه نسبتی با یکدیگر ندارند، کار شما برای قرار دادن آن‌ها در سالن پذیرایی با مشکلاتی همراه است. بهترین راهکار برای حل این مشکل، دور کردن دو دست مبل از یکدیگر و قرار دادن هر یک از آن‌ها در نقطه‌ای دیگر از پذیرایی است.

بیشتر بخوانید: برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما بازدید از مطالب مرتبط  به معرفی بهترین پارچه مبل برای مبلمان منزل است .

  • از نقاط کانونی غافل نشوید

در زمان چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ممکن است یک نکته مهم را فراموش کنید و آن هم نقطه کانونی است. هر سالن پذیرایی اصولا نقطه کانونی منحصر‌به‌فرد خود را دارد. در زمان چینش دقت کنید که به نقطه کانونی آسیبی وارد نشود و مبلمان دقیقا حول محور آن قرار بگیرند.

جمع‌ بندی

برای چیدمان دو دست مبل در سالن‌های پذیرایی باید به مساله انتخاب رنگ هم دقت داشته باشید. به این منظور می‌توانید از رنگ‌های یک طیف رنگی در پالت کمک بگیرید و یا به سراغ رنگ‌های ترکیبی تند و تیره بروید. گروه مبلمان ویترا بزرگ‌ترین شبکه به هم پیوسته تولید و فروش مبلمان در سراسر ایران است که با در اختیار داشتن بیش از بیست شوروم، مبلمان را با کیفیت صادراتی به صورت مستقیم عرضه می‌کند. در تولید محصولات ویترا از مواد اولیه با کیفیت درجه یک و کمک فنی استادکاران ترکیه‌ای استفاده می‌شود. مشاوران فروش مجموعه ما با سال‌ها سابقه فروش و ارائه مشاوره در زمینه مبلمان به شما برای داشتن یک انتخاب بهتر کمک می‌کنند.

 

سوالات متداول 

بهترین استایل چیدمان دو دست مبل در دکوراسیون منزل به چه صورت است ؟

خانه‌ها با معماری‌های مختلفی ساخته می‌شوند و اتاق‌های پذیرایی هم ابعاد و اشکال مختلفی دارند. بعضی از سالن‌های پذیرایی مستطیلی، بعضی از آن‌ها مربعی و ال شکل و برخی دیگر هم ابعاد پیچیده‌تری دارند. بهترین استایل بستگی به سبک و اندازه محیط متفاوت است مهم این است بهترین استفاده از فضا و دوری از شلوغ کاری هست .

نحوه چیدمان دو دست مبل در سالن مستطیل به چه صورت است؟

در صورتی که اتاق پذیرایی شما ابعادی متوسط دارد می‌توانید با پشت به هم قرار دادن مبلمان جزئیات و تفاوت فضاهای اتاق پذیرایی را بیشتر از قبل برجسته کنید. این چیدمان برای خانه‌هایی که ابعاد کوچکی هم دارند توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *