وبلاگ

شیک ترین دکوراسیون اتاق خواب + ایده های لاکچری ۲۰۲۴

دکوراسیون اتاق خواب

ایده‌ های مدرن و کلاسیک برای دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است که به عنوان محل آسایش شناخته می‌شود. از این رو دکوراسیون این بخش از خانه و انتخاب بهترین سرویس‌ خواب‌، اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی دارد. همچنین انتخاب دکوراسیون مناسب اتاق خواب، تخت خواب، بالش استاندارد و … در داشتن خواب سالم تاثیر زیادی دارد. در این مطلب چندین ایده‌ لاکچری برای دکوراسیون اتاق خواب را بررسی می‌کنیم.

چند ایده شیک برای دکوراسیون اتاق خواب

بسیاری از افراد، اتاق‌ خواب‌ ها را صرفا به شب‌ها و زمان استراحت اختصاص داده‌اند و نیاز است با رعایت استاندارد دکوراسیون اتاق خواب، به سلامت خواب خود اهمیت بدهند. اما افراد بسیاری نیز وجود دارند که مانند سایر بخش‌ های خانه، به دنبال زیباسازی اتاق‌ خواب‌ها هستند و جذب ایده‌های لاکچری چیدمان، رنگ‌های جذاب، سرویس‌ خواب‌های سلطنتی و … می‌شوند. در ادامه چند ایده برای انواع دکوراسیون اتاق خواب ارائه می‌کنیم.

دکور اتاق خواب

ایجاد حس شادابی در اتاق خواب با رنگ‌ های شاد

برای تغییر دکوراسیون یک اتاق خواب ساده و شیک که طیف رنگی محدودی دارد، کافی است که از رنگ‌های غیرخنثی در دکوراسیون بیشتر استفاده شود. در اتاقی که رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، طوسی، کرم و … غالب هستند، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های شاد مانند سبز، زرد، آبی، نارنجی، بنفش و … در روتختی، پرده‌ها، اکسسوری‌ها، بالش‌ها و … شادابی و لطافت دکوراسیون اتاق را افزایش دهید. همچنین می‌توانید برای افزایش رنگ سبز و افزایش شادابی از انواع گل و گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله چیدمان خانه کوچک را حتما مطالعه نمایید.

چیدمان اتاق خواب

اکسسوری و تزئینات جذاب برای دکوراسیون مدرن اتاق خواب

اکسسوری‌ها و دکوری‌ها تاثیر زیادی در زیبایی و لاکچری بودن اتاق خواب‌ها دارند؛ اما استفاده بیش از حد آن‌ها در اتاق‌ خواب‌های مدرن، نظم و تناسب اتاق را از بین می‌برد. توصیه می‌شود که برای اتاق‌های بزرگ از تزئینات کلاسیک استفاده کنید و دکوری‌های مدرن را در اتاق‌های کوچک‌تر قرار دهید. همچنین برای ایجاد جلوه‌ای شیک در اتاق خواب می‌توانید از اکسسوری‌های مینیمال استفاده کنید.

در ادامه به برخی از لاکچری‌ترین و خاص‌ترین اکسسوری‌های اتاق خواب اشاره می‌کنیم:

  • گل و گلدان
  • مبلمان‌های تکی
  • پاف یا شزلون
  • کوسن
  • دیوار گالری
  • روکش‌های دکوراتیو تخت خواب
  • آباژورهای دیواری و رومیزی
  • تابلوهای نقاشی و دکوراتیو
  • پنجره‌نما
  • هدبورد تخت خواب

نکته‌ ای درباره سرویس خواب و تخت خواب کلاسیک

تقاضا برای سرویس خواب‌های کلاسیک به طور مداوم در حال افزایش است؛ اما در معماری داخلی امروزی در ایران، اتاق‌ خواب‌ها با متراژ پایین طراحی می‌شوند و سرویس خواب‌های کلاسیک که ظاهری شلوغ و ابعادی بزرگ دارند، در اتاق‌های کوچک و متوسط مناسب نیستند. استفاده از این سرویس‌ها در اتاق‌های کوچک فضا را به‌شدت تنگ می‌کند و دیگر برای دکوراسیون اتاق خواب فضایی باقی نمی‌ماند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید سرویس خواب به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

چیدمان مدرن اتاق خواب

ایده برای دکوراسیون اتاق خواب سلطنتی

دکوراسیون سلطنتی همان‌طور که از نام آن پیدا است، دارای خصوصیات لاکچری و اکسسوری‌های قیمتی است. این دکوراسیون‌ معمولا با گچ‌بری‌های هنرمندانه در سقف و دیوار ظاهری بسیار زیبا به اتاق خواب می‌بخشد. همچنین طیف رنگی در این دکوراسیون معمولا بین رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، آبی، قرمز، زرشکی و … است. علاوه بر این اکسسوری‌ها اغلب برجسته هستند و معمولا تخت، کمد و دیگر ابزارهای چوبی دارای تاج و قاب سلطنتی هستند. چوب متریالی رایج در این دکوراسیون به شمار می‌آید و استفاده از صنایع دستی قیمتی و زینتی نیز ایده‌ای است که فضای اتاق را چندین برابر لاکچری می‌کند.

ایده برای دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون مدرن

در دکوراسیون مدرن از طیف‌های رنگی محدودی استفاده می‌شود و اغلب این رنگ‌ها خنثی هستند. استفاده از رنگ‌های کرم، خاکستری و طوسی، سیاه، سفید و … در این دکوراسیون‌ اتاق خواب رایج است و بهترین نتیجه را دارد. همچنین به طور کلی در دکوراسیون مدرن از شلوغی پرهیز می‌شود و تنها از اثاثیه و اکسسوری‌های محدود استفاده می‌شود. همچنین این دکوراسیون در اتاق خواب دارای کمدهای زیاد است؛ زیرا که ظاهر اتاق مدرن همواره باید منظم بماند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین رنگ برای مبل اتاق نشیمن را حتما مطالعه نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب سنتی

دکوراسیون سنتی

اتاق خواب‌های سنتی سرشار از اکسسوری‌ها هستند و اغلب این اکسسوری‌ها به صنایع دستی و دکوری‌های سنتی اختصاص دارند. در این سبک دکوراسیون اتاق، از رنگ‌های شاد و مهیج مانند قرمز، آبی، یاسی، صورتی و نارنجی استفاده می‌شود. روبالشی‌ها، کوسن‌ها، روتختی و … همه به رنگ قرمز هستند و در سرتاسر اتاق از قالیچه‌های رنگی جاجیم و گلیم استفاده شده است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل تختخواب شو به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

دیگر آیتم‌ های مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون اتاق خواب

علاوه بر ابعاد سرویس خواب و رنگ غالب در انواع دکوراسیون‌ اتاق خواب، رنگ اتاق، وجود گل و گیاه و … راه‌های دیگری نیز وجود دارند تا دکوراسیون یک اتاق از این رو به آن رو شود. در ادامه برخی دیگر از فاکتورهای مهم در ایجاد دکوراسیون لاکچری در اتاق را بررسی می‌کنیم.

اهمیت دکوراسیون اتاق خواب

اهمیت پرده

پرده اتاق خواب از آن چیزی که تصور می‌کنیم، در دکوراسیون اتاق خواب موثرتر است. پرده روی پنجره قرار می‌گیرد و نقش تاثیرگذاری در تعادل طیف رنگی موجود اتاق را دارد. بنابراین پرده می‌تواند یک دکوراسیون بی‌رنگ و لعاب را به اتاقی شاداب و رنگارنگ تبدیل کند. پرده در حقیقت فیلتری مقابل نور طبیعی است و وقتی که پرده بسته است، بخش بزرگی از تناژ رنگی اتاق از آن تامین می‌شود. در جدول زیر برخی از انواع پرده را مشاهده می‌کنید.

پرده حریر پرده آستری پرده رومن
پرده پیلی دار پرده والان دار پرده شید رول
پرده شید بیرونی پرده حاشیه دار پرده بامبو

انواع دیوارپوش‌ ها در اتاق خواب

همیشه به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ و جلای چوب طبیعی می‌تواند فضای اتاق را تا حد قابل توجهی زیبا و شیک کند. دیوارپوش‌های چوبی از محبوب‌ترین آیتم‌ها در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اتاق هستند. کاغذ دیواری، دیوارپوش سرامیکی، دیوارپوش سنگی و … برخی از رایج‌ترین دیوارپوش‌ها هستند که در انواع دکوراسیون‌های اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مسائل مهم دیگر در اتاق خواب که به زیبایی بیشتر آن کمک می‌کند، نورپردازی است. در مقاله اصول نورپردازی اتاق خواب، از ایده‌های جذاب ما استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب ساده

کمد در اتاق خواب

کمدها در اتاق برای برقراری نظم استفاده می‌شوند تا تمام وسایل جایی مشخص برای خود داشته باشند. برای انتخاب مناسب‌ترین کمد باید به نکاتی مانند فضای اتاق، جنس و رنگ سایر وسایل توجه کنید. کمدهایی که امروزه تولید می‌شوند معمولا در سه نوع کمد لباس، کمد تخت خواب و کمد متفرقه هستند.

نورپردازی با نور مصنوعی

از اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق گفته شد و بهتر است بدانیم که نورپردازی در اتاق نیز بسیار اهمیت دارد. شما باید مطمئن باشید که تمام بخش‌های اتاق به اندازه کافی نور دریافت کند. برای تامین نور مصنوعی در اتاق می‌توانید از مهتابی‌ های دیواری، لوسترهای کوچک و مینیمال، آباژورهای دیواری، چراغ مطالعه و … استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید آباژور به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

چیدمان اتاق خواب ساده

دکوراسیون زیبا در اتاق خواب یعنی خوابی راحت و آسوده

اتاق خواب محل استراحت و برخی از کارهای روزمره است. برای داشتن خوابی راحت باید به استاندارد بودن آیتم‌ها در اتاق خواب، رنگ اتاق و چیدمان آن‌ها توجه داشته باشیم. همچنین کودکان در اتاق خواب خود درس می‌خوانند و برخی بزرگسالان اتاق خواب را به عنوان اتاق کار خود نیز انتخاب می‌کنند. برای ایجاد دکوراسیون مناسب اتاق خواب باید به سرویس خواب‌ها، پرده‌ها، اکسسوری‌های تزئینی، دیوارها، نورپردازی و … توجه شود. مجموعه مبل ویترا عرضه‌کننده انواع سرویس خواب است و شما را در ایجاد دکوراسیون ایده‌آل خود در اتاق خواب کمک می‌کند. برای خرید این محصولات کافی است از طریق منوهای دسته‌بندی محصولات مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت مبل راحتی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

سوالات متداول

دکوراسیون اتاق خواب مستر باید چگونه باشد؟

اتاق خواب مستر باید دکوارسیونی داشته باشد که رفت‌وآمد برای تمام ساکنان خانه راحت باشد. بنابراین باید بخش بزرگی از این اتاق بزرگ را فضاهای آزاد تشکیل بدهند. این اتاق‌ها به‌طور مجزا، دارای سرویس بهداشتی یا حمام هستند؛ بنابراین ایجاد دکوراسیون زیبا در سرویس‌های بهداشتی نیز ضروری است.

دکوراسیون اتاق خواب بچه‌ گانه چگونه است؟

اتاق خواب کودکان، چه دختر و چه پسر، باید دارای مقدار قابل توجهی اکسسوری‌‌های جذاب باشد که به سلیقه کودکان بستگی دارد. همچنین داشتن خواب کافی برای سلامت و شادابی کودکان بسیار مهم است؛ بنابراین تخت خواب کودکان باید مطابق با استانداردهای روز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *