وبلاگ

دلیل محبوبیت مبل‌های بزرگ

دلیل محبوبیت مبل‌های بزرگ

 

امروز استفاده از مبل حالت تزئینی و تجملی خودش را از دست داده و تقریبا همه اقشار از آن استفاده می‌کنند. مبلمان به یک وسیله مورد استفاده روزانه در خانه‌ها تبدیل شده است. انواع مدل‌ها و طرح‌ها و رنگ‌های آن، در سایزها و کیفیت‌های متفاوت در بازار وجود دارند. هرکس به فراخور حال و بسته به علاقمندی و سلیقه، نوعی از مبل را انتخاب و خریداری می‌کند؛ مبلمان راحتی اما جزو محبوب‌ترین‌های این خانواده محسوب می شود. همان طور که می‌دانید مبلمان راحتی نیز در انواع و شکل‌های مختلف تولید می‌شود: بسته به فضایی که قرار است مبلمان در آن مورد استفاده قرار گیرد، همچنین بنا به سلیقه افراد، مبل‌ها خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اما مهم ترین اصل و نکته‌ای که فارغ از رنگ و مدل و قیمت و سلیقه، بین همه افرادی که سراغ خرید مبلمان می‌روند مشترک است، راحتی و نشیمن خوب مبل است. یک مبل هرچقدر هم با کیفیت بالایی ساخته شده باشد، هرچقدر زیبا و خوش‌رنگ و نقش باشد، اگر نشیمن راحت و خوبی نداشته باشد عملا به درد خاصی نمی‌خورد. در حقیقت مبلمان توسط افراد، برای رفاه و آسایش و راحتی بیشتر خریداری می‌شود. پس اگر قرار باشد مبلی فاکتور اصلی که همان راحتی است را نداشته باشد، پس به چه درد می خورد؟

نشیمن بهتر، آسایش بیشتر
اغلب افراد، اگر از لحاظ میزان فضایی که در اختیار دارند، در مضیقه نباشند، به دنبال خرید مبل‌های بزرگ تر می‌روند؛ دلیل آن بسیار واضح است؛ راحتی و آسایش بیشتر. وقتی مبل نشیمن بزرگ‌تری دارد، امکان مناسب‌تر و بیشتری را برای لم‌دادن و استراحت کردن فراهم می‌کند. حتی از کاناپه‌های سه تایی بزرگ یا مبل‌های ال، می توان برای درازکشیدن و خوابیدن نیز استفاده نمود. همین نکته به ظاهر کوچک ، دلیل اصلی محبوبیت مبل‌های راحتی بزرگ است.

 

زیبایی محیط
مبل‌های مینیمال و کوچک، برای آپارتمان‌های کوچک و جمع و جور مناسب هستند. اما وقتی فضای کافی در اختیار داریم، استفاده از مبل‌های کوچک در فضا ناهمگونی ایجاد می‌کند؛ مضاف بر اینکه استفاده از مبل‌های بزرگ، چشمگیرتر است. همچنین اگر طرح و رنگ پارچه مبلمان خاص و زیبا باشد، رنگ و طراوتی که به فضا می‌دهد بسیار بیشتر خواهد بود.

 

احساس امنیت و دوام بیشتر
مبل‌های بزرگتر به نظر مستحکم‌تر و بادوام‌تر می آیند. اگرچه در واقعیت، بزرگی مبل دلیل محکمی برای استحکام بیشتر آن نیست و همه چیز به جنس اسکلت و نوع اتصالات و کیفیت ساخت بستگی دارد؛ اما به لحاظ روان شناختی، مبل‌‌های کوچک به نظر ظریف‌تر و شکننده‌تر می‌آیند. در نتیجه مبل‌های بزرگ در ذهن خریدار این حس که مقاوم و محکم تر هستند را القا کرده و در نتیجه طرفداران بیشتری دارند.

مبل‌های طرح ال
امروزه مبل‌های ال نیز جایگاه بسیار خوبی را در بین خریداران باز کرده‌اند. مزیت این مبل‌ها این است که به راحتی قابل استفاده حتی برای خانه‌های کوچک نیز هستند؛ اما در عین حال، حسی که به خریدار می‌دهند، حس یک نوع مبل راحتی در سایز بزرگ است. این نوع مبل قابلیت چیدمان متنوعی هم دارد؛ در عین این که از آن بعنوان جایی برای استراحت و خواب نیز می‌توان استفاده کرد، در مواقعی که تعداد مهمان‌ها زیاد باشد، به نسبت مبل راحتی معمولی، قابل استفاده برای تعداد بیشتری از افراد خواهد بود، مضاف بر این که فضا را صمیمانه تر و گرم تر جلوه می دهند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *