وبلاگ

۰ تا ۱۰۰ انتخاب کوسن مناسب [ست کردن کوسن با مبل]

انتخاب کوسن مناسب

چگونه کوسن درست برای مبلمان انتخاب کنیم؟

مبل نقطه کانونی هر اتاق نشیمن است. با انتخاب کوسن مناسب، می توان کوسن مبل راحتی را افزایش داد.  هیچ کس یک مبلمان خالی و غمگین و تنها را دوست ندارد؛ حتی یک کوسن مناسب، می‌تواند تغییر شگرفی در زیبایی فضا ایجاد کند.

کوسن های با رنگ روشن و طرح دار یک روش خارق العاده برای ست کردن کوسن با مبل در جهت جلوه دادن به مبل یا تختخواب شما هستند، اما درست ترکیب کردن آن ها با هم دشوارتر از آن است که به نظر می رسد.

ترکیب الگوها، رنگها و اندازه های مختلف به روشی منسجم به خودی خود هنری است. تصور کنید که اگر به تعداد زیاد و به شیوه‌ای درست از کوسن‌ها استفاده شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.

اشتباهات رایج در انتخاب کوسن مناسب

رایج ترین اشتباهی که مردم در انتخاب کوسن مرتکب می شوند چیست؟

بیش از حد ایمن بودن و نداشتن الگوی کافی. اغلب اجزای بزرگتر در یک اتاق نشیمن، مانند مبل ها، بلوک هایی با رنگ خنثی هستند. اگر رنگ کوسن ها نیز خنثی باشند، در نهایت با جلوه ای سفید طراحی شما تمام می شود. ایده های تزئین بیشتری کسب کنید

انتخاب درست کوسن، می تواند تمام مهر پایانی‌ بر هارمونی تمام المان های به کار رفته در اتاق نشیمن شما شود. اگرچه در ابتدا، انتخاب کوسن درست برای مبلمان کاری سخت به نظر می‌آید و ممکن است به راحتی بابت کوسن‌هایی که مناسب مبل شما نیستند، هزینه بدهید و در نهایت به چیزی که شایسته‌اش هستید نرسید.

در حقیقت انتخاب کوسن برای مبلمان و چیدن آنها در کنار هم به نحوی زیبا، بیشتر از آن که یک نوع علم و تخصص محسوب بشود، یک هنر است. در این مقاله سعی می کنیم راه هایی را برای داشتن دکوراسیونی زیبا همراه با کوسن‌های رنگارنگ و روش هایی را برای ست کردن کوسن با مبل به شما آموزش دهیم.

شما می توانید برای اطلاع از اصول طراحی مقاله ای را تحت عنوان اصول اولیه طراحی داخلی را مطالعه فرمائید.

  • قدم اول

اگر کوسن شما با مبلمان شما ست است، لطف کنید و در همین لحظه برنامه تعویض آنها را بریزید. اضافه کردن کوسن به اتاق نشیمن، یک راه بسیار ایده‌آل برای اضافه کردن رنگ‌ و طرح به آن است. داشتن کوسن‌هایی یک شکل با مبلمان، یک اشتباه بزرگ است، زیرا باعث می‌شود کوسن‌ها تکه‌ای از مبل به نظر برسند و تفاوتی در زیباسازی فضا ایجاد نکنند.

  • قدم دوم

مجموعه رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید؛ این مرحله تقریبا مهم ترین مرحله انتخاب کوسن است. لازم است نگاهی به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان بیندازید و رنگ هایی متناسب و مچ با آن انتخاب کنید. اغلب اتاق‌های نشیمن، پر از تعداد زیادی رنگ و طرح است.

رنگ دیوارها، پرده‌ها یا حتی تابلوهایی که بر روی دیوار نصب کرده‌اید، میز جلوی مبل و هر المان دیگری در اتاق، مجموعه رنگ های موجود شما هستند. رنگ های کوسن را از رنگ‌هایی که کمتر در فضا حضور دارند انتخاب کنید. مثلا اگر پرده و دیوارهای شما بنفش است، نبایست کوسن‌های بنفش یا حتی با طرح بنفش انتخاب کنید.

  • قدم سوم

بسته به میزان علاقه و راحتی شما، باید تصمیم بگیرید که بر روی هر مبل چه تعداد کوسن نیاز دارید. تعددا کوسن‌هایی که لازم است خریداری شود، به نوع سبکی که شما علاقه دارید ارتباط مستقیم دارد.

اگر اتاقی با سبک سنتی و رنگ‌های عمیق دوست دارید، باید دنبال خرید کوسن با تعداد زوج باشید. اگر به دنبال سبک های مدرن و عجیب و غریب هستید، باید تعداد کوسنی که خریداری می‌کنید فرد باشد. شاید این امر به نظر خنده‌دار برسد، اما وقتی پای چیدن کوسن‌ها به میان می آید، همین نکات بسیار مهم خواهند بود.

تعداد دقیق کوسن‌ها واقعا بستگی به سایز و تعداد نفر مبلمان شما دارد، اما توصیه ما این است که برای یک مبل سه نفره بهتر است از پنج کوسن استفاده نمود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید انواع مبل چستر به ویترا مراجعه نمایید.

انتخاب رنگ مناسب برای کوسن

  • قدم چهارم

در این مرحله با توجه به مجموعه رنگی که انتخاب کردیم و تعداد کوسنی که لازم داریم، به راحتی می توانیم کوسن مورد نظر را خریداری نماییم.

  • قدم پنجم

تصمیم گیری راجع به شکل و اندازه کوسن (ابعاد کوسن مبل) مبل نیز امر مهمی است؛ بسیاری از مردم اندازه استاندارد کوسن را می‌پسندند، اما برای اضافه کردن پرسپکتیو و جذابیت بیشتر، شاید بد نباشد کوسن‌ها را در سایز و شکل های مختلف خریداری نمایید.

  • قدم ششم

چیدن کوسن‌ها بر روی مبل قدم نهاییست؛ اگر دنبال مدل کوسن مبل کلاسیک هستید، چیدن کوسن‌ها بصورت قرینه در هر طرف مبل بهترین گزینه است، اما اگر به دنبال سبک های به روز‌تری هستید، در حقیقت دستتان برای ترکیب کوسن‌ها باز است؛ مثلا استفاده از یک کوسن خیلی بزرگ بر روی مبل دو نفره بسیار خوب به نظر می‌آید، یا می توانید مبلتان را با تعداد متنابهی از کوسن‌ها با سایز کوسن تخت خواب بصورت پراکنده پر کنید.

فراموش نکنید در این حالت جایی هم برای نشستن در نظر بگیرید؛ در غیر این صورت اگر خیلی مطمئن نیستید که روش‌های درهم و برهم به مذاقتان خوش می‌آید یا نه، از همان روشی که در قدم سوم گفتیم، به ازای هر مبل استفاده نمایید.

(چنانچه تمایل به خرید کوسن مبل فانتزی و شیک دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ویترا دیدن کنید)

نحوه انتخاب کوسن مناسب در چیدمان مبلمان

نحوه انتخاب کوسن مناسب در چیدمان مبلمان به چه صورت است؟

و چطور آنها را چیدمان می کنید تا باعث شود مبل شما درست باشد؟ برای تزئین مبل خود با راحتی و کلاس این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • از پیش برنامه ریزی

قبل از اینکه بخواهید برنامه ست کردن کوسن با مبل را در برنامه خود داشته باشید و کوسنی که نظر شما را به خود جلب کرده است را تهیه نمایید، ترکیب و ساختار آنها را بررسی و امتحان نمایید. و الگوهای موجود در سایت ها را بررسی کنید تا ببینید کدام سبک و رنگ برای شما بهتر است تا با ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد.

  • از آخر شروع کنید!

یک لایه پایه رنگ انتخاب کنید که به برجسته شدن کوسن های دیگر شما کمک کند. دو یا سه کوسن در سایه برای تکمیل پارچه مبل شما پایه های مجموعه کوسن شما را تکمیل خواهد نمود. مربع های بزرگ و بسیار راحت بهترین کوسن مبل هستند، در سایه ای ظریف که پس زمینه ای شیک برای الگوهای فانتزی و شکل های کمتر متعارف فراهم می کند.

  • یک لایه دیگر اضافه کنید

اکنون لایه های پایه خود را انتخاب کرده اید، می توانید آن را با برخی از لوازم جانبی کوچکتر و زیباتر مخلوط کنید. رنگ های متضاد یا الگویی فان را امتحان کنید که برای مبل شما هم آرامش کامل و هم طراحی زیبایی را به همراه داشته باشد.

کوسن های سطح متوسط نیازی به صرف هزینه بالا ندارند، آنها هستند تا زیبا به نظر برسند در حالی که کوسن های پایه شما کار راحتی پایه را انجام می دهند.

  • رنگ جزء کلیدی است

هنگام انتخاب رنگ، دو گزینه پیش رو دارید: کلاسیک و ساده یا التقاطی و شلوغ. می توانید رنگ آن را از ترکیب رنگ سایه های کاغذ دیواری یا پرده خود بردارید که یک اتاق را به بهترین شکل و با بهترین سلیقه به هم گره می زند.

برای خلق چیزی جسورانه تر، یک رنگ قانون شکن را انتخاب کنید که در تضاد با سایر قطعات اصلی باشد. کوسن های زرد آفتابی به یک مبل ساده خاکستری جان می بخشند، در حالی که یک رنگ قرمز یا رنگ روشن دیگری روی یک مبل تک رنگ ترکیب غیر منتظره ای از رنگ می بخشد.

کوسن های پراکنده می توانند مانند کارهای هنری زیبا برای خانه شما باشند. آنها به اتاق شخصیت می بخشند و آن را زنده می کنند. این بالشتک ها باید تمام رنگ های اتاق را به هم گره بزنند و راهی عالی برای ایجاد انسجام در فضا هستند. آنها همچنین یک روش ارزان قیمت برای بیرون آوردن اتاق از حالت فصلی و یکنواختی هستند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل ال به ویترا مراجعه نمایید.

چگونه می توان اندازه مناسب کوسن را انتخاب نمود؟

چگونه می توان اندازه مناسب کوسن را انتخاب نمود؟

بهتر است کوسن را در اندازه های مختلف در چیدمان خود ترکیب کنید، چه برای اتاق نشیمن و چه برای اتاق خواب. به طور مثال، برای یک مبل بزرگ، از اندازه ۶۰ سانتی متر مربع برای کوسن های پشتی و از اندازه ۵۵ سانتی متری برای کوسن های جلویی استفاده نمایید.

برای یک مبل کوچکتر از اندازه مربع ۵۵ سانتی متر برای کوسن های پشت و یک بالشتک مربع ۴۵ سانتی متری برای کوسن های جلویی بهره ببرید. ست کردن کوسن با مبل و انتخاب کوسن های مناسب در هر شکل و اندازه ای، جلوه ای منحصر به فرد و تزئینی را به فضای زندگی شما می بخشد.

برخی از سوالات رایج:

چیدن کوسن ها باید به چه صورتی باشد؟

چیدن کوسن‌ها بر روی مبل قدم نهاییست؛ اگر دنبال سبک کلاسیک هستید، چیدن کوسن‌ها بصورت قرینه در هر طرف مبل بهترین گزینه است، اما اگر به دنبال سبک های به روز‌تری هستید، در حقیقت دستتان برای ترکیب کوسن‌ها باز است؛ مثلا استفاده از یک کوسن خیلی بزرگ بر روی مبل دو نفره بسیار خوب به نظر می‌آید، یا می توانید مبلتان را با تعداد متنابهی از کوسن‌ها با سایزهای مختلف بصورت پراکنده پر کنید.

اندازه مناسب کوسن در چیدمان چقدر است؟

بهتر است کوسن را در اندازه های مختلف در چیدمان خود ترکیب کنید، چه برای اتاق نشیمن و چه برای اتاق خواب. به طور مثال، برای یک مبل بزرگ، از اندازه ۶۰ سانتی متر مربع برای کوسن های پشتی و از اندازه ۵۵ سانتی متری برای کوسن های جلویی استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *