وبلاگ

بروزترین راهنمای خرید مبل راحتی برای خرید حرفه‌ ای مبل راحتی

راهنمای خرید مبل راحتی

پیش از خرید باید راهنمای خرید مبل راحتی را مطالعه کرد.

جامع‌ ترین راهنمای خرید مبل راحتی را در ادامه مطالعه خواهید کرد. اغلب افراد در زمان خرید مبلمان به دنبال محصولی می‌گردند که کیفیت بالایی داشته باشد و مدت بیشتری قابل استفاده باشد. اما فقط کیفیت محصول مهم نیست؛ بلکه مدل‌ های متنوعی از مبل وجود دارند که برای بخش‌ های خاصی از خانه و یا کاربردهای خاص مناسب هستند. برای مثال مبل‌های راحتی نوعی کاناپه هستند که معمولا به شکل‌ های تک‌ نفره، دونفره و سه‌ نفره تولید می‌ شوند. این مبل‌ها نسبت به مبل‌ های استیل قیمت کمتری دارند و به طور مخصوص برای نشستن روزمره و طولانی مدت طراحی شد‌اند. در این مطلب نکات راهنمای خرید مبل راحتی را بررسی می‌ کنیم.

مبلمان راحتی چه ویژگی‌‌ هایی دارد؟

در حقیقت ویژگی‌های مبلمان راحتی از نام این نوع محصولات مشخص است. در تولید این مبلمان ایده‌ های مختلفی ارائه می‌شوند؛ ایده‌ هایی که نشیمن این مبلمان را راحت‌تر کنند. بنابراین این مبلمان دارای خصوصیاتی است که شرایط استراحت روزانه را نیز فراهم کند. مبلمان راحتی دارای نشیمن راحتی است و تشک‌ های آن‌ها از متریال‌‌ های نرم پر شده‌اند.

در ادامه به برخی دیگر از ویژگی‌های مبل راحتی که باید پیش از خرید به آن‌ها توجه کنید، اشاره می‌کنیم:

  • مبلمان راحتی نسبت به مبلمان استیل و سلطنتی، ارتفاع کمتری دارد
  • دسته این نوع مبلمان پهن و از جنس پارچه اصلی تشک است
  • مبلمان راحتی حتما باید همراه با کوسن و بالش‌های نرم و راحت به‌ فروش برسد
  • علاوه بر ارتفاع، ابعاد مبل‌ های راحتی از هر نظر با سایر مبل‌ ها متفاوت است
  • تشک این مدل مبل‌ ها عریض‌ تر است تا برای لم دادن و دراز کشیدن نیز مناسب باشد
  • در مبل راحتی باید امکان بیرون آوردن تشک از بدنه مبل وجود داشته باشد
  • پارچه‌ ها باید با زیپ یا … از تشک‌ ها جدا شوند و قابل شستشو باشند

اگر جنس مبلمان شما از چرم است نباید از آب برای تمیز کردن آن استفاده کنید. مقاله تمیز کردن مبل چرم به شما کمک می‌کند چرم را بدون خرابی تمیز کنید.

انتخاب مبل راحتی

پیش از خرید مبلمان راحتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان‌طور که گفته شد مبل‌ های راحتی تفاوت‌های بسیاری با مبل‌ های استیل دارند. برای مثال نسبت به سایر مبل‌ها، در تولید مبل راحتی از چوب کمتری استفاده می‌شود. همچنین مبل‌ های استیل و سلطنتی در مواقع محدودی استفاده می‌شوند و برای مهمانی‌ها مجلل مناسب هستند. این در حالی است که مبلمان راحتی معمولا در اتاق پذیرایی قرار ندارند و در هال خانه چیده می‌شوند. در ادامه با نکات مهم پیش از خرید و راهنمای خرید مبل راحتی آشنا می‌ شویم.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبلمان منزل به لینک مربوطه مراجعه کنید.

چوب مناسب؛ از نکات مهم در راهنمای خرید مبل راحتی

اولین ویژگی مهم مبل راحتی، امکان نشستن طولانی مدت روی آن است؛ بنابراین این مبل‌ها باید در برابر فشار و وزن مقاومت بالایی داشته باشند. معمولا در ساخت مقاوم‌ترین مبل‌های راحتی از چوب گردو استفاده می‌شود. چوب گردو چوبی مرغوب، محکم، مقاوم و سبک است و بهترین انتخاب برای ساخت مبلمان راحتی به شمار می‌ آید.

جامع‌ترین راهنمای خرید مبل راحتی

ابعاد مناسب؛ از فاکتورهای مهم در انتخاب مبل راحتی

زمانی که به ویژگی‌ های فیزیکی مبلمان راحتی می‌پردازیم، ویژگی‌ های فیزیکی اعضای خانواده نیز اهمیت دارد. اگر افراد یک خانواده‌ بلندقد هستند یا قد کوتاه‌تری دارند باید متناسب با فیزیک خود، مبلمان ایده‌آل خود را انتخاب کنند تا هیج مشکلی در زمان نشستن روی مبلمان وجود نداشته باشد. برای مثال فردی که قد بلندی دارد باید روی مدل‌ هایی از مبل راحتی بنشیند که ارتفاع بیشتری دارند. همچنین به عنوان یک نکته مهم برای راهنمای خرید مبل راحتی، به پایه‌ های مبل دقت کنید که خیلی جلوتر از بدنه نباشد؛ زیرا در این صورت احتمال برخورد پا هنگام رد شدن از کنار مبل افزایش پیدا می‌کند و درد و گاهی صدمه جسمانی را به‌دنبال دارد.

در ادامه با ابعاد استاندارد کاناپه‌ های راحتی آشنا می‌شویم:

  • طول و عرض کاناپه‌ های سه‌ نفره، بهتر است ۷۰ سانتی‌متر باشد (انواع کاناپه تک را از لینک مربوطه مشاهده نمایید.)
  • ارتفاع بالش‌ها و کوسن‌ها باید حدود ۲۰ تا ۳۵ سانتی‌متر باشد
  • اندازه دسته‌ های مبل نیز معمولا بین ۱۵ تا ۴۵ سانتی‌متر تولید می شود
  • اغلب مبل‌ها بین ۸۱ تا ۱۰۱ سانتی‌ متر عمق و ارتفاع دارند

جهت خرید مبل راحتی تک نفره پیشنهاد می کنیم به فروشگاه ویترا مراجعه کنید.

نشیمن مبلمان راحتی

در زمان انتخاب مبل راحتی، به نشیمن آن‌ها توجه کنید. نشیمن‌گاه‌ها در دو نوع جداشونده و پیوسته هستند که شما با توجه به سلیقه و نیاز خود، مدل مورد نظر را تهیه می‌کنید. مبل‌ های راحتی که دارای تشک‌های پیوسته هستند، به دلیل استحکام بیشتر در قسمت زیرین، دیرتر خراب می‌شوند و دیرتر تغییر شکل می‌دهند. البته مبل‎‌های راحتی با تشک‌های جداشونده نیز امتیاز مهمی دارند زیرا که پارچه و تشک‌های این مبل‌ها به راحتی جدا می‌شوند. بنابراین تشک‌ها قابل تعویض و قابل شتسشو هستند.

مبل راحتی چی بگیریم

به نوع پارچه مبل راحتی دقت کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید مبل راحتی، دقت به نوع پارچه است. شما باید پیش از خرید از مقاومت و کیفیت پارچه مبل راحتی اطمینان کافی را کسب کنید؛ زیرا اگر پارچه کیفیت و ماندگاری کافی را نداشته باشد، به زودی فرسوده و پوسیده خواهد شد و شما مجبور به تعویض مبلمان خواهید شد. بنابراین با پرس‌وجو از فروشنده‌ها، از جنس پارچه مبل مد نظر آگاه شوید و از مرغوب بودن آن مطمئن شوید و ضمانت کالا را درخواست کنید. همچنین پارچه مبل نباید کشی باشد و نباید پرز بدهد تا مبل شما عمر طولانی‌تری داشته باشد. در جدول زیر برخی از انواع پارچه مبلی را مشاهده می‌کنید.

پارچه مبلی شانل پارچه مبلی چرم پارچه مبلی مسکو پارچه مبلی جاسمین
پارچه مبلی پورشه پارچه مبلی نانو پارچه مبلی مازراتی پارچه مبلی مایا

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل تختخوابشو به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

رنگ مناسب برای مبل راحتی

مبل‌های راحتی معمولا در بخش‌هایی از خانه قرار می‌گیرند که دسترسی به آن‌ها راحت باشد. بنابراین مبل‌های راحتی اثاثیه‌هایی هستند که توجه زیادی را جلب می‌کنند. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب مبل راحتی، رنگ آن است. جلوه‌ای که مبلمان راحتی روشن به خانه می‌دهد، بسیار با جلوه‌ای که مبلمان تیره به فضا می‌بخشد، تفاوت دارد.

فاکتورهای مهم در انتخاب مبل راحتی

مبل‌ها در مجاورت فرش‌ها و پرده‌ها قرار دارند و باید با رنگ و مدل آن‌‌ها هماهنگ باشند. لازم به‌ذکر است که خرید کوسن‌های همرنگ با پارچه مبل اشتباه است و زیبایی به مراتب کمتری نسبت به رنگ‌های متضاد دارد. توصیه می‌کنیم از رنگ‌های متضاد استفاده کنید؛ مثلا اگر مبل تیره دارید، از کوسن‌های روشن استفاده کنید. همچنین می‌توانید کوسن‌ها را در چندین رنگ متنوع خریداری کنید تا در کنار یکدیگر فضایی منحصربه‌فرد ایجاد شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله چیدمان اتاق نشیمن را نیز حتما مطالعه نمایید.

راهنمای انتخاب مبل راحتی

مبل راحتی چی بگیریم؟

مبل‌ راحتی یکی از تاثیرگذارترین آیتم‌های دکوراسیون به شمار می‌آید. علاوه بر رنگ و مدل مبلمان راحتی که در زیبایی فضای خانه موثر است، این اثاثیه کاربردهای زیادی نیز دارد. مبلمان راحتی باید ارتفاع کمی داشته باشند و زیرساخت مقاومی داشته باشند تا برای استفاده‌های روزمره و متداول مناسب باشند. مجموعه ویترا مبل عرضه‌ فکننده انواع مبلمان راحتی در مدل‌های مختلف مانند مبلمان L، کاناپه، لاوست، مبل تختخوابشو و … است. همکاران ما در ویترا مبل با ذکر نکات راهنمای خرید مبل راحتی، به شما کمک می‌کنند تا بهترین مبل را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

پیشنهاد می کنیم لیست برندهای معروف مبل ترک در ایران را حتما مشاهده نمایید.

سوالات متدوال

مبل‌ های راحتی چه مزایایی دارند؟

نشیمن نرم و راحت این مبل‌ ها باعث شده که همواره به طور روزانه مورد استفاده قرار بگیرند. این مبل‌ها بهترین گزینه برای افرادی است که پس از یک روز کاری خسته‌کننده، به‌دنبال یک چرت کوتاه هستند تا ریلکس کنند.

منظور از نرمی استاندارد در مبل‌ های راحتی چیست؟

نشیمن مبل‌ های راحتی نباید بیش از حد سفت و سخت باشد تا استراحت روی آن کار دشواری به نظر برسد. همچنین این مبل‌ها باید به مقدار استاندارد نرم باشند. بنابراین این تصور غلط است که هر چه این مبل‌ها نرم‌تر باشند، راحت‌تر نیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *