وبلاگ

نحوه چیدمان مبل راحتی ۸ و ۹ نفره در سالن پذیرایی

چیدمان مبل راحتی

درصورتی‌ که فضای منزل شما به اندازه کافی بزرگ نیست، اما به دلایل شخصی از جمله علاقه به دکوراسیون با مبلمان استیل، رفت و آمد، میهمانی‌های زیاد و… مبلمانی به اندازه نیاز تهیه کنید، نگران نباشید. در این متن قرار است که نحوه صحیح چیدمان مبل راحتی استیل را به خصوص در منازل کوچک بررسی کنیم. همچنین به نکاتی که باعث دلبازتر دیده شدن منزل شما می‌شوند نیز خواهیم پرداخت. می‌دانیم که چیدمان منزل زیبایتان تا چه اندازه برایتان اهمیت دارد، پس شما را به همراهی تا انتهای متن دعوت ‌می‌کنیم.

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

دلیل اصرار بر چیدمان مبل راحتی و استیل در فضای کوچک

دلیل ‌این‌ که بسیاری از افراد ترجیح ‌می‌دهند از مبلمان استیل استفاده کنند، شاید ظرافت و شیک‌تر نشان دادن فضا باشد. حتی ممکن است به‌دلیل این‌که خانه‌های ایرانی که با مبلمان استیل و سلطنتی پیوند جدایی‌ناپذیری دارد، شما نیز دلیلی برای هنجارشکنی نیافته‌اید. در واقع مبلمان استیل اصالت و زیبایی خاصی به منزل ‌می‌بخشند، اما معمولا برای نشستن طولانی‌مدت خیلی راحت نیستند.

به همین علت خانواده‌ها تصمیم ‌می‌گیرند که برای استفاده روزمره خود یا راحتی بیشتر میهمان‌های خودمانی از کاناپه یا مبل راحتی نیز استفاده کنند. چالشی که معمولا در این تصمیم به وجود ‌می‌آید این است که فضاهای کوچک آپارتمانی برای قرار دادن مبل‌های متعدد مناسب نیستند. به همین علت بهتر است که برای چیدمان مبل راحتی و استیل در کنار هم از تکنیک‌های چیدمان در طراحی داخلی کمک بگیرید.

بیشتر بدانید : اگر تمایل دارید اطلاعات مفیدی در رابطه با ایده‌های چیدمان مبل هفت نفره در فضای کوچک را بدست آورید ، در وب سایت به شما پیشنهاد می‌کنیم .

نکاتی که باید برای بهترین چیدمان مبل استیل و راحتی در فضای کوچک رعایت کنید !

بهتر است مبلمان استیل تنها مبلمان استفاده شده در منزل نباشند. به همین دلیل افرادی که حتی باوجود داشتن منازل کوچک، خرید و استفاده از مبل راحتی را در کنار مبلمان استیل ترجیح می‌دهند، کم نیستند. به‌ همین‌ دلیل در ادامه این مطلب به توضیح نکاتی ‌می‌پردازیم که حتما باید آن‌ها را در چیدمان مبل راحتی خود رعایت کنید.

  • در انتخاب خود دقت کنید !

قبل از خریدن مبل باید به فضای منزل خود دقت کافی داشته باشید. مبل‌های استیل بزرگ با پایه و پشتی‌های بلند نه تنها بسیار جاگیر هستند، بلکه فضای منزل شما را اصطلاحا خفه ‌می‌کنند. همین موضوع برای بیش از اندازه کوچک به نظر آمدن منزل شما کافی است. همچنین سردرگمی ‌ناخودآگاهی که به علت شلوغی منزل با این مبلمان اتفاق ‌می‌افتد،

حتی در مدت کوتاهی باعث کلافگی خواهد شد. مبل‌های راحتی نیز باید به گونه‌ای انتخاب شوند که سایز و شکل آنها با فضای منزل شما هم‌خوانی کافی داشته باشد. برای مثال چیدمان مبل راحتی هفت نفره یا انواع مبلمان چستر در کنار مبلمان استیل بزرگ، حتی منزلی با متراژ ۱۵۰ متر را به بازار شام تبدیل خواهد کرد.

  • در انتخاب رنگ‌ها سلیقه به خرج دهید !

همان‌طور که حتما ‌می‌دانید، مبل‌هایی با رنگ تیره ‌می‌توانند منزل شما را تاریک‌تر و کوچکتر از چیزی که واقعا هست، نشان دهند. همچنین تفاوت زیاد و فاحش میان رنگ مبل‌های استیل و مبل‌های راحتی باعث می‌شود که دو قسمت منزل شما جدا شود. درست حدس زدید! این اتفاق نیز باعث کوچک‌تر دیده شدن منزل شما خواهد شد.

در نتیجه اگر محدودیت فضا دارید و اصرار شما بر داشتن دو دست مبل در کنار هم و چیدمان مبل راحتی در کنار مبلمان استیل است، سعی کنید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. همچنین بهتر است که ‌هارمونی میان رنگ‌های مبل استیل و راحتی برقرار باشد.

  • ابتدا مبل‌ های استیل خود را تهیه کنید !

معمولا مبلمان استیل از اندازه و سبک خاصی پیروی ‌می‌کنند. در نتیجه شما برای اطمینان از جا گرفتن مبلمان استیل در منزل خود، بهتر است که ابتدا مبلمان استیل را تهیه کنید. این مبل‌ها باید در قسمت بالایی و پذیرایی منزل شما چیده شوند. وقتی چیدمان مبل‌های استیل تمام شد، حالا برای خرید مبلمان راحتی خود برنامه ریزی کنید.

چیدمان مبل ۸نفره

  • از کاناپه و مبل‌ های تکی استفاده کنید‌ !

از کاناپه و مبل‌های تکی استفاده کنید‌.می‌توانید پس از تهیه مبلمان استیل، به‌جای مبل راحتی چند نفره، باتوجه‌به فضای خالی که در منزلتان باقی مانده است،انواع کاناپه و مبل‌های تکی را امتحان کنید. برای مثال خرید کاناپه تک که روبروی تلویزیون قرار ‌می‌گیرد، نیاز شما را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد. همچنین خرید یک کاناپه و دو مبل تکی در اطراف آن نه تنها ‌می‌تواند فضای منزل شما را از حالت رسمی ‌بیرون بیاورد، بلکه زمینه‌ای را برای راحتی هرچه بیشتر شما فراهم خواهد کرد. درعین‌حال چنین خرید هوشمندانه‌ای باعث می‌شود که منزل شما به‌هیچ‌عنوان شلوغ و به‌هم‌ریخته به نظر نرسد.

پیشنهاد می کنیم از انواع مبل چستر ویترا جهت خرید حتما دیدن فرمایید.

  • استفاده از مبل‌ های ال مانند !

    چیدمان مبل راحتی در منزل با استفاده از مبل‌های ال با توجه به فضای کمتری که اشغال ‌می‌کنند، انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک خواهد بود.
    مطالعه بیشتر :  برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله شوروم مبلمان تهران  را  در وب سایت مطالعه کنید .

چیدمان مبل راحتی در منزل

  • هماهنگی در پارچه

    اگر بتوانید بین پارچه‌ ای که در مبلمان استیل منزلتان به کار رفته است، با پارچه مبل راحتی خود هماهنگی برقرار کنید، متوجه خواهید شد که آن‌ها ترکیب بی‌نظیری را در کنار هم خواهند ساخت. برای مثال اگر از مبلمان استیل با پارچه مخمل استفاده ‌می‌کنید، خرید مبل‌های راحتی چرم، ناهماهنگی زیادی را در چیدمان شما به وجود خواهد آورد.

  • انواع چیدمان مبل استیل و راحتی
    کنار هم
    سوالی که در چیدمان خانه‌های کوچک پیش ‌می‌آید، این است که مبلمان استیل و راحتی چطور در کنار هم جای داده شوند که کمترین میزان شلوغی و جاگیر بودن را داشته باشند؟ در این قسمت به تعدادی از سبک‌های چیدمان اشاره خواهیم کرد. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که رعایت اصول فنگ شویی باعث جریان یافتن انرژی مثبت در منزل خواهد شد.
  • جداسازی مبل‌ها
    نکته اصلی در استفاده همزمان از مبل راحتی و استیل در دکوراسیون این است که باید مرز مشخصی میان مبل استیل و راحتی در نظر بگیرید. به‌این معنا که مبل‌های راحتی به‌هیچ‌عنوان نباید در میان مبلمان استیل جای بگیرند. میتوانید از مقاله ” مدل چیدمان کاناپه ” کمک بگیرید. البته ممکن است بعضی از افراد با استفاده از خلاقیت و علم خود، صحنه جالبی از ترکیب این دو نوع مبل خلق کنند؛ اما در اکثر موارد این کار نتیجه جالبی نخواهد داشت. درصورتی‌که به ‌این نوع چیدمان علاقه‌مند هستید، بهتر است که مبلمان راحتی و استیل خود را طوری انتخاب کنید که با هم در رنگ و سایز تناقض زیادی نداشته باشند.
  • چیدمان مبل‌ها به صورت گرد
    در این نوع چیدمان مبل استیل به صورت گرد چیده شده و فضایی دایره مانند ایجاد ‌می‌کند. باتوجه‌به ‌‌این‌که چنین فضایی در منزل معمولا برای پذیرایی از میهمان‌ها طراحی شده است، با این کار این قسمت از بخش‌های دیگر منزل جدا می‌شود. مبل‌های راحتی نیز در این توع چیدمان در پست مبل‌های استیل قرار گرفته و فضایی را برای استفاده خانواده یا دورهمی‌های دوستانه فراهم ‌می‌کنند. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که ‌این نوع چیدمان مبل راحتی ممکن است فضای زیادی را اشغال کند.
  • چیدمان مبل‌ها به شکل مستطیلی
    این چیدمان که از آن به عنوان سنتی ترین چیدمان مبل استیل و راحتی در کنار هم یاد می‌شود، به این شکل است که مبل‌های استیل و راحتی را روبروی هم ‌می‌چینند. به‌طوری‌که فضایی مستطیلی شکل در وسط مبل‌ها شکل ‌می‌گیرد. شاید این چیدمان در بعضی موارد چندان شیک به نظر نرسد، اما بسیاری از افراد برای استفاده حداکثری از فضای منزل، این کار را انجام ‌می‌دهند.

 بیشتر بدانید : اگر تمایل دارید بدانید فنگ شویی چیست مطالعه این مقاله مربوط به آن را در وب سایت به شما پیشنهاد می‌کنیم .

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

  • چیدمان مبل به صورت مربع

اگر فضای پذیرایی شما مربع شکل است بهترین روش چیدمان مبل راحتی در آن به صورت مربع است. در نحوه چیدمان مبل راحتی در پذیرایی باید تلویزیون را در قسمت کانونی خانه و مبل ها در مقابل آن به صورت مربع شکل قرار بگیرند.

چیدمان مبل راحتی ۴ نفره

 

  • ایده چیدمان مبل راحتی ۸ نفره

در سرویس های مبلمان راحتی ۸ نفره با توجه به زوج بودن تعداد مبل ها چیدمان آن ها خیلی راحت تر است و می توانید آن ها را به شکل قرینه بچینید. اما طراحان دکوراسیون داخلی معتقد هستند که بهتر است از قرینه چیدن وسایل منزل خودداری کنید. چیدمان مبل ۸ نفره اگر به چیدمان شلوغ علاقه ای ندارید می تواند دو عدد از مبل ها در بخش دیگری از خانه قرار دهید. قرار گرفتن مبل های بزرگتر در کنار مبل های کوچکتر می تواند جلوه زیباتری داشته باشد و در چیدمان تعادل به وجود می آید.همچنین استفاده از صندلی تک در کنار کاناپه سه نفره نیز هماهنگی و زیبایی خاصی ایجاد می کند.

  • ایده چیدمان مبل راحتی ۹ نفره

برای چیدمان مبل راحتی به تعداد ۹ نفر می توان از مبل های راحتی هفت نفره و یا ال نیز استفاده نمود و چیدمان جذابی با استفاده از آن ها به وجود آورد. با انتخاب مبل های ال برای چیدمان ۹ نفره می توانید فضای باز بیشتری در دسترس داشته باشید. مبلمان ۹ نفره به دو نیم ست تقسیم می شوند که می توانید هر نیم ست را در بخشی از خانه قرار دهید. به عنوان مثال در چیدمان مبل راحتی ۹ نفره می توانید یک کاناپه و دو مبل تک نفره را در یک قسمت و یک کاناپه و دو مبل تک نفره را در قسمت دیگر قرار دهید. همچنین استفاده از پاف های تک با رنگ های متفاوت و جذاب به جای مبل های تک نفره نیز می تواند ایده جالبی باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل را حتما مطالعه نمایید.

سخن پایانی

در خلال این مطلب به اکثر موارد با اهمیت در خرید مبلمان استیل و راحتی پرداختیم. این مسئله را در نظر داشته باشید که اگر نیازی مبرم به استفاده از مبلمان استیل ندارید، بهتر است برای خانه‌های کمتر از ۷۰ متر، خرید آن را فراموش کرده و در عوض از مبلمان راحتی استفاده کنید. در غیر این‌ صورت، بهره‌گیری از نکات بالا را در چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک فراموش نکنید.

سوالات متداول

چگونه بهترین چیدمان مبل راحتی را در فضای منزل داشته باشیم؟

برای چیدمان مبل راحتی باید حتما به متراژ منزل و شکل آن و همچنین چند نفره بودن مبل ها توجه داشته باشید تا بتوانید چیدمان متناسبی ایجاد کنید و جلوه وسایل را دو چندان کنید.

آیا اصول خاصی در مورد محل قرارگیری مبلمان راحتی ۳ نفره و ۲ نفره وجود دارد؟

معمولا مبل ۳ نفره در راس محیط قرار داده می شود و باقی مبل ها اطراف آن قرار می گیرند. اما اصول خاصی در مورد چیدمان مبل راحتی وجود ندارد و همه چیز به سلیقه فرد و متراژ منزل بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *