وبلاگ

بهترین چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی (۱۰ مدل مختلف)

چیدمان مبل و تلویزیون

چیدمان مبل و تلویزیون به طوری که تلویزیون برای فردی که روی مبل می‌نشیند، به‌راحتی قابل تماشا کردن باشد، یکی از مواردی است که معمولاً در چیدمان‌ها رعایت نمی‌شود. در طراحی داخلی خانه‌های مدرن و بزرگ معمولاً قسمتی به‌عنوان TV Room یا اتاق تلویزیون طراحی می‌شود. اما در منازل کوچک با طراحی معمولی زاویه مناسب مبل و تلویزیون چگونه باید رعایت شود؟

اگر از چیدمان‌های تکراری و خارج از اصول خسته شده‌اید، از شما می‌خواهیم که برای بررسی انواع چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی در این مقاله کمی وقت بگذارید. اطلاع از این چیدمان‌ها نه‌تنها برای قرارگیری صحیح تلویزیون در جای خود مورداستفاده قرار می‌گیرند، بلکه ممکن است برای نحوه صحیح چیدمان مبل‌هایتان نیز به شما ایده بدهند.

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

انواع چیدمان مبل و تلویزیون

در واقع مکان اصلی قراردادن تلویزیون، هال یا اتاق نشیمن است. اما در اکثر منازل ایرانی شاهد این موضوع هستیم که افراد تلویزیون را در بالاترین نقطه پذیرایی قرار می‌دهند. چنین افرادی یا به دلیل داشتن منازل کوچک نمی‌توانند مکان خاصی را به قسمت نشیمن اختصاص دهند، یا این که چنین دکوراسیونی بیشتر باب میل و سلیقه ایشان است. به‌هرحال ما در ادامه نکاتی باتکیه‌بر دانش طراحی داخلی را برای چیدمان مبل و تلویزیون بیان می‌کنیم. شما نیز باتوجه‌به این اطلاعات می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید، پذیرایی یا نشیمن منزل خود را دکور کنید.

(چنانچه تمایل دارید درباره مدل‌های مدرن چیدمان مبل راحتی بیشتر بدانید، این مقاله را مطالعه کنید)

۱. قرار دادن یک کاناپه رو به روی تلویزیون

این چیدمان یکی از اصولی‌ترین چیدمان‌هایی است که تا به امروز برای تکمیل نقش مبل و تلویزیون در برابر هم عنوان شده است. مبلی که درست روبروی تلویزیون قرار می‌گیرد، ممکن است:

  • به دیوار روبروی تلویزیون بچسبد؛
  • مقداری با دیوار فاصله داشته باشد: این فاصله باید به‌قدری باشد که رفت‌وآمد از پشت آن به‌راحتی میسر شود و یک راهرو در پشت مبل ایجاد شود. در غیر این صورت، این فاصله معنا نخواهد داشت و فقط باعث جاگیر شدن خواهد شد؛
  • در نزدیک‌ترین نقطه تلویزیون با رعایت استانداردها قرار بگیرد: این نزدیکی نباید به حدی باشد که به چشم افرادی که ازروی کاناپه تلویزیون را تماشا می‌کنند، صدمه وارد نشود. این نزدیکی به عواملی چون فضای کافی در منزل، سایز تلویزیون و … بستگی خواهد داشت.
    در استفاده از چنین چیدمانی دقت داشته باشید که باید باتوجه‌به فضای منزل خود این کار را انجام دهید. خانه‌های کوچک با مبلمانی شناور در وسط نشیمن زیبا به نظر نخواهند آمد.

(چنانچه تمایل به خرید کاناپه تخت خواب شو دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ویترا دیدن کنید)

چیدمان مبل جلوی تلویزیون

بهتون پیشنهاد می کنیم از محصولات مبل چرمی چستر دیدن نمایید.

۲. تقسیم بندی فضا

اگر منزلی دارید که می‌توانید از هال آن به‌عنوان نشیمن و پذیرایی استفاده کنید، حتماً این کار را انجام دهید. فضای منزل خود را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید. در بالاترین نقطه منزل چیدمان پذیرایی را داشته باشید و فضایی رسمی‌تر را تشکیل دهید.

در قسمتی دیگر از منزل فضای دوستانه نشیمن را با کاناپه یا مبلمان راحتی آماده کنید. این کار باعث می‌شود که منزل شما به بهترین شکل ممکن دکور شود و همه چیز در سر جای خودش قرار داشته باشد. طبیعی است که در این نوع چیدمان مبل و تلویزیون نیز تلویزیون باید روبروی کاناپه قرار بگیرد و باقی مبل‌های راحتی در اطراف آن جای داده شوند. با این کار فضاهای منزل شما در حین این که با هم متمایز هستند، به هم متصل خواهند بود.

۳. استفاده از مبل‌ های چرخ دار

در این مدل باید بزرگ‌ترین مبل راحتی یا یک کاناپه را در مقابل تلویزیون قرار دهید. مبل‌های تکی را به شکلی انتخاب کنید که قابلیت جابه‌جایی آسان را داشته باشند. با این کار می‌توانید در صورت وجود دورهمی‌های یا گپ‌های خانوادگی و دوستانه صندلی‌ها را به سمت کاناپه بچرخانید. در غیر این صورت و زمانی که تمایل به تماشای دسته‌جمعی تلویزیون را داشته باشید، این صندلی‌ها به‌راحتی به سمت تلویزیون خواهند چرخید.

پیشنهاد می شود از جدیدترین انواع کاناپه تک ویترا دیدن فرمایید.

استفاده از این صندلی‌ها در مواردی که بخواهید از شومینه یا میز عسلی نیز استفاده کنید نیز کار شما را ساده‌تر خواهند کرد. در مقاله نحوه چیدمان میز عسلی ایده های بسیار جذابی گفته شده است.

چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی

۴. قرار دادن زاویه دار تلویزیون

می‌توانید تلویزیون را به‌صورت زاویه‌دار روی میز تلویزیون قرار دهید. معمولاً این اتفاق زمانی می‌افتد که شما ترجیح می‌دهید مبلمان خود را برای مثال دورتادور شومینه بچینید. در این حالت باید تلویزیون را طوری قرار دهید که از رو کاناپه و مبل‌های راحتی دیگر کاملاً قابل تماشا کردن باشد.

۵. نصب تلویزیون روی دیوار کنج

در برخی از خانه‌ها به‌خصوص خانه‌های کوچک، دیوارهای کنج یکی از بهترین نقاط برای نصب تلویزیون هستند. مزیت این کار در این است که با چنین چیدمانی می‌توان تلویزیون را از اکثر نقاط منزل تماشا کرد.

نحوه چیدمان مبل و تلویزیون

۶. قرار دادن مبل و میز غذاخوری روبروی تلویزیون

ممکن است به دلیل کمبود فضا در نظر داشته باشید که میز غذاخوری خود را جایی در اطراف تلویزیون قرار دهید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با قراردادن کاناپه روبروی تلویزیون و در وسط منزل، فضایی اختصاصی برای تماشای تلویزیون بسازید. فضایی که به کمک کاناپه و در پشت آن ایجاد شده است، مکانی مناسب برای جای گرفتن میز غذاخوری خواهد بود.

۷. قرار دادن مبل رو به روی تلویزیون به صورت عمودی

این نوع چیدمان مبل و تلویزیون مورد در منازلی که فضای کافی برای قراردادن کاناپه در مقابل تلویزیون را ندارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کاناپه معمولاً برای درازکشیدن و تماشای تلویزیون در حالت خوابیده مناسب است.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان مبل مدرن را حتما مطالعه نمایید.

نحوه چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی

۸. استفاده از مبل L

مبل‌هایی که به شکل L طراحی می‌شوند یکی از بهترین و کاربردی‌ترین گزینه‌ها برای قرارگرفتن روبروی تلویزیون هستند. می‌توانید فضایی از منزل را به جای‌دادن این مبل اختصاص دهید و تلویزیون را درست روبروی آن نصب کرده یا قرار دهید. با این چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون یک نشیمن کوچک ساخته‌اید و از باقی فضای منزل نیز برای قراردادن مبلمان رسمی‌تر یا میز غذاخوری و … استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان مبل راحتی را حتما مطالعه نمایید.

۹. چیدمان مبل دورتادور تلویزیون

این نوع چیدمان، چیدمانی است که در منازل اکثر خانواده‌های ایرانی دیده می‌شود. این چیدمان مبل جلوی تلویزیون به‌وسیله یک‌دست مبل راحتی یا مبل استیل و … به چشم می‌خورد. درصورتی‌که مبل راحتی در این نوع دکوراسیون استفاده شده باشد، بهتر است که بزرگ‌ترین مبل آن ست مبلمان روبروی تلویزیون قرار بگیرد.

۱۰. تلویزیون روبه روی پنجره؟

سعی کنید تا جایی که امکان دارد تلویزیون را روبروی پنجره نورگیر قرار ندهید. به این دلیل که نور پنجره ممکن است باعث شود در تماشای تلویزیون دچار مشکل شوید. همچنین با این کار مجبور می‌شوید کاناپه را جلوی پنجره قرار دهید و باز و بسته کردن پنجره امکان‌پذیر نباشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به ایده‌های زیبا برای چیدمان خانه را حتما مطالعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به انواع مختلف چیدمان مبل و تلویزیون که برای منزل‌هایی با متراژ مختلف مناسب هستند، پرداخته شد. حال می‌توانید باتوجه‌به نقشه منزل و سلیقه و اعضای خانواده، یکی از این ترکیب‌های دکوراسیونی را استفاده کنید. دکوراسیونی که بر پایه اصول اولیه چیدمان انجام شده باشد، حس آرامش و مرتب بودن زیبایی را به افرادی که وارد منزل شما می‌شوند، القا خواهد کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل را حتما مطالعه نمایید.

سوالات متداول:

انواع چیدمان مبل و تلویزیون کدامند؟

قرار دادن یک کاناپه رو به روی تلویزیون، استفاده از مبل‌ های چرخ دار، قرار دادن مبل و میز غذاخوری روبروی تلویزیون، نصب تلویزیون روی دیوار کنج، قرار دادن مبل رو به روی تلویزیون به صورت عمودی، قرار دادن زاویه دار تلویزیون، چیدمان مبل دورتادور تلویزیون و…

در چیدمان مبل و تلویزیون می توان تلویزیون را روبروی پنجره قرار داد؟

سعی کنید تا جایی که امکان دارد تلویزیون را روبروی پنجره نورگیر قرار ندهید. به این دلیل که نور پنجره ممکن است باعث شود در تماشای تلویزیون دچار مشکل شوید. همچنین با این کار مجبور می‌شوید کاناپه را جلوی پنجره قرار دهید و باز و بسته کردن پنجره امکان‌پذیر نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *