وبلاگ

جدیدترین تزیین اتاق کودک ۱۴۰۲ | چیدمان اتاق کودک با وسایل ساده

تزیین اتاق کودک

چیدمان اتاق کودک با وسایل ساده و دم دستی

ایجاد فضایی برای کودک دلبند شما که برای سال ها در آن بازی کند و بزرگ شود بسیار نکته حائز اهمیتی است. تزئین اتاق کودک را می توان با چند روش ساده و در عین حال خلاقانه انجام داد.

تا به حال در مورد نحوه چیدمان اتاق کودک و راه‌ کارهای افزایش خلاقیت کودک با چیدمان مناسب اتاق کودک صحبت کرده ‌ایم. امروز می‌خواهیم چیدمان اتاق کودک با ساده‌ترین وسایل ممکن را با هم بررسی کنیم.

تزئین اتاق کودک یکی از دغدغه‌های والدین است. استفاده از تزئینات و دکوراسیونی که مناسب کودک باشد و قابلیت ایجاد تنوع نیز داشته باشد، اغلب با هزینه‌های گزافی همراه است. یکی از بهترین راهکارها برای تزئین اتاق کودک به نحوی که هم زیبایی آن حفظ شود، هم فضای شاد و جذابی برای کودک ایجاد شود، استفاده از وسایل ساده و دم دستی، در عین حال ارزانیست که میتواند به رشد خلاقیت کودک نیز کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید. (چنانچه تمایل دارید با اصول دکوراسیون اتاق خواب کودک بیشتر آشنا شوید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم)

نوار چسب ‌های تزئینی

یکی از روشهای ساده و در عین حال خلاقانه و زیبا، برای دکوراسیون اتاق کودک استفاده از نوارچسب‌های تزئینی است. نوارچسب‌ های براق و رنگی را تهیه کنید و سپس با استفاده از آنها، اقدام به طراحی نقش بر روی دیوار اتاق کودک کنید. می‌توانید با کمک کودکتان، طرح‌ ها را بر روی دیوار کشیده و در عین گذراندن وقت با فرزندتان، دکوراسیون متفاوتی را نیز برای اتاق رقم بزنید. قبل از شروع کار، طرحی را در نظر گرفته و سپس شروع به پیاده سازی آن کنید.

با توجه به اینکه چسب ممکن است باعث کنده شدن رنگ شود، مرحله ایده و طراحی را قبل از شروع کار فراموش نکنید. این کار را روی در کمد، یا در اتاق خواب نیز میتوانید انجام دهید. دقت کنید که اینکار را به تنهایی به عهده کودک نگذراید، زیرا برای چسباندن نوارها، به صورت صاف و یکدست حتما حضور و کمک شما نیاز خواهد بود.

تزئین اتاق کودک با کاغذهای رنگی

کاغذ رنگی یکی دیگر از ابزارها و وسایل دم دستی تزیین اتاق کودک جدید شما است که قیمت چندانی هم ندارد. در عین حال با توجه به تنوع رنگ این کاغذها، استفاده از آنها در تزئینات اتاق فضایی دلنشین را فراهم خواهد کرد. برای استفاده از کاغذهای رنگی می‌توانید ابتدا یک سری طرح را بر روی آنها پیاده سازی کنید. این طرح‌ها بهتر است خیلی بزرگ نباشند. مثلا طرحهایی از ماه و ستاره بر روی کاغذ رنگی بکشید و سپس با کمک کودکتان آنها را ببرید. سپس یک قیمت از دیوار اتاق را در نظر گرفته و این طرحهای بریده شده را به صورت منظم و یا حتی نامنظم بر روی دیوار بچسبانید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل راحتی به فروشگاه ویترا مراجعه نمایید.

تزئین اتاق کودک با اوریگامی

اوریگامی‌ هنر تا زدن کاغذ است به نحوی که شکل‌های مختلفی را بتوان خلق کرد. طرح‌های اوریگامی با یک تکه کاغذ مربع شکل شروع شده و با تا زدن کاغذ، بدون استفاده از قیچی برای بریدن آن ادامه می‌یابد تا به شکل خاصی برسد. این شکل ها تعداد زیادی از حیوانات، پرنده‌ها و … را در بر می ‌گیرد. برای تا زدن روش‌های متفاوتی وجود دارد تا بتوان به ترکیبی از شکل‌های مختلف رسید.

درست کردن اوریگامی با فرزندتان، هم به رشد خلاقیت و هنر او کمک خواهد کرد، هم در نهایت مجموعه بسیار زیبایی از پرندگان و حیوانات کاغذی خواهید داشت که با استفاده از آنها میتوان به تزئین اتاق کودک پرداخت. به طور مثال میتوان با استفاده از نخ، این طرحها را از سقف به صورت کوتاه و بلند آویزان کرد. همچنین می‌توانید یک حلقه فلزی تهیه کنید و اوریگامی ‌هایی که ساخته اید را دور تا دور حلقه با استفاده از نخ آویزان کنید و سپس آن را به جایی بیاویزید.

نصب آینه و قفسه های بلند و دیوارکوب

برای کمک به نظم و ترتیب بچه های خود، چیزها را در اوج خود قرار دهید. از انبار، گنجه، نیمکت ها و قفسه های لباس اگر بچه ها راحت به سراغ آنها بروند، بیشتر استفاده می شود. سعی کنید چندین سطل در اتاق بگذارید تا اسباب بازی ها و سایر وسایل آنها را پنهان کنید.

طراحی ماه و ستاره و … در سقف اتاق

بیشتر فروشگاه های صنایع دستی و سرگرمی یک ماده افزودنی برای رنگ می فروشند که به آن اجازه می دهد در تاریکی بدرخشد. نقاشی ستاره و ماه در سقف کودک خود یا منظره شهر در لبه اتاق را امتحان کنید. این کار آنها را از خاموش کردن چراغ ها در شب هیجان زده خواهد کرد.

فضایی به عنوان تخته سیاه گچی

اختصاص قسمتی از دیوار و یا ساخت یک صفحه سیاه روی دیوار به عنوان تخته سیاه در تزئین اتاق کودک خود قسمتی از دیوار را با رنگ سیاه بپوشانید. این می تواند به یک مرکز هنری برای کودک تبدیل شود که کودک با نقاشی و نوشتن روی آن استعداد خود را پرورش دهد.

ایجاد فضایی برای کلکسیون و گردآوری

بچه ها تمایل به داشتن کلکسیون دارند و دوست دارند تمام چیزهایی را که خوششان می آید جمع آوری کنند.. بنابراین جمع آوری را برای آنها آسان نمایید. عکس ها و کارت پستال ها نباید همیشه به تخته یا جایی چسبیده باشند، سعی نمایید آنها را از رشته های نخ در جلوی پنجره و یا در امتداد دیوار آویزان نمایید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبلمان چستر به لینک مربوطه در سایت ویترا مبل مراجعه نمایید.

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم در تزیین اتاق کودک دخترانه و پسرانه نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

ایده هایی برای تزیین اتاق کودک دختر با وسایل ساده

تقریباً هر دختر کوچکی آرزو دارد که یک شاهزاده خانم باشد، بنابراین بدانید که تزئین اتاق آنها آسان نیست. صرفا همه چیز نباید صورتی و براق و تک شاخ باشد. این همه صورتی و تک شاخ نیست. ما با کمی راهنمایی درباره برخی ایده ها برای تزیین اتاق کودک دخترانه به شما کمک خواهیم نمود:

تزیین اتاق کودک دختر با وسایل ساده

از پاستل استفاده نمایید

دختران زیبا و صلح طلب هستند، بنابراین اتاق آنها باید روحیات آنها را منعکس کند. برای دیوارها و سقف رنگ های پاستل را به کار ببرید.

کاربرد رنگ صورتی

حتی اگر صورتی رنگ اصلی اتاق نیست، و شما می خواهید که اتاق دخترانه به نظر بیاید، بنابراین شما نیازمند کاربرد تناژهای صورتی هستید که می توانند به صورت یک سایه بان برای تختخواب، یک فرش یا یک لوستر زیبا باشد.

از موارد دیگر می توان به نصب پرده های بلند، کاربرد رنگ های نرم و گرم، داشتن یک کوزی (تاب) اشاره نمود.

انتخاب یک تشک خوشخواب برای تجربه خوابی آرام، سؤال همه کسانی است که برای خرید تشک خوشخواب خویش اقدام می‌نمایند در مقاله ابعاد تشک دو نفره نکاتی را در مورد ابعاد تسک خوشخواب گفتیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل کلاسیک به فروشگاه ویترا مراجعه نمایید.

ایده هایی برای تزیین اتاق کودک پسرانه

مرد کوچک شما در حال بزرگ شدن است. علایق و نیازهای او نیز تغییر می کنند. در فکر تزئین و تغییر دکوراسیون اتاق او باشید. ایده های زیر را در نظر داشته باشید:

چیدمان اتاق کودک با وسایل ساده

  • ایجاد فضای بازی و سرگرمی برای پسران، زیرا آنها عاشق بازی هستند.
  • استفاده از پوسترها و کاغذ دیواری های بزرگ با نقوش طبیعت و چشم اندازهای طبیعی

سوالات متداول:

ایده هایی برای تزیین اتاق کودک دختر با وسایل ساده کدامند؟

از پاستل استفاده نمایید، کاربرد رنگ صورتی زیاد است سعی کنید از این رنگ بیشتر استفاده کنید.

ایده هایی برای تزیین اتاق کودک پسرانه کدامند؟

ایجاد فضای بازی و سرگرمی برای پسران، زیرا آنها عاشق بازی هستند، استفاده از پوسترها و کاغذ دیواری های بزرگ با نقوش طبیعت و چشم اندازهای طبیعی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *