وبلاگ

جدیدترین دکوراسیون اتاق خواب کودک پسرانه و دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کودک

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک فرآیندی است که ناخودآگاه کودک درونی ما را به خود جلب می کند: فرصتی برای خلق اتاق خوابی که دوست داشتیم خودمان سال ها پیش اگر مسئولش بودیم، آن را تزئین کنیم. بسیاری از ویژگی های مربوط به زیبایی که در کودکان وجود دارد، مثل – تخیّل، خلاقیت، حالت و تصویرسازی- می توانند هنگام طراحی مدل چیدمان اتاق کودک به طرز مفیدی به کار گرفته شوند.

اما بدانید که هوس ها و هر دم خیالی بودن که در آنها تحسین می کنیم، اغلب می تواند یک دوست اشتباه و دروغین باشد: فقط به این دلیل که آنها دیروز یک اتاق خواب با مینیون ها می خواستند، به این معنی نیست که باید آنها هر دو سال یک بار یک مدل بخواهند. پذیرای ایده ها و پیشنهادات باشید؛ اما اگر یک اتاق خواب را برای ماندگاری طراحی می کنید، نگاه خود را به آینده معطوف نمایید.

دکوراسیون اتاق بچه نیاز به ارائه اهداف مختلفی دارد – اتاق بازی، اتاق مطالعه و اتاق خلوت نشینی – اما مهمترین نقش آن فراهم کردن مکانی راحت و امن برای کودک شما ( در هر سن) است که در پایان یک روز شلوغ، در آن به خوابی عمیق برود. بودجه یا محدودیت مکانی شما هرچه باشد، هیچ مساله ای ندارد!

نکات طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کودک

در ادامه مهم‌ترین نکات برای طراحی ماندگار و دکوراسیون اتاق خواب کودک را برای شکوفایی فرزند دلبند خود می یابید:

۱. انتخاب صحیح رنگ دیوارها

برای طرحی با قدرت ماندگاری، رنگی خنثی را برای دیوارها انتخاب نمایید که به عنوان یک بوم سفید برای اشیای تزئینی و سلیقه های به سرعت در حال تغییر ساکن اتاق ساکن اتاق عمل کند. اگر می خواهید رنگ و الگو را معرفی کنید، شاید فقط به یک دیوار یا سقف محدود شوید؛ اما اگر نمی توانید در برابر کاربرد کمی کاغذ دیواری مقاومت کنید، مطمئن شوید که نقوش کاغذ دیواری به اندازه کافی ملایم باشد و بر کل فضا مسلط نشود.

مدل چیدمان اتاق کودک

۲. فضای ذخیره سازی

کلید هر اتاق خواب کاملا مرتب، ذخیره سازی خوب است و در فضای اتاق کودک از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. از هر نوع ذخیره سازی که بهره می برید، در آن باید ترکیبی کامل از شکل، عملکرد و مهم‌تر از همه یک مقدار سرگرمی باشد. در اتاق بچه ها فضای ذخیره سازی لازم نیست که خسته کننده باشد، برای کودکان راه حل های جالب ذخیره سازی پیدا کنید.

دکوراسیون اتاق بچه

۳. انتخاب مبلمان

طراحی با بودجه محدود، نیاز به صبر و حوصله و چشم بصیرت برای خرید دارد. پشتکار در شکار وسایلی اوکازیون – چه یک کمد لباس عتیقه، صندوق ذخیره سازی یا یک قاب تختخواب غیرمعمول باشد، همگی  زمان بر است. اگر وقت کافی برای صرفه جویی ندارید، سعی کنید با استفاده از نقاشی یک مورد موجود با رنگ های چشم نواز، آن را مدرن سازید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید سرویس خواب به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

۴. هارمونی رنگ‌ ها

هنر یک روش عالی برای ایجاد علاقه مندی ویژوال به یک اتاق خواب است و می تواند ابزاری مفید در هنگام تعیین یک طرح رنگی باشد. ترکیب های رنگ را می توان در ملافه های تخت و وسایل نرم منعکس نمود و به یکپارچه سازی فضا با یک روش هماهنگ و ظریف کمک کرد.

اتاق بچه گانه دخترانه

۵. دکور و لوازم جانبی

اگر دیوارهای خود را ساده نگه می دارید، برچسب های وینیل، نوارهای پرچم و آویز های دیواری می توانند یک پس زمینه ساده را بپوشانند و به راحتی و با رشد علایق کودک شما به راحتی برداشته شوند.

اگر به دنبال ویژگی ای هستید که خلاقیت و تمایل به لذت بردن از مشق شب از کودکی تا نوجوانی را تحریک کند، به نصب یک نوار تخته سیاه، یا کشیدن مقداری رنگ تخته گچی به قسمتی از دیوار فکر کنید.

۶. نورپردازی مناسب

اهمیت نورپردازی هنگام تزئین دکوراسیون اتاق خواب کودک را هرگز نباید نادیده گرفت: ریسه های چراغ (ال ای دی) به ایجاد فضای دنج کمک می کنند، نورافکن ها گرما ایجاد می کنند؛ روشنایی در بالای تخت یا کنار تخت خواب کودک را تشویق به مطالعه می کند و آباژورهای سقفی باعث ایجاد تمرکز در اتاق می شوند.

به خواب رفتن در زیر ریسه های چراغ، یا در کنار یک آباژژور حیوانات، برای کودکانی که از تاریکی می ترسند، اطمینان و راحتی بسیاری را فراهم می آورد. پیشنهاد می شود درباره دکور آرامش بخش بخوانید.

اتاق خواب بچه گانه

۷. اتاق خواب کودک را پاتوقش کنید

اتاق خواب کودک فقط برای خوابیدن نیست، اتاق ها همچنین به عنوان فضایی برای تفکر و سکوت و بازی کودک به حساب می آیند. به همین علت، بهتر است این فضاهای مختلف را تفکیک نمایید: با داشتن صندلی های کیسه ای یا آویزان، مطالعه را لذت بخش تر سازید؛ مطالعه و ساخت کاردستی را با وجود یک میز تحریک کنید، یا برای برخی اوقات تنها بازی کردن یک چادر سرخپوستی مخروطی کوچک تعبیه نمایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله دکوراسیون اتاق خواب نوجوان را حتما مطالعه نمایید.

۸. استفاده از وسایل نرم

قالیچه ها، پرده ها، کوسن ها و ملافه های روتختی، همگی اینها فرصت هایی را برای ارائه الگو، رنگ و بافت به دکوراسیون اتاق بچه به روشی نسبتاً ارزان فراهم می کنند. سایبان هایی که به لبه تخت نصب می شوند، هنگام خواب کودک، فضا را برای خوابیدن امن جلوه می دهند.

تزیین اتاق بچه گانه

ملافه های تختخواب با رنگ و طرح متضاد، عناصر سرگرم کننده ای را بروز می دهند، و یک فرش نرم از پوست گوسفندی گرما و بافت را زیر پاهای کوچک کودک دلبند شما فراهم می کند.

۹. استفاده از کشوها

حفظ نگرش «یکی بخر، یکی رایگان ببر» در هنگام طراحی مدل چیدمان اتاق کودک کاری منطقی است. یک کشو می تواند به عنوان ایستگاه تعویض پوشک و لباس کودک دو برابر شود و هنگامی که بچه از پوشک گرفته شد، کشوها به کاربرد اولیه و اصلی خود بازگردند.

اگر نمی خواهید اتاق کودک شما با وسایل بازی و بی نظمی رایج شلوغ شود، تختخواب هایی که دارای کشوهای ذخیره سازی بیرون بازشو هستند، گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهند بود.

دکور اتاق بچه سفید

۱۰. طراحی زیبای سقف اتاق

سقف فرصتی را برای ایجاد حرکتی جسورانه و چشم گیر فراهم می کند، جایی که اشتباهات به آن اندازه که خود را روی کف یا دیوارها نشان می دهند، مهم نخواهد بود.

با چسباندن ماه و ستاره هایی که حالت شبرنگ دارند و یا آویزان کردن ریسه های چراغ می توانید فضایی زیبا، کم نور و آرامش بخش را برای خواب کودک دلبندتان فراهم نمایید.

۱۱. رنگ دکوراسیون

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب کودک بسیار حائز اهمیت است. زیرا تاثیر بسزایی در حفظ روحیه کودک و محیط اطراف آن دارد. با استفاده از رنگ های متنوع البته با در نظر گرفتن هارمونی می توان محیطی زیبا و دوست داشتنی برای کودک خلق نمود. به کارگیری رنگ های زرد، سبز، آبی در کنار رنگ های خنثی مثل سفید وطوسی می تواند در تزیین اتاق خواب کودک ایرانی بسیار جذاب باشد.

۱۲. خلاقیت و توجه به جزئیات

در طراحی اتاق خواب کودک داشتن خلاقیت و توجه به جزئیات بسیار مهم است. در واقع باید بتوانید با استفاده از وسایل کاربردی اتاقی زیبا و راحت را برای کودک فراهم آورید. به عنوان مثال می توانید از سبدهای حصیری در اتاق استفاده کنید تا ضمن زیبایی بخشیدن به آن وسایل و اسباب بازی های کودک را در آن قرار دهید و از ایجاد بی نظمی در اتاق جلوگیری کنید.

دکوراسیون اتاق کودک دونفره

۱۳. از المان های گران قیمت استفاده نکنید

سعی کنید در چیدمان اتاق کودک تا حد امکان از وسایل و المان های گران قیمت استفاده نکنید. بهتر است برای رنگ دیوارها، کفپوش، مبلمان، تخت خواب و … گزینه هایی را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری دارند. همچنین دکور و وسایل تزئینی را انتخاب کنید که در صورت تعویض آن ها مشکلی برایتان به وجود نیاید.

۱۴. دخیل نمودن کودک در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

برای انتخاب مدل اتاق خواب کودک حتما از خود کودک کمک بگیرید. زیرا کودکان زمان زیادی را در اتاق خود سپری می کنند و باید محیطی را برایشان ایجاد نمود که متناسب با سلیقه آن ها باشد و در آن فضا احساس نشاط داشته باشند. از این رو با در نظر گرفتن سلیقه کودک نه تنها می توان دکوراسیون اتاق خواب بچه را زیبا ساخت بلکه به دلیل علاقه کودک به وسایلی که خودش انتخاب کرده بهتر از آن ها مراقبت می کند.

چیدمان اتاق خواب کودک

۱۵. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک از تم استفاده نکنید

کودکان به مرور که بزرگ تر می شوند علاقه شان نسبت به کارتون هایی که در گذشته تماشا می کردند تغییر می کنند و به شخصیت های کارتونی جدیدی علاقمند می شوند . بنابراین استفاده از تم شاید خیلی وسوسه انگیز باشد اما مجبور خواهید شد با رشد کودک تمام تم اتاق را عوض کنید. در نتیجه بهتر است در جدیدترین دکوراسیون اتاق خواب کودک خود از عناصر و المان هایی استفاده کنیدکه سازگاری بیشتری با شخصیت کودک دارد و به راحتی می توانید هر چند مدت یکبار آن ها را تعویض کنید و تغییراتی در دکوراسیون اتاق به وجود آورید.

سخن پایانی

کودکان دارای روحیه لطیف و حساسی هستند. از این رو آرامش و امنیت آن ها مخصوصا در هنگام خواب بسیار اهمیت دارد. همچنین دکوراسیون اتاق خواب کودکان نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا کودکان دوست دارند در فضایی بازی کنند که مطابق سلیقه آن ها طراحی شده است. از این رو پیشنهاد می کنیم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک تا جای ممکن رویاهای او را پیاده سازی کنید. از کودک خود بپرسید که به چه چیزهایی علاقمند است و با توجه آن وسایل و لوازم اتاق را تهیه نمایید. با استفاده از ایده های ذکر شده در بالا و به کار گرفتن سلیقه و هنر خود می توانید بهترین دکوراسیون را برای اتاق کودک دلبند خود طراحی و اجرا کنید. امیدواریم که با ارائه این مقاله، شما را در طراحی ایده آل دکوراسیون اتاق خواب کودک یاری نموده باشیم.

سوالات متداول:

برای دکوراسیون اتاق خواب کودک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب صحیح رنگ دیوارها، فضای ذخیره سازی، انتخاب مبلمان، هارمونی رنگ‌ ها، دکور و لوازم جانبی، نورپردازی مناسب، اتاق خواب کودک را پاتوقش کنید و…

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک چرا بهتر است از تم استفاده نکنیم؟

کودکان به مرور که بزرگ تر می شوند علاقه شان نسبت به کارتون هایی که در گذشته تماشا می کردند تغییر می کنند و به شخصیت های کارتونی جدیدی علاقمند می شوند . بنابراین استفاده از تم شاید خیلی وسوسه انگیز باشد اما مجبور خواهید شد با رشد کودک تمام تم اتاق را عوض کنید. در نتیجه بهتر است در جدیدترین دکوراسیون اتاق خواب کودک خود از عناصر و المان هایی استفاده کنیدکه سازگاری بیشتری با شخصیت کودک دارد و به راحتی می توانید هر چند مدت یکبار آن ها را تعویض کنید و تغییراتی در دکوراسیون اتاق به وجود آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *