وبلاگ

راهنمای کامل اندازه تشک تخت یک نفره و دو نفره

اندازه تشک خوشخواب

در این مقاله قصد داریم تا با مفهوم اندازه تشک خوشخواب مناسب آشنایی پیدا کنیم. چراکه از مهم‌ ترین نیازهای ما استراحت و دوری از استرس‌های زندگی روزمره است. یکی از راهکارهای تأثیرگذار در این امر مهم، تنظیم ساعات و کیفیت میزان خواب شب است.

اگر این خواب در محیطی آرام صورت گیرد، قطعاً میزان خواب ما برای استراحت و ریکاوری ذهن و جسم مفید واقع خواهد شد. در غیر این صورت خستگی، استرس، درد بدن یا کلافگی و بدخوابی، منجر به بی‌ قراری، تنش و ایجاد اضطراب در فعالیت‌های روزانه ما می ‌شود.

از مهم‌ ترین نیازها برای داشتن یک خواب آرام بهره‌مندی از یک محیط مناسب برای استراحت با تشک مناسب برای بدن ماست. به‌ جرئت می‌توان گفت، انتخاب اندازه استاندارد تشک خوشخواب برای تجربه خوابی آرام، سؤال همه کسانی است که برای خرید تشک خوشخواب خویش اقدام می ‌نمایند. ما در اینجا جواب تمام سؤال‌های شما در این زمینه را پاسخ خواهیم داد، پس لطفاً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پیش از هر بحثی در رابطه با تشک خوشخواب بهتر است که معرفی مختصری در مورد تشک سنتی نیز ارائه دهیم. تشک های سنتی که معمولا از متریالی مانند پشم گوسفند و بز، پنبه و… پر شده اند دارای طرفداران بسیاری هستند. جالب است بدانید که وزن بیشتر ملاکی برای بهتر بودن کیفیت در تشک های سنتی است. ویژگی های منحصر به فرد این تشک ها مانند ضدآلرژی بودن و گرمای بیشتر به علت وجود متریال پشم باعث شده که طرفداران خود را حفظ کند.

صفر تا صد ابعاد تشک خوشخواب

انواع ابعاد تشک خوشخواب

امروزه تشک ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند که با سنین و وزن های گوناگون متناسب می باشند. به عبارتی می توان گفت که تشک های رده های سنی مختلف دارای ساختارهای متفاوتی هستند و میزان الیاف و موادی که در ساخت آن ها به کار رفته است فرق می کند. به عنوان مثال ابعاد تشک دو نفره مناسب یک نوجوان نیست. از این رو نیاز است که در زمان خرید تشک برای خوشخواب به تناسب میان رده سنی و وزن با ابعاد تشک توجه نمود.

تشک‌ های خوشخواب بر اساس نوع استفاده و کاربری آن‌ ها در دسته ‌بندی‌ های مختلفی قرار می ‌گیرند. نام‌ گذاری ‌های مرتبط با همین دسته ‌بندی ‌ها برای آن ها اتخاذ می‌ گردد. برای مثال با همین استدلال می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تشک تک ‌نفره
  • تشک دونفره
  • تشک نوجوان (ابعاد تشک نوجوان)
  • تشک نوزاد (ابعاد تشک نوزاد)
  • سایزهای سفارشی

لازم به ذکر است در موارد نام بردۀ فوق، هرکدام از تشک های ذکرشده دارای چندین ابعاد مختلف هستند که در ادامه به طور کامل مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اندازه تشک تخت نوجوان

اندازه استاندارد تشک یک نفره خوشخواب

تشک‌ های تک ‌نفره یکی از پرفروش ‌ترین و پرطرفدارترین تشک‌ های موجود در بازارند. این تشک ‌ها در سه ابعاد مشخص تولید می‌ شوند. اندازه استاندارد تشک یک نفره زمینی به شرح زیر است:

  • سایز ۲۰۰ * ۹۰

به‌طورکلی این سایز برای بزرگسالان با جثه متوسط یا تقریباً درشت ‌اندام مناسب خواهد بود. این سایز در بین ابعاد دیگر تشک ‌های تک ‌نفره رایج ‌تر بوده و به‌ اصطلاح به این تشک، تشک ۹۰ نیز اطلاق می ‌شود.

  • سایز ۲۰۰*۱۰۰

می ‌توان گفت این ابعاد تقریباً سفارشی بوده و به نسبت ابعاد دیگر مشتری کمتری دارد.

  • سایز ۲۰۰*۱۲۰

این ابعاد برای بزرگسالان با جثه‌ ای درشت ‌تر، والدینی که تمایل به خوابیدن کنار فرزندشان را دارند یا افرادی که در هنگام خواب زیاد غلت می‌ زنند، گزینه مناسب‌ تری برای خرید خواهد بود. این سایز نیاز به فضایی حدود ۹ مترمربع دارد.

توجه داشته باشید که سایز تشک یک نفره و ساختار آن مناسب کودکان نیست و والدین نباید برای کودکان خود با این تصور که در بزرگسالی نیز از آن استفاده کنند اقدام به خرید این تشک ها نمایند. زیرا طراحی این تشک ها بر اساس وزن کودکان صورت نگرفته است و متناسب با حالت بدن آن ها نیست، از این رو موجب صدمه دیدن ستون مهره های کودک و اسکلت بندی بدن کودک می گردد.

پیشنهاد می کنیم مقاله ابعاد تخت خواب را حتما مطالعه نمایید.

اندازه و ابعاد تشک تخت نوجوان

سایز تشک خوشخواب دو نفره

تشک‌ های دونفره مناسب برای زوج ‌ها است. این تشک ها نیز یکی از پرطرف ‌دارترین انتخاب ‌ها در بازار خرید تشک ‌های خوشخواب قرار دارد. اندازه تشک دو نفره استاندارد معمولا مسئله بسیار مهمی است و درنتیجه هنگام خرید باید به سایز تشک دونفره دقت کرد. اندازه تشک تخت دو نفره دارای تنوع مناسبی است که در ادامه به معرفی آن پرداخته ایم.

  • سایز تشک ۲۰۰*۱۴۰

این ابعاد مناسب برای کسانی است که اتاق‌ خواب آن ‌ها فضای کمی جهت استفاده از یک تختخواب را داراست. پس مجبور به استفاده از این ابعاد انواع تشک خوشخواب هستند. این ابعاد طرفدار کمی نیز دارد و علت آن این است که تخت ‌های ساخته شده در این ابعاد در بازار بسیار کم هستند. یکی دیگر از چالش ‌های این سایز، کم بودن طیف و انواع ملحفه و روتختی و محافظ تشک با این ابعاد است.

  • سایز تشک ۲۰۰*۱۶۰

پرطرفدارترین سایز موجود در تشک خوشخواب دونفره برای تختخواب دو نفره است. معروف به کوئین سایز است. این سایز به دلایل متعددی نظیر سایز مناسب جهت فضای اتاق ‌خواب در بسیاری از خانه ‌ها دیده می شود.

  • سایز تشک ۲۰۰*۱۸۰

این سایز تشک دونفره به ‌اصطلاح به کینگ سایز یا ۱۸۰ معروف است. در این سایز تشک در کنار هر دو نفر ۹۰ سانتی‌متر برای هر فرد وجود دارد. فضای این تشک به ‌قدری است که کسانی که در هنگام خواب عادت به جابه‌ جایی زیادی دارند اصلاً نباید نگران این موضوع باشند.

اما یکی از مشکلات اصلی انتخاب این سایز تشک ابعاد بزرگ آن است. در بسیاری از اتاق ‌ها فضای مناسبی برای این تشک ‌ها وجود ندارد. همچنین حمل‌ونقل این تشک ‌ها در بسیاری از راهروهای ساختمان ‌ها و چارچوب درهای ورودی با دشواری همراه است.

(چنانچه تمایل به خرید سرویس خواب دو نفره دارید، می‌توانید از مدل‌های متنوع موجود فروشگاه ویترا مبل دیدن کنید)

اندازه تشک تخت نوجوان (خوشخواب)

کودکان و نوجوانان به خاطر این که در سن رشد هستند، خواب در زندگی برایشان حائز اهمیت است. زیرا اگر نتوانند به خوبی استراحت کنند و یا دچار اختلالات خوابی بشوند در رشد آنها اثرات ثویی ایجاد می شود. پس بخش مهم خواب کودکان و نوجوانان وابسته به تشک آنها بوده، که ما در اینجا راجع به سایز تشک تخت نوجوان با شما صحبت می کنیم.

اندازه استاندارد تشک خواب

 

تشک ‌های مخصوص نوجوانان در تک‌ سایز ۸۰*۱۸۰ تولید می‌شوند. این سایز برای سنین نوجوانی بسیار مناسب است و مقداری نسبت به سایز تشک تک نفره کوچک ‌تر است. لازم به ذکر است در هنگام خرید تشک خوشخواب برای نوجوان خود حتماً به اندازه تشک خوشخواب توجه نمایید اندازه استاندارد تشک یک نفره نوجوان  ۸۰*۱۸۰ باشد. ابعاد تشک تخت نوجوان چقدر است؟

البته کودکان و نوجوانان در سن رشد بوده و باید به این توجه کرد که با توجه به میزان رشد آنها باید اندازه تشک تخت نوجوان و کودک تهیه شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید سرویس خواب عروس به ویترا مراجعه نمایید.

تشک خوشخواب نوزاد

برای تخت خواب ‌های مخصوص نوزادان دو ابعاد رایج ۷۰*۱۳۰ و ۷۵*۱۳۵ به‌صورت استاندارد تولید می ‌شود. این تخت خواب ها فضای بسیار کمی را اشغال می کند. این ابعاد به‌صورت استاندارد برای تخت ‌های نوزادان تولید می ‌شود.

استانداردهای جهانی برای اندازه تشک نوزاد وجود دارد که بر اساس آن سایز تشک نوزاد ۶۸*۱۲۰ سانتی متر است و معمولا این ابعاد را بیشتر از فضای بدن نوزاد جهت آسایش و راحتی او در نظر می گیرند. به طوری که حتی یک فاصله اضافی میان تشک و چهارچوب تخت نیز باید وجود داشته باشد. بنابراین با توجه به این موضوع می توان یک تشک نوزاد مناسب انتخاب نمود.

درصورتی‌ که تخت نوزاد شما ابعاد دیگری دارد باید از تشک با سایز سفارشی استفاده نمایید. تشک خواب نوزاد باید مناسب ابعاد تشک تخت نوزاد باشد.

نوزادان به طور میانگین ۱۷ ساعت در روز به خواب نیاز دارند و این موضوع باعث می شود که تشک خوشخواب مناسب خود را داشته باشند. این تشک ها معمولا از دو جنس فوم و ارگانیک هستند. تشک خوشخواب مناسب نوزادان باید نه بسیار سفت باشد و نه بسیار نرم. ترجیحا این نوع از تشک هر چه سفت تر باشد برای سلامت جسمی نوزاد می تواند بهتر باشد. همچنین انتخاب تشک باید کاملا متناسب با اندازه تخت باشد و فاصله ای بین تشک و تخت نباشد.

یکی دیگر از ویژگی های تشک نوزادان قابلیت تنفس است. طراحی و ساخت چنین تشکی به گونه ای است که دمر خوابیدن نوزاد بر روی تشک باعث مشکل تنفسی او نمی گردد. همچنین تشک مناسب نوزاد باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا فرزند شما در ماه های پیش رو به راحتی بتواند روی آن غلت بخورد.

پیشنهاد می کنیم از انواع مبل تختخواب شو ویترا حتما دیدن فرمایید.

تشک خوشخواب سایز سفارشی

با وجود سایزهای فوق که به‌صورت عرف در بازار موجود هستند، اما برخی اقدام به تولید خوشخواب ‌هایی با سایزهای غیراستاندارد و سفارشی می ‌نمایند. در ادامه به این دسته تشک ‌های خوشخواب با سایز سفارشی اشاره خواهیم کرد. بعنوان مثال جهت خرید تشک مهمان می توان از این ابعاد سفارشی استفاده کرد.

بعضی از این سایزهای سفارشی موجود در بازار عبارت‌اند از:

  • سایز تشک ۹۰*۱۹۰
  • سایز تشک ۱۶۰*۲۲۰
  • سایز تشک ۸۰*۱۳۰

اگر نیاز به یک تشک با سایز سفارشی را دارید، اصلاً نباید نگران باشید. کافیست سایز مورد نیاز خود را به تولیدکننده سفارش دهید.

تشک گرد خوشخواب

یکی از عجیب ترین سایز ها و مدل های تشک خوشخواب، تشک گرد بوده که بخاطر ظاهر غیر عرفی که دارد کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. تشک گرد یک مدل خاص و سفارشی از تشک بوده و کمتر مورد استقبال قرار می گیرد زیرا نسبت به تشک های مستطیلی به فضای بیشتری نیاز دارد. این تشک ها تخت خواب های خاصی نیز دارند که آن تخت خواب ها نیز سفارشی هستند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید کاناپه تک به وبسایت ویترا مبل مراجعه نمایید.

انتخاب سایز تشک با توجه به ابعاد تخت خواب

اولین نکته‌ای که برای خرید تشک خوشخواب و تشک عروس حائز اهمیت است، اندازه‌گیری دقیق و درست برای انتخاب یک تشک خواهد بود. اینکه چطور یک تخت را اندازه‌گیری کنیم تا بتوانیم یک تشک با ابعاد درست را خریداری کنیم.

جواب به این سؤال در ادامه همین مقاله برای شما کاملاً توضیح داده شده است. اما باید قبل از اندازه‌ گیری به این مورد توجه داشته باشیم که عادات ما در هنگام خواب نیز برای انتخاب یک تشک مناسب بی‌ تأثیر نخواهد بود.

برای اندازه‌ گیری تخت به‌ منظور خرید تشک خوشخواب باید به موارد زیر توجه نمایید:

  1. همراه داشتن یک متر برای اندازه‌ گیری و یادداشت مقادیر اندازه ‌گیری شده
  2. نبودن تشک یا ملحفه بر روی بدنه تخت
  3. درصورتی‌که تخت دارای لبه است، باید برای تعیین ابعاد خوشخواب دقیق تشک مورد نیاز دقت کنید که لبه‌های داخل به داخل را اندازه بگیرید و این اندازه ‌گیری را برای طول و عرض بدنه تخت انجام دهید

داشتن دکوراسیونی زیبا و متناسب، در گرو چیدمانی متناسب و استاندارد است ما در مقاله “تناسب در طراحی داخلی” ابعاد استاندارد دکوراسیون وسایل خانه را نوشتیم که بهتون پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید.

 

انتخاب درست ابعاد تشک خوشخواب نسبت به فضا

پس از بررسی و شناخت ابعاد مختلف تشک ‌های خوشخواب در بازار، وقت آن رسیده تا نگاهی به متراژ و فضای اتاق‌ خواب بیاندازیم. انتخاب ابعاد مناسب تشک و تختخواب باید نسبت به متراژ فضای اتاق صورت گیرد. این مسئله‌ ای است که خیلی از افراد که نیازمند خرید تختخواب‌ ها و تشک ‌ها را دارند با آن روبرو می‌ شوند.

اندازه تشک یک نفره

انتخاب درست تشک خوشخواب باید کاملا متناسب با نوع تخت خواب نیز باشد. در بازارهای مختلف انواع مدل های تخت خواب وجود دارد که با توجه به این موضوع تشک مناسب هر یک از این تخت ها طراحی و تولید شده است. به طور کلی می توان گفت که این یک فرایند چرخه ای است، چرا که با توجه به فضای اتاق باید تخت خواب انتخاب شود و در ادامه با توجه به تخت خواب، تشک انتخاب شود.

 

به چه سایز تشکی نیاز داریم؟

هنگام انتخاب تشک بر اساس اندازه، چند فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

۱. به تنهایی یا با کسی می خوابید؟

به طور کلی تشک های Twin ، Twin XL و Full برای تخت های یک نفره بیشتر مناسب هستند، در حالی که تشک های Queen و King برای دو نفره خوابیدن طراحی می شوند.

لازم به یادآوری است که اندازه های Queen فضای کمتری نسبت به King در بین دو نفر ایجاد می کند. اگر شما و شریک خواب خود، خواب نزدیک به یکدیگر را ترجیح می دهید، پس یک Queen به احتمال زیاد کاربردی تر است. در غیر این صورت، مدل King گزینه بهتری خواهد بود.

تشک های Twin و Twin XL به همین صورت عرض کمتری نسبت به تشک های Full ارائه می دهند. افراد مجردی که خوابیدن نزدیک لبه تختخواب را دوست ندارند باید Full را انتخاب کنند، اما اگر این مسئله مشکلی ایجاد نکند اندازه Twin یا Twin XL کافی است.

۲. بدن شما

بیشتر افراد مجرد متوجه می شوند که تمام اندازه های استاندارد تشک خواب بدون در نظر گرفتن قد و وزن آنها، فضای کافی برای آنها فراهم می کنند. با این حال، کسانی که بدن بزرگتری دارند باید عرض تشک را در نظر بگیرند. تشک Twin / Twin XL معمولی ۳۸ تا ۳۹ اینچ عرض دارد، در حالی که عرض Full معمولاً ۵۳ تا ۵۴ اینچ عرض دارد. اگر این ابعاد خیلی باریک است، یک Queen یا بزرگتر را در نظر بگیرید.

ضخامت تشک خوشخواب

از نظر قد، یک تشک Twin یا Full معمولی کسی که ۶ فوت ۲ اینچ یا کوتاهتر باشد را در خود جای می دهد. یک Twin XL ، Queen یا King هر کسی را که ۶ فوت ۷ اینچ یا کوتاهتر باشد در خود جای می دهد. کسانی که ۷ فوت یا بلندتر هستند ممکن است بخواهند یک تختخواب سفارشی با ابعاد بزرگ تر در نظر بگیرند.

۳. به طور معمول با یک بچه یا حیوان خانگی جای خود را تقسیم می کنید؟

اگر یک یا چند کودک مرتباً در رختخواب پیش شما می خوابند، معمولاً یک سایز بزرگتر لازم است. حتی اگر شما یک نفر هستید و شریک خواب بزرگسال ندارید. یک تشک Full ممکن است به اندازه کافی پهن باشد که بتواند شما و یک کودک کوچکتر را در خود جای دهد، اما جوابگوی کودکان بالغ نیست. اگر تختخواب خود را با بزرگسال دیگری تقسیم می کنید و کودکان در طول شب به دیدن شما می آیند، پس یک King معمولاً بهترین کار را خواهد کرد.

اگر در تختخواب خود یک سگ بزرگ دارید، ممکن است به یک king یا اندازه بزرگتر احتیاج داشته باشید .حتی اگر شریک خواب بزرگسال ندارید. با این حال، تشک های Twin ، Twin XL و Full ممکن است به اندازه کافی بزرگ باشند تا شما و یک سگ، گربه و دیگر حیوانات خانگی کوچکتر را در خود جای دهند.

۴. هنگام خواب پوزیشن شما چگونه است؟

آیا دوست دارید هنگام خوابیدن دست و پاهای خود را بیرون بیاورید؟ اگر چنین است، پس یک king و Queen بهترین گزینه خواهد بود – مخصوصاً اگر شریک خواب دارید. تک نفره هایی که تمایل دارند در طول شب در دست ها و پاهای خود جمع شوند و چمباتمه بزنند، ممکن است اندازه های تشک های کوچکتر برایشان کافی باشد. ممکن است سایزهای کوچکتر خیلی باریک باشند.

۵. چقدر فضای اتاق خواب دارید؟

یکی از مهمترین سوالاتی که باید پیش از خرید تشک تخت در نظر بگیرید اندازه ی اتاق خواب شما می باشد، زیرا اندازه تشک های بزرگتر فضای زیادی را اشغال می کنند. قبل از انتخاب اندازه تشک خواب مهم است که متر مربع موجود در اتاق خواب خود را اندازه بگیرید.

۶. بودجه خرید تشک شما چقدر است؟

سایز تشک ها، طبی و فنری بودن آنها، مارک تجاری که دارند در قیمت آنها تاثیر به سزایی دارد.

۷. ابعاد تشک کودک چقدر است و فرزند شما چند سال دارد؟

تشک های تختخواب مخصوص نوزادان و خردسالان تا ۱۸ ماهه و همچنین آنهایی که قدشان ۱ متر یا کوتاه تر است، طراحی می شوند. اگر کودک شما بزرگتر و یا بلندتر است، ابعاد تشک کودک (سایز تشک کودک) نو پا مناسب ترین گزینه خواهد بود. پیشنهاد می شود.

ارتفاع و ابعاد تشک خوشخواب

۸. ارتفاع تشک خوشخواب

در هنگام خرید تشک باید به ارتفاع یا همان ضخامت تشک خوشخواب دقت نمود. تشک باید به اندازه مناسبی از زمین فاصله داشته باشد. ارتفاع تشک یک نفره و دو نفره در همه تشک های طبی و فنری باید ۲۰ – ۲۵ سانتی متر باشد و در تشک های کودک ارتفاع باید ۱۹ سانتی متر باشد.در مورد ارتفاع تشک کودک باید دقت بسیاری کرد، باید آنها بتوانند به راحتی از تخت خود بالا رفته و بدون خطری به پایین بیایند.
هرچه ارتفاع تشک کمتر باشد نشاندهنده ی سفت و سخت بودن آن تشک می باشد. زیرا تشک ها از اسفنج های سخت تهیه شده اند.

۹. قیمت انواع تشک خوشخواب در ابعاد مختلف

تنوع تشک های خوشخواب موجود در بازار خیلی بالا است و هر یک دارای قیمت های متفاوتی هستند. ابعاد تشک یک نفره و دو نفره نقش مهمی در تعیین قیمت آن ها دارد. البته علاوه بر ابعاد و سایز تشک جنس تشک و نوع موادی که در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است نیز می تواند بر روی قیمت نهایی آن اثر بگذارد. تشک های خوشخواب برندهای معروف معمولا دارای قیمت و کیفیت بالاتری هستند. با توجه به اینکه خواب نقش مهمی در کیفیت زندگی دارد، به شما پیشنهاد می کنیم که هزینه بیشتری را به خرید تشک خوشخواب اختصاص دهید و یک تشک استاندارد خریداری نمایید تا بتوانید خواب راحتی داشته باشید.

 

جمع بندی و یک انتخاب دقیق

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با دو فاکتور مهم در انتخاب ابعاد مناسب تشک خوشخواب آشنا کنیم. این دو فاکتور (انتخاب ابعاد براساس نیاز شما و راحتی) انتخاب براساس فضا و امکانات شما است. این دو فاکتور شما را در انتخابی دقیق از اندازه استاندارد تشک خواب کمک می ‌کند؛ تا هم نیازهای خود را بررسی کنید، هم امکانات را در نظر داشته باشید.

اندازه تشک یک نفره که برای همه تختخواب ها مناسب و استاندارد است و کاربردی ترین اندازه استاندارد  تشک یک نفره پشمی محسوب می شود، سایز ۹۰*۲۰۰ می باشد. در خصوص اندازه تشک یک نفره رویال نیز ابعاد آن ۹۰*۲۰۰ است.

برای مثال اگر فردی درشت اندام هستید و به دنبال یک تشک خوشخواب تک نفره هستید بهترین انتخاب برای شما سایز ۱۲۰*۲۰۰ است. اگر دنبال تشک دونفره می گردید بهترین انتخاب شما سایز ۱۸۰*۲۰۰ یا کینگ سایز معروف خواهد بود.

همچنین برای مثال اگر شما نیاز به خوابیدن در طول شبانه روز کنار فرزند کوچک خود را دارید، بهترین انتخاب برای شما سایز ۱۲۰*۲۰۰ خواهد بود.برای انتخاب دقیق ابعاد تشک مورد نیاز خود حتماً با کارشناس این امر در هنگام خرید نیز مشورت کنید.

سوالات متداول:

اندازه استاندارد تشک یک نفره خوشخواب چقدر است؟

تشک‌ های تک ‌نفره یکی از پرفروش ‌ترین و پرطرفدارترین تشک‌ های موجود در بازارند. این تشک ‌ها در سه ابعاد مشخص تولید می‌ شوند که عبارت است از: سایز ۲۰۰ * ۹۰ سایز ۲۰۰*۱۰۰ سایز ۲۰۰*۱۲۰

سایز تشک خوشخواب دو نفره چقدر است؟

سایز تشک ۲۰۰*۱۴۰ سایز تشک ۲۰۰*۱۶۰ سایز تشک ۲۰۰*۱۸۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *