وبلاگ

۲۵ دکور آرامش بخش منزل : اتاق خواب، پذیرایی و …

دکور آرامش بخش

دکور آرامش‌ بخش چه خصوصیاتی دارد؟

همه ما دلمان می خواهد بعد از یک روز طولانی و خسته کننده، در بازگشت به خانه در فضایی دلنشین و آرامش بخش قرار بگیریم تا بتوانیم خستگی در کرده و تجدید قوا کنیم. لم دادن بر روی مبل و اندکی آسودن یکی از پررنگ‌ترین آرزوهای هرکداممان در پایان یک روز شلوغ و سخت است.

برای بسیاری از ما این امر به طور طبیعی اتفاق نمی افتد و ما باید خود را مجبور به آرامش کنیم. خانه ای که بی نظم ، آشفته و پر از اختلاف باشد ، خانه آرامی نیست. با این حال اگر دکوراسیون خانه و چیدمان وسایل به نحو درست و اصولی انجام نگرفته باشد، در بدو ورود به خانه، به جای دریافت انرژی های مثبت و حس آرامش، احتمال دارد که حتی دچار اضطراب و استرس بیشتری شویم. احتمالا افرادی را در اطرافتان دیده‌اید که از خانه‌شان یا اتاق شخصیشان به نوعی فراری هستند.

 

دکور آرامش‌ بخش چه خصوصیاتی دارد؟

 

 یکی از دلایل این امر می‌تواند به نبود چیدمان و عدم رعایت اصول طراحی داخلی و دکور مناسب در خانه این افراد بازگردد.در این مقاله می خواهیم از طریق ارائه یک مدل و سبک دکوراسیون داخلی منزل آرامش بخش یاد بگیریم که چطور و با چه کارهایی می توانیم فضای آرامش بخشی درست کنیم که بتوانیم در آن با خیال راحت بیاساییم. (برای آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم)

  نحوه چیدمان مبل راحتی 8 و 9 نفره در سالن پذیرایی
  • قدم اول

طبق معمول در اولین قدم از طراحی دکوراسیون به بحث رنگ می‌رسیم. رنگ‌آمیزی دیوارها و یا نوع رنگی که برای دکوراسیون و پرده‌ها انتخاب می‌کنیم، تاثیر بسیار شگرفی بر روی روحیه و روان ما دارند. استفاده از رنگ‌های آرام و ملایم و ترجیحاً خنثی در دست‌یابی به این هدف بسیار موثر هستند. برای داشتن یک فضای آرام و مناسب تر، از رنگ های آبی ، سبز و خاکستری کم رنگ استفاده نمایید. سفید و بژ نیز مناسب هستند.

رنگ‌های تند و جیغ مانند قرمز در طولانی مدت باعث ایجاد اضطراب در افراد می شوند. بهتر است در صورتی که می‌خواهیم از رنگ‌های تند استفاده کنیم، آنها را محدود به رنگ کوسن یا وسایل تزئینی کوچک کنیم. در این حالت با ایجاد تاثیرگذاری و خنثی نمودن بی روحی فضا، دکوراسیون شما در بازه های طولانی آزاردهنده نخواهد بود. برخی از رنگ ها نیز به رنگ های آرامش بخش شناخته شده‌ هستند. مانند رنگ سبز که حس و آرامش طبیعت را با خود به دنبال دارد. استفاده از تم‌های تیره و روشن سبز در دیوار و تزئینات، فضایی بسیار آرام برای ریلکس کردن فراهم می‌کند.

  • قدم دوم

در مدل دکوراسیون منزل آرامش بخش ، قدم دوم عدم استفاده از تعداد زیاد وسایل در فضای اتاق یا منزل است. برای این کار لازم است به فضایی که در اختیار دارید نگاه کنید. آیا به راحتی در محیط خانه رفت و آمد می‌کنید؟ آیا وقتی نشسته اید و به اطراف نگاه می‌کنید چشمتان فرصت استراحت پیدا می‌کند یا از روی یک وسیله تزئینی به دیگری می‌غلطد؟ اگر دور و اطرافتان را زیاد شلوغ کرده‌اید بهتر است از شر وسایل زیادی و بلا استفاده راحت شوید. لازم است بدانید فارغ از بحث آرامش‌بخشی ، استفاده زیاد از وسایل و تزئینات، دکوراسیون منزل شما را به هیچ وجه زیبا نخواهد کرد. سعی کنید بیشتر از وسایل آرامش دهنده استفاده کنید.

  • قدم سوم

نحوه چیدمان وسایل نیز روش دیگری برای ایجاد یک محیط آرام و راحت است. شما باید بتوانید چشم بسته و به راحتی در منزل تردد کنید. مسیر ارتباطی ورودی منزل به آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق‌ خواب ها نباید پر از وسیله و شلوغ باشد.

  • قدم چهارم

کف پوش هایی مانند پارکت، به دلیل رنگ و جنسشان که چوبی‌ست، انتخاب بسیار مناسبی برای رسیدن به این هدف محسوب می‌شوند. کف ‌پوش‌های سرامیکی می‌توانند حس ناراحتی را در حین راه رفتن با پای برهنه ایجاد کنند؛ در حالی که کف پوشهای پارکت برعکس عمل نموده و حس رهایی به شما خواهند داد.

(چنانچه تمایل دارید درباره اصول فنگ شویی خانه بدانید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم)

 

قدم چهارم دکور آرامش بخش

  • قدم پنجم

استفاده به اندازه و مناسب از فرش‌هایی با رنگ‌های گرم نیز، در ایجاد حس آرامش دخیل هستند. لازم نیست کل فضای خانه را با فرش یا موکت‌هایی با پرز بلند بپوشانید؛ البته این امر اختیاری ست و ممکن است شما دوست داشته باشید پایتان به هیچ وجه با کف پوش تماس پیدا نکند، اما خاطرتان باشد که اگر تصمیم به چنین کاری گرفتید، بهتر است از فرش هایی با رنگ های ملایم و گرم استفاده کنید.

  • قدم ششم

در پایان استفاده از گلدان‌های سبز و گیاهان در خانه، هم به بهبود روحیه ساکنین خانه کمک می‌کند، هم نقش مهمی در ساختن فضایی آرام و رضایت‌بخش خواهند داشت.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل تختخواب شو به ویترا مراجعه کنید.

چگونه یک دکور آرامش بخش اتاق خواب ایجاد کنیم

  •  تمام شلوغی های میز کنار تخت و کمد خود را از بین ببرید. هر لباسی را که جا مانده یا از در یا پشت در آویزان است جمع آوری نمایید.
  • بدون مرتب نمودن تخت خود از خانه خارج نشوید.
  • روتختی ها یا لحاف های نرم و جذاب به کار ببرید.
  •  بهترین رنگ ملافه سفید یا خنثی است. البته تناژ رنگارنگ نیز خوب است.
  •  بالشهایی که قدیمی هستند را با بالشتک هایی که حکم پشتی دارند، جایگزین کنید. بالش های اضافی را به تختخواب خود اضافه کنید تا احساس لوکس تری به آن ببخشد.
  •  یک فرش نرم و پرز بلند در کنار تخت خود قرار دهید.

چنانچه تمایل به خرید و مشاهده قیمت سرویس خواب دو نفره دارید،‌ می‌توانید از مدل‌های متنوع موجود در ویترا مبل دیدن کنید.

 

چگونه یک دکور آرامش بخش اتاق خواب ایجاد کنیم

  •  اگر می توانید، در اتاق خواب خود از وسایل آرامش بخش مثل مقداری گل تازه، شمع، کتاب و لیوان استفاده کنید.
  •  یک سبد کنار تخت خود قرار دهید که بتوانید تمام کنترل ها، تلفن های همراه و تبلت خود را در آن بیندازید. مطمئن شوید که این دستگاه ها خاموش هستند تا در نیمه شب حواس شما را پرت نکنند.
  •  رنگ دیوار خود را در نظر بگیرید. آبی ، سبز و خاکستری ملایم برای ایجاد دکور آرامش بخش اتاق خواب ایده آل است.
  • پنجره ها را بلامانع نگه دارید تا در صورت تمایل نور خورشید به اتاق شما وارد شود، اما از پرده و لورددراپه استفاده نمایید بکشید تا همان نور خورشید فوق العاده قبل از لزوم شما را از خواب عمیق بیدار نکند.
  • کارهای هنری و عکسهایی را آویزان کنید که یادآور لحظات شادی هستند.
  • اگر فضای کافی دارید، برای نشیمن یک صندلی یا از انواع کاناپه بزرگ قرار دهید، جایی که می توانید بدون نیاز به نشستن روی تخت خود، روی آن مطالعه نمایید یا تلویزیون تماشا کنید. برای اطمینان از روشنایی مناسب، باید یک چراغ وجود داشته باشد. یک میز کوچک وجود داشته باشد که مجلات و کتابها را روی آن نگه دارید به شرطی که مربوط به کار نباشد.
  •  در صورت امکان چراغ های مورد استفاده را از نوع کم نور قرار دهید.
  ۲۵ دکوراسیون و تزیین اتاق خواب عروس ایرانی، ترکی و ...

چگونه یک اتاق پذیرایی با دکور آرامش بخش ایجاد کنیم

  •  چیدمان منزل خود را در نظر بگیرید. نقطه کانونی کجاست؟ آیا شومینه است؟ یک پنجره بزرگ است؟ مبلمان خانگی را در جایی قرار دهید که یک نقطه کانونی آرامش بخش داشته باشید، محیطی راحت و صمیمی. رنگ های طبیعی یا سفید را در نظر داشته باشید. رنگهای روشن و پارچه های بلند، انرژی بخش هستند – چراغ های روشن را در جایی که می خواهید انرژی داشته باشید قرار دهید. بافت هایی که به کار می برید، باید از نظر لمس و همچنین از نظر بصری نرم باشند.
  •  چند بالش اضافی روی کاناپه بگذارید.
  •  برای خواندن در شب چراغی را در همین نزدیکی بگذارید.
  •  گیاهان یا گلهای تازه را به داخل اتاق بیاورید.
  • پرتره ها یا عکس های خانوادگی را در دیوار بالای کاناپه نصب کنید.
  •  اطراف خود را با چیزهایی که برای شما مهم هستند، مانند اشیای عتیقه و میراث خانوادگی پُر کنید.
  • بهم ریختگی را به حداقل برسانید.
  •  از فرشها برای ایجاد نرمی در زیر پا و جلوه نمایی استفاده کنید.
  •  اتاق را نورگیر کنید. برای استفاده کامل از نور خورشید اتاق خود، پارچه ها و پرده ها را بکشید.
  •  مجلات و کتابها را روی میز قهوه نگه دارید.

برخی از سوالات رایج:

دکور آرامش‌ بخش چه خصوصیاتی دارد؟

برای داشتن یک منزل با دکور آرامش بخش به یکسری نکات مهم باید توجه کرد از جمله: رنگ آمیزی دیوارها و پرده ها، چیدمان منزل، استفاده از وسایل، استفاده از گل و گیاه و ...

چگونه برای اتاق خواب یک دکور آرامش بخش ایجاد کنیم؟

تمام شلوغی های میز کنار تخت و کمد خود را از بین ببرید، بدون مرتب نمودن تخت خود از اتاق خارج نشوید، روتختی ها یا لحاف های نرم و جذاب به کار ببرید و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *