وبلاگ

بهترین دیزاین و چیدمان پذیرایی مستطیل ایرانی و باریک

ایده های چیدمان پذیرایی مستطیل

در خانه های امروزی ایرانی متداول ترین شکل اتاق های پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه ها مستطیل یا مربعی است. بسیاری از افراد تصور می کنند که چیدمان لوازم در فضاهای مربعی شکل راحت تر است و در فضاهای مستطیل شکل چیدمان لوازم مختلف باعث می شود که عبور و مرور راحت نباشد. وجود فضا برای عبور و مرو و زیبایی و جذابیت فضا هر دو در طراحی دکوراسیون باید مد نظر قرار گیرد؛ اما توجه به اصول دکوراسیون داخلی کمک می کند که از فضایی که در اختیار دارید، بیشترین بهره را ببرید. به این معنی که فضای داخلی منزل شما در عین زیبایی، راحت نیز باشد. در این مقاله ۱۰ مدل از بهترین چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل معرفی می شود.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

۱. چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل: هم نشینی غذاخوری و پذیرایی در کنار هم

در صورتی که کشیدگی فضای پذیرایی زیاد بوده و از طرفی نیاز است که بخشی از فضای پذیرایی به غذاخوری اختصاص داده شود، بهتر است که در بخشی از فضا میز و صندلی قرار داده شود و با قرار دادن یکی از مبلمان در پشت فضای غذاخوری، محدوده نشیمن و غذاخوری از یکدیگر تفکیک شوند.

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل

 

۲. استفاده از مبلمان استیل برای شکستن فضای پذیرایی مستطیلی بزرگ

برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی بزرگ استفاده از مبلمان استیل پیشنهاد خوبی است. مبلمان استیل یا سلطنتی که در انواع ۷ و ۹ نفره طراحی شده اند، برای سالن های پذیرایی بزرگ گزینه خوبی به شمار می روند. در صورتی که کاناپه در انتهای سالن و چیدمان دو دویی قرینه در مقابل آن باشد، فضا مجلل و رسمی به نظر می رسد. از انواع مبل چستر گروه مبلمان ویترا دیدن فرمایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به طرز چیدمان دو دست مبل در پذیرایی را حتما مطالعه نمایید.

چیدمان پذیرایی مستطیل

 

۳. چیدمان مبل در پذیرایی که با فضای نشیمن یکیست

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل در شرایطی که فضای پذیرایی و نشیمن یکی است، توصیه می شود که تلویزیون در مرکز سالن قرار بگیرد. دو مبل در دو طرف تلویزیون قرار بگیرند. میز قهوه و سایر لوازم تزئینی در بقیه فضا پخش شوند. وسایل دکوری و تزئیناتی نباید در پشت مبل های تکی پنهان شده باشند، مگر اینکه تزئیناتی باشند که روی دیوار نصب شوند.

(چنانچه تمایل به خرید مبلمان منزل دارید، می‌توانید از مدل‌های متنوع موجود در ویترا دیدن کنید)

چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل

۴. در پذیرایی مستطیلی بزرگ با عرض کم میز ناهارخوری در انتهای سالن قرار گیرد

در سالن های پذیرایی با عرض کم، در صورتی که میز ناهار خوری با مبلمان ست باشد، بهتر است که مبلمان در انتهای سالن قرار گیرد. به این ترتیب کمی از فضای طول پر شده و فضا مربعی به نظر می رسد.

چیدمان خانه مستطیلی

۵. استفاده از مبل های ۷ نفره در پذیرایی کوچک

در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی کوچک از ست های ۷ نفره استفاده می شود. در ست های ۷ نفره توصیه می شود که مبل های ۲ نفره یا ۳ نفره مقابل هم چیده شده و دو مبل یک نفره در کنار هم روبروی تلویزیون قرار بگیرند. بدیهی است که انتخاب مبل های ۹ نفره در چنین فضایی می تواند بدترین انتخاب باشد.

۶. استفاده از مبل های ترکیبی در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

استفاده از مبلمان ترکیبی نیز در سالن ها پذیرایی مستطیل شکل ایده خلاقانه ای است. برای مثال مبل ال ۷ نفره که در کنار مبل راحتی یا کلاسیک تک نفره قرار می گیرد. استفاده از نیم ست ۵ نفره در کنار یک صندلی راک چوبی یا کاناپه راحتی چستر به همراه دو مبل تک نفره کلاسیک و دو عدد پاف نیز فضایی زیبا خلف می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به ایده‌ های چیدمان مبل راحتی در پذیرایی را حتما مطالعه نمایید.

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

۷. استفاده از تک مبل در چیدمان پذیرایی مستطیل

در صورتی که بعد از چیدن مبلمان در فضاهای مستطیل شکل بخش هایی از طول پذیرایی خالی ماند، استفاده از تک مبل ها برای پر کردن بخشی از فضا زیبایی و جذابیت خاصی به فضا می بخشد. استفاده از میزهای کوچک با وسایل تزئینی کوچک، قاب های عکس و سایر لوازم تزئینی قطعا در افزایش زیبایی فضا تاثیرگذار است.

پیشنهاد می کنیم ایده های چیدمان پذیرایی را حتما مشاهده نمایید.

 

چیدمان پذیرایی مستطیل ایرانی

۸. استفاده از نیم ست ها در فضای پذیرایی مستطیل شکل کوچک

در صورتی که فضای پذیرایی خیلی کوچک باشد، باز هم شما می توانید در دکوراسیون داخلی فضای منزل خود از مبلمان استفاده کنید. در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل با اندازه کوچک از مبلمان نیم ست استفاده می شود.
نیم ست های مورد استفاده در این فضاها ممکن است از یک مبل ۲ نفره همراه با ۳ مبل تک نفره باشد یا کاناپه ۳ نفره همراه با دو عدد مبل تک نفره. در نیم ست ها معمولا، مبل های ۳ نفره روبروی تلویزیون قرار داده شود و مبل های تک نفره رو به روی هم قرار داشته باشند. برای خرید مبل کلاسیک از جدیدترین محصولات ویترا دیدن فرمایید.

چیدمان پذیرایی مستطیل دراز

۹. استفاده از مبلمان ال در پذیرایی مستطیل شکل

در صورتی که فضای پذیرایی باریک و عرض آن کم باشد، مبلمان ال بهترین پیشنهاد برای این قبیل فضاهاست. به ویژه اگر فضای نشیمن و پذیرایی یکی باشد. طراحی خاص این مبلمان ها به گونه ای است که تعداد افراد بیشتری را در خوی جای می دهد.

 

چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره در پذیرایی مستطیل

۱۰. چیدمان پذیرایی مستطیل رسمی و متوازن

این سبک احتمالا همان چیدمانی است که اکثر ما در زمان چیدمان اتاق نشیمن رسمی به آن فکر می کنیم. در چیدمان پذیرایی مستطیل به صورت رسمی دو مبل کوچک مقابل یکدیگر قرار می گیرند و یک میز جلو مبلی میان آن ها قرار داده می شود. می توانید در طرفین شومینه دو کمد توکار بگذارید و تلویزیون را بالای طاقچه شومینه قراردهید تا از سمت مبل ها دید خوبی داشته باشد.

۱۱. چیدمان غیر رسمی و متوازن در نشیمن مستطیل

در چیدمان منزل مستطیلی به صورت غیر رسمی و متوازن چیدمان مبل ها تقریبا مشابه روش قبل است اما کمی کژوال تر و راحت تر می باشد. دوصندلی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند موجب شده انتخاب های بیشتری برای محل نشستن داشته باشید. قرار گیری تلویزیون در یک سمت شومینه نیز دید نسبتا خوبی را از سوی مبل برای افراد فراهم می آورد.

چیدمان پذیرایی مستطیل متقارن

۱۲. چیدمان مینیمال و راحت در نشیمن مستطیل

اگر در چیدمان خانه مستطیلی می خواهید دکوراسیونی شیک و زیبا داشته باشید سبک مینیمال می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. در این سبک باید تعداد مبل ها را کم کنید اما آن ها را با دقت بیشتری انتخاب نمایید. در این دیزاین پذیرایی مستطیلی می توانید از یک مبل ال و یک صندلی دسته دار استفاده کنید و فضایی زیبا برای نشستن به وجود آورید. با توجه به اینکه هر دوی آن ها خیلی راحت هستند با نشیتن بر روی آن ها هرگز احساس ناراحتی نخواهید داشت.

۱۳. ناهارخوری یکپارچه در چیدمان پذیرایی مستطیل

این سبک از چیدمان خانه مستطیلی نیز مشابه سبک کژوال و غیر رسمی است اما جادارتر و راحت تر است. در این روش چیدمان می توانید میز ناهارخوری را در نزدیک درب و مبل راحتی را در زیر پنجره قرار دهید و تلویزیون را در مرکز اتاق بگذارید که از هر دو سمت دید مناسبی نسبت به آن وجود داشته باشد.

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل

۱۴. فضاهای نشستنی با چندین کاربر

در چیدمان پذیرایی مستطیل بزرگ می توانید مبل را به گونه ای که همراستا با طول اتاق باشد قرار دهید . تا بتوانید در مقابل تلویزیون یک ست مبل بزرگتر استفاده کنید. دو صندلی دسته دار را نیز در گوشه های فضا قرار دهید که می توانید در مواقع نیاز آن ها را در مکان دلخواه قرا  دهید. در این چیدمان می توانید از یک پاف به عنوان میز جلومبلی نیز استفاده کنید.

۱۵. بهترین چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی بزرگ

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی بزرگ نسبت به چیدمان در فضاهای کوچک راحت تر است. برای چیدمان مبل ها در این قبیل فضاها، شما این امکان را دارید که کاناپه های ۳ و ۲ نفره را در مقابل هم بچینید.. سپس مبل های تک نفره را در کنار کاناپه ها قرار دهید.
علاوه بر این در چنین فضایی می توان کاناپه را با زاویه ۹۰ درجه نسبت به هم قرار داد و فضای جانبی یکی از کاناپه ها که در طول مستطیل قرار دارد، توسط مبل تک نفره پر شود. در این مدل چیدمان حالتی شبیه ال به وجود می آید. برای خرید جهیزیه عروس از محصولات بینظیر ویترا دیدن فرمایید.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

جمع‌ بندی

چیدمان و طراحی مبل تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و راحتی فضا دارد. برخلاف تصور افراد با چیدمان هنرمندانه و خلاقانه مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل هم می‌توان از فضا و امکانات موجود بیشترین استفاده را برد. در این مقاله چندین مدل زیبا از بهترین چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی معرفی شد.

در صورتی که برای خرید مبلمان و طراحی دکوراسیون داخلی نیاز به مشاوره دارید، مشاوران با تجربه ویترا آماده هرگونه خدمات مشاوره ای در رابطه با انتخاب، خرید و طراحی دکوراسیون داخلی هستند. ویترا یک فروشگاه اینترنتی عرضه کننده محصولات تولید سایر تولید کنندگان نیست، بلکه یکی از معتبرترین تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان در کشور مطرح است. تولید محصولات با کیفیت و عرضه آن با قیمت هایی معقول و مناسبی علت اصلی محبوبیت ویتراست.

سوالات متداول

بهترین مبل راحتی برای اتاق نشیمن باریک و مستطیلی چیست؟

در چیدمان سالن مستطیلی باریک مبل های ال می توانند گزینه مناسبی باشند. در واقع ابعاد مبلمان باید متناسب با مساحت اتاق باشد.

در اتاق های پذیرایی کوچک از چه رنگ هایی بهتر است در دکوراسیون استفاده شود؟

در دکوراسیون و چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک و باریک رنگ سفید می توان به عنوان رنگ اصلی و غالب پیشنهاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *