وبلاگ

مهمترین اشتباهات چیدمان دکوراسیون منزل کدامند؟

اشتباهات چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

هنگام خرید و چیدن وسایل در خانه، صرف اهمیت دادن به نظر شخصی و نادیده گرفتن قواعد چیدمان خانه، ممکن است نتیجه چندان خوشایند و زیبایی در پی نداشته باشد. نکته مهم این است که نادیده گرفتن سلیقه و احساسات شخصی نیز کار مناسبی نیست. ترکیب این دو مورد با یکدیگر، استفاده به جا و مناسب از هردو، خانه مورد نظر ما را خواهد ساخت و دکوراسیونی دلچسب و آرام‌بخش برجا خواهد گذاشت. در این مقاله میخواهیم شما را با برخی اشتباهات چیدمان دکوراسیون آشنا کنیم تا ناخواسته مرتکب این خطاها نشده و دکوراسیون خانه‌تان دچار مشکل نشود.

متداول ترین اشتباهات چیدمان دکوراسیون منزل که نباید انجام شوند

 عدم نورپردازی درست

استفاده از تنها یک چراغ سقفی برای اتاق نشیمن، نور مورد نیاز محیط را تامین نخواهد کرد. نورپردازی محیط نقش بسزایی در زیبایی آن دارد. وجود فقط یک لامپ سقفی گوشه‌هایی تاریک و کم‌نور ایجاد خواهد کرد و فضای اتاق کوچکتر دیده خواهد شد. بهتر است با چراغهای دیواری یا سقفی در گوشه‌ها و آباژورها نور محیط را تامین کنید.

اشتباهات چیدمان دکوراسیون منزل

خرید مبلمان نادرست

یکی از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان دکوراسیون، انتخاب و خرید مبل نامناسب است. گاهی آنچنان شیفته و جذب ظاهر یک مبل می‌شویم که بقیه معیارهای خرید مبل را فراموش می‌کنیم. خرید مبل با اندازه و رنگ نامتناسب برای نشیمن، باقی تلاش‌های شما را برای داشتن دکوراسیونی زیبا خنثی خواهد کرد.

عدم استفاده از فرش متناسب

اگرچه کف پارکت یا سنگی زیبایی خودش را دارد، اما عدم استفاده از فرش در فضای نشیمن، به نوعی آن را لخت نشان خواهد داد. همچنین استفاده از فرش‌های خیلی کوچک باعث ایجاد عدم تعادل در فضا می‌شوند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبلمان کلاسیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

نصب تابلو در ارتفاع نامتناسب

در هنگام نصب تابلو و وسایل تزئینی به دیوار، باید دقت داشت که تابلو جوری نصب شود که با ایستادن جلوی تابلو، بدون تکان دادن و بالا بردن سر بتوان تابلو را مشاهده کرد. برخی افراد تابلو را در ارتفاع بالا نصب می‌کنند به نحوی که عملا زیبایی تابلو از مرکز دید چشم خارج می‌شود. در هنگام نصب تابلو، مرکز قاب را ملاک قرار دهید نه لبه پایینی آن را.

عدم استفاده از آینه

آیینه باعث انعکاس نور و تصویر می‌شود. وسیله‌ای که در فضاهای کوچک معجزه‌ آفرین است. هم فضا را بزرگنمایی می‌کند، هم با انعکاس نور محیط، باعث روشن‌تر دیده شدن فضا می‌شود. عدم استفاده از آن در دکوراسیون یکی از اشتباهاتی است که افراد مرتکب می‌ شوند.

پیشنهاد می کنیم جهت مشاهده قيمت صندلي اپن به فروشگاه ویترا مراجعه نمایید.

 

اشتباهات چیدمان دکوراسیون

عدم توجه به راحتی و قابل استفاده بودن وسایل

زیبایی ظاهری و داشتن مدل شیک و خاص اگرچه یکی از معیارهای خرید مبلمان محسوب می‌شود اما فراموش نکنید که قرار است از وسایل خریداری شده استفاده کنید. عدم راحتی مبلمان شما را به دردسر خواهد انداخت. به مرور زمان از نشستن و استراحت کردن بر روی مبلمان لذت نخواهید برد و ممکن است مجبور به صرف هزینه بیشتر و تعویض آنها شوید.

بهتون پیشنهاد میکنیم مقاله  چیدمان مبل راحتی را مطالعه کنید نکات قالب توجهی گفته شده است.

نصب پرده با ارتفاعی نامناسب

اگر پنجره شما نصفه است نباید ارتفاع پرده را تا کف زمین در نظر بگیرید. ارتفاع پرده باید متناسب با پنجره انتخاب شود و نه خیلی بلندتر ازآن. نصب پرده در ارتفاع نامناسب باعث کوچکتر دیده شدن فضا می‌شود و به نوعی حتی هارمونی اتاق شما را از بین می‌برد.

اشتباهات چیدمان منزل

استفاده بیش از حد از وسایل دکوری

یکی از رایج ترین اشتباهات چیدمان دکوراسیون نشیمن، استفاده بیش از حد از وسایل دکوری، بخصوص دکوری‌های ریز است. این کار باعث شلوغ شدن فضا و ایجاد اغتشاش بصری می‌شود. لازم است لوازم دکوری هدفمند انتخاب شوند تا هم از تعداد مناسبی از آنها استفاده شود، هم یکدستی و سیالی فضا را به هم نریزد. برای آشنایی بیشتر با نحوه صحیح دکوراسیون داخلی می توانید مقاله اصول طراحی داخلی را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *