وبلاگ

کاربرد مبل راحتی + بررسی نقش اساسی آن در دکوراسیون منزل

کاربرد مبل راحتی

مبل راحتی؛ آیتمی برای تامین آسودگی در خانه

مبل راحتی در انواع سبک‌ های دکوراسیون نقش پررنگی دارد و کاربردهای زیاد آن باعث شده است که افراد بسیاری از این آیتم در محیط خانه، محیط‌ های اداری، فروشگاه‌ ها و… استفاده کنند. این نوع مبل‌ها ویژگی‌هایی دارند که باعث تفاوت آن‌‌ها با سایر مبل‌ها می‌شود. برای مثال این مبل‌ها از نظر تشک‌ها و جنس پارچه با مبل‌های استیل تفاوت دارند. بنابراین پیش از خرید مبل راحتی باید از ویژگی‌ های آن‌ها آگاه باشید تا بهترین محصول را متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. در این مطلب با ویژگی‌های این نوع مبل آشنا می‌شویم و کاربرد مبل راحتی را بررسی می‌کنیم.

معرفی مختصر مبلمان راحتی

محصولات مبل راحتی برای اولین بار ۲۰۰ سال پیش، در آمریکا به تولید انبوه رسیدند. در ساخت این مبل‌ها معمولا از چوب کمتری استفاده می‌شود. برای ایجاد یک دکوراسیون لاکچری و مدرن باید پیش از هر چیز، مدل و رنگ مبلمان راحتی را انتخاب کنید. قیمت این نوع مبلمان از مبلمان استیل و سلطنتی ارزان‌تر است اما در آن باید از متریال‌ های مرغوب استفاده شود. یکی دیگر از تفاوت‌های بارز میان مبل راحتی با مبل استیل، کاربرد آن است. مبل راحتی آیتمی است که به‌طور روزمره از آن استفاده می‌شود و برای نشستن‌های طولانی مدت طراحی شده است. بنابراین این مبل‌ ها دارای زیرساختی بادوام هستند تا در برابر وزن و فشار مقاومت کافی را داشته باشد.

در ادامه با برخی از انواع مبل راحتی آشنا می‌شویم:

  • مبل راحتی لاوست
  • مبل راحتی فوتون یا تختخوابشو
  • مبل راحتی L
  • مبل راحتی ایتالیایی

پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب مبل راحتی را حتما مطالعه نمایید تا بهترین انتخاب را برای منزلتان داشته باشید.

نقش مبل راحتی در دکوراسیون منزل

مبل‌ راحتی چه ویژگی‌ هایی دارد؟

مبلمان راحتی به‌خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود به این نام شناخته می‌شوند. این مبل‌ها نشیمنی نرم و راحت دارند و ارتفاع به مراتب کمتری نسبت به سایر مدل‌های مبل دارند. دسته‌های مبل راحتی نیز با سایر محصولات مشابه متفاوت هستند. این مبل‌ها دارای دسته‌های پهن هستند و دسته‌ها معمولا مطابق با جنس پارچه تشک‌های مبل می‌باشند. در جدول زیر ویژگی‌های کلی مبل‌های راحتی را مرور می‌کنیم.

ارتفاع مبل راحتی کمتر از سایر مبل‌ها است مبل راحتی نشیمن عریض‌تری دارد
مبل راحتی با چندین کوسن نرم به‌فروش می‌رسد نشیمن مبل‌های راحتی بسیار نرم است
دسته‌های مبل راحتی پهن هستند جنس دسته‌ها با جنس پارچه تشک‌ها یکسان است

معرفی انواع مبل راحتی و کاربرد آن‌ ها

مبل‌های راحتی انواع مختلفی دارند و فضای کمی را از دکوراسیون خانه اشغال می‌ کنند. کاربرد انواع مبل راحتی برای ساکنان خانه، شامل استراحت کردن و گذران روز با آسایش می‌شود؛ اما مبل‌های راحتی در شکل‌ها، ابعاد و میزان نرمی نشیمن با هم تفاوت دارند. در ادامه با کاربرد انواع مبل راحتی آشنا می‌ شویم.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به نحوه چیدمان مبل راحتی را حتما مطالعه نمایید.

کاربرد مبل راحتی کاناپه

کاربرد مبل راحتی کاناپه

کاناپه‌ ها معمولا جزو ست کامل مبلمان به‌ فروش می‌رسند؛ اما افراد زیادی ترجیح می‌دهند یک کاناپه راحتی تک را هم به دکوراسیون منزل خود اضافه کنند. کاناپه‌ ها معمولا سه‌ نفره هستند و سه‌ تشک نرم و راحت دارند. پارچه کاناپه‌ ها نیز با پارچه‌ های چرم، کتان، مخمل و … دوخته می‌ شوند. کاناپه‌ ها در دکوراسیون نقش پررنگی را ایفا می‌کنند و اصلی‌ ترین کاربرد آن‌ها، فراهم کردن شرایط استرحت یا حتی خواب کوتاه است.

در ادامه با برخی از انواع این مدل آشنا می‌شویم:

  • کاناپه چستر فیلد: کاناپه چستر مبلی شیک و لاکچری در عین حال بسیار راحت است. این کاناپ پشتی بلند و دسته‌های گرد و خمیده دارد. مبل چستر فیلد با پارچه کتان یا چرم تولید می‌شود
  • کاناپه اسلیپر: نام کاناپه اسلیپر به راحت بودن آن اشاره دارد. این مبل هیچ دسته‌ ای ندارد و کاملا کشیده است. این مدل مبل‌ها در دکوراسیون خانه‌های کوچک، گزینه‌ای ایده‌آل و زیبا هستند. همچنین کاربرد مبل راحتی اسلیپر در دکوراسیون اتاق خواب‌ها نیز اثبات شده است
  • کاناپه تاکسیدو: کاناپه تاکسیدو پشتی‌ های بلندی دارد و گزینه‌ای مناسب برای خانه‌ های شیک با دکوراسیون مدرن است.

انواع کاناپه تک را از لینک مربوطه در ویترا می توانید جهت خرید مشاهده نمایید.

کاربرد مبل راحتی لاوست

کاربرد مبل راحتی لاوست

کاربرد مبل راحتی لاوست کمی با سایر مبل‌های راحتی متفاوت است. شکل این مبل تقریبا شبیه به سایر مبل‌های راحتی است اما به علت نزدیک بودن تشک‌ها به یکدیگر، باعث شده که این محصول به‌عنوان مبل راحتی زوج‌ها شناخته شود. همچنین مبل‌های لاوست معمولا پشتی بلندی ندارند و در دکوراسیون خانه‌ها با تعداد زیادی کوسن عرضه می‌شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله ست کردن فرش سنتی با دکوراسیون داخلی را نیز حتما مطالعه نمایید.

کاربرد مبل راحتی تختخوابشو

کاربرد مبل راحتی تختخوابشو

امروزه که اغلب خانه‌ ها با متراژ پایین طراحی می‌شوند، افراد زیادی به دنبال افزایش فضای آزاد در خانه هستند. یکی از محبوب‌ترین محصولاتی که هدف اصلی طراحی آن‌ بهینه‌سازی فضا است، مبلمان راحتی تختخواشو می‌ باشد. همچنین این مدل مبل‌ها در فضاهای اتاق خواب‌ های کوچک که کاملا با تخت خواب اشغال می‌شوند، نیز مناسب هستند. شما با خرید مبل تختخوابشو راحتی، در روزها یک مبل راحتی مدرن و شیک و در شب‌ ها یک تخت خواب راحت و استاندارد خواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبلمان خانگی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

کاربرد مبل راحتی L

کاربرد مبل راحتی L

مبل L برای خانه‌های بزرگ و کوچک مناسب است و زیبایی دکوراسیون خانه را تا حد زیادی ارتقا می‌بخشد. این نوع از مبل راحتی، فضای کمی را اشغال می‌کند و معمولا موازی و چسبیده به دیوارها چیده می‌شوند. مبل ال برای گوشه خانه مناسب است و برای مهمانی‌ های غیر رسمی گزینه‌ ای ایده‌ آل به شمار می‌آید. همچنین مبل L برای لمیدن و خوابیدن نیز مناسب است و مانند مبل‌های مشابه، نشیمن راحت و دسته‌های نرم دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به بهترین مدل مبل راحتی را حتما مطالعه نمایید.

کاربرد مبل راحتی ایتالیایی

کاربرد مبل راحتی ایتالیایی

مبل راحتی ایتالیایی کاملا مطابق با سلیقه‌ افراد خاص و شیک‌پسند است. از ویژگی های مبل راحتی ایتالیایی میتوان به لاکچری بودن آن اشاره کرد. افرادی که با مبل راحتی ایتالیایی به دنبال ایجاد دکوراسیون لاکچری هستند، ترجیج می‌دهند که از مبل‌های لوکس استفاده کنند و راحتی مبل‌ها برای آن‌ها در اولویت دوم قرار دارد. این مبل‌ها نیز دارای نشیمن نرم هستند، ولی به هیچ وجه برای لمیدن و خوابیدن مناسب نیستند؛ زیرا که در ساخت اغلب بخش‌های این مبل‌ها، از چوب استفاده شده است و مقاومت مبل‌های راحتی L، تختخوابشو، چستر فیلد، انواع کاناپه، لاوست و … را ندارند.

اگر دوست دارید از چوب در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید تا گرمای بیشتری به خانه ببخشید، مقاله ایده برای طراحی داخلی چوبی نکات خوبی برای شما دارد.

کاربرد مبل های راحتی

تامین راحتی و زیبایی با خرید مبل راحتی ویترا مبل

کاربرد مبل‌ راحتی نسبت به مبل‌های استیل و سلطنتی متفاوت است. مبل‌های راحتی همان‌طور که از نام‌ آن‌ها مشخص است، برای خوابیدن و استراحت استفاده می‌شوند. مبل‌های راحتی نسبت به سایر مبلمان، ارتفاع کمتری دارند و معمولا همراه با چندین کوسن و بالش نرم به‌فروش می‌رسند. دسته‌های این مبل‌ها نیز برای راحتی بیشتر مشابه با جنس پارچه تشک ساخته می‌شوند. مجموعه ویترا مبل گردآورنده بهترین مبلمان راحتی با مرغوب‌ترین متریال‌ها است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما از تنوع فراوان محصولات آگاه شوید و با کمک همکاران ما در این مجموعه مبل ایده‌آل خود را انتخاب کنید.

اگر جنس مبلمان شما از چرم است نباید از آب برای تمیز کردن آن استفاده کنید. مقاله تمیز کردن مبل چرم به شما کمک می‌کند چرم را بدون خرابی تمیز کنید.

سوالات متداول

چرا در کنار سرویس مبل‌ های استیل به وجود مبل‌ های راحتی در دکوراسیون نیاز است؟

مبل‌های استیل در مواقع و شرایط محدودی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای نشستن طولانی مدت راحت و مقاوم نیستند. همچنین در اصول دکوراسیون بهتر است کنار مبلمان استیل، مبلمان راحتی نیز وجود داشته باشد.

اهمیت رنگ پارچه‌ های مبل راحتی در دکوراسیون چیست؟

انتخاب رنگ پارچه این مبل‌ها تاثیر زیادی در جلوه دکوراسیون دارد و نیاز است که در انتخاب رنگ مناسب دقت کنید. برای این کار باید رنگ مبل را متناسب با رنگ دیگر آیتم‌های دکوراسیون انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *