وبلاگ

ایده‌ های دکوراسیون و چیدمان پذیرایی ال کوچک و بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل

اتاق پذیرایی یکی از پررفت و آمدترین و مهم ترین بخش های خانه محسوب می شود، زیرا همه اعضای خانواده در طول روز زمانی را صرف نشستن در آن می کنند و همچنین مکانی برای مهمانی هاست و اولین نقطه در معرض دید در هنگام ورود مهمان است. چیدمان پذیرایی در شکل های مختلف ال، مربع، مستطیل طراحی و ساخته می شوند.

شاید به این نکته دقت کرده باشید که برخی از سالن های پذیرایی بسیار طولانی و دراز هستند و در این صورت نحوه چیدمان خانه ال ایرانی تا حدودی دشوار است. در این مقاله سعی بر آن داریم که به شما ایده های جالب توجه و مناسبی را جهت چیدمان پذیرایی ال شکل ارائه بدهیم.

(چنانچه می‌ خواهید با اصول چیدمان منزل شیک آشنا شوید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌ کنیم)

اصول چیدمان پذیرایی ال شکل

ایده‌ های چیدمان پذیرایی ال شکل

اگرچه شاید ایده‌آل ما برای اتاق نشیمن، یک سالن با پلان باز، یکدست و متقارن باشد، اما متاسفانه همیشه به این خواسته نخواهیم رسید. بنابراین بهتر است با نحوه سبک دکوراسیون داخلی نشیمن‌های مختلف و متفاوت آشنایی داشته باشید.نشیمن ال شکل، یکی از مرسوم‌ترین پلان‌ها در آپارتمان‌ها و خانه‌های امروزی محسوب می‌شود.

اما نحوه چیدمان همه نشیمن‌های ال شکل یکسان نیست. چیدمان پذیرایی در برخی از مدل‌های ال شکل، بسیار راحت و آسان بوده ودر برخی موارد ممکن است کار سختی باشد.همه داستان به نوع طراحی پلان و معماری نشیمن ال شکل برمی‌ گردد. شاید شما جزو دسته خوش‌ شانس باشید و به راحتی و بی‌دغدغه مبلمان را در نشیمن ال شکل چیده باشید.

چیدمان مبل استیل در پذیرایی ال شکل

۱. چیدمان پذیرایی و تفکیک فضای نشیمن و ناهارخوری 

اگر جزو مبلمان، میز نهارخوری هم دارید، به راحتی میتوانید در اتاق نشیمن ال شکل، تفکیک فضا انجام داده و یک قسمت را به نشیمن و چیدن مبل راحتی و قسمت دیگر را برای میز نهارخوری اختصاص دهید. در نظر داشته باشید در اغلب موارد ضلع کوتاه‌تر ال، برای میزنهارخوری و ضلع بزرگتر و بلتدتر، برای فضای نشیمن اختصاص می‌یابد. اگرچه نکته مهمی که باید مد نظر قرار گیرد، ارتباط نشیمن و نحوه دسترسی آن به آشپزخانه است.

پیشنهاد می کنیم ایده های چیدمان پذیرایی مستطیل را نیز حتما مشاهده نمایید.

 

چیدمان خانه ال شکل

ممکن است شما ترجیح دهید که میزنهارخوری در قسمت بزرگتر و نزدیک به آشپزخانه بچینید و فضای کوچک و صمیمانه‌تری را به نشیمن اختصاص دهید. به این نکته توجه داشته باشید که در خانه های کوچک تر چیدمان مبلمان ال شکل باید به صورتی باشند که بین نهارخوری و اتاق نشیمن مرزبندی شود و ارتباط با هم نداشته باشند تا رفت و آمد نیز با مشکل مواجه نشود. اما اگر فضای خانه بزرگتر بود بهتر است که نهارخوری و اتاق نشیمن روبروی هم قرار بگیرند و رفت و آمد بین این دو مسیر راحت انجام شود.

پیشنهاد می شود مقاله ” چیدمان مبل و تلوزیون ” را مطالعه نمایید.

۲. تفکیک فضا با استفاده از دو دست مبلمان

یک پیشنهاد جذاب برای چیدمان منزل استفاده از چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل است. به این صورت که یک مبلمان رسمی جهت پذیرایی از مهمانان قرار دهید و یک ست مبلمان راحتی را برای نشستن خودتان و استفاده روزانه بگذارید. برای این منظور می توانید شومینه و تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و هر دست مبلمان را به شکل گرد به دور هر یک از آن ها بچینید.

دکوراسیون پذیرایی ال شکل

برای چیدمان مبل در پذیرایی ال شکل باید خیلی دقت کنید که ضمن افزایش زیبایی فضا رفت و آمد به راحتی امکان پذیر باشد. یک ایده کاربردی در چیدمان منزل ایرانی این است که قسمتی که به آشپزخانه نزدیک‌تر است به عنوان فضای نشیمن، و قسمت دیگر را برای پذیرایی در نظر بگیرید و مبلمان را بچینید.

۳. تفکیک فضای نشیمن به دو قسمت مطالعه و تلویزیون

اگر آشپزخانه بزرگی دارید که به راحتی میز نهارخوری را در آن قرار داده‌اید، می‌توانید کل فضای نشیمن را به محلی برای نشستن و دورهمی تبدیل کنید. یک قسمت را برای قراردادن میز تلویزیون و تلویزیون در نظر بگیرید که بهتر است قسمت بزرگتر اتاق باشد از این رو جای تلویزیون در پذیرایی ال مشخص خواهد شد، سپس قسمت دیگر را با کتابخانه و دو صندلی یا مبل راحتی بچینید تا به فضایی برای ریلکس کردن و مطالعه تبدیل شود. در این حالت حتی زمانی که برخی از اعضای خانواده قصد تماشای تلویزیون دارند، شما میتوانید از قسمت دیگر برای حرفهای خودمانی یا استراحت بهره ببرید.

چیدمان پذیرایی ال

اگر شما نیز از طرفداران مدل ‌های مبل کلاسیک یا راحتی هستید، حتماً می ‌دانید که خرید این نوع مبلمان از میان این همه طرح و رنگ ‌های متنوع کار چندان آسانی نخواهد بود. زیرا هر فردی سلیقه‌ ای دارد. برای اطلاعات بشتر مقاله “ مبل راحتی یا استیل یا کلاسیک بخریم ” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین اصول دکوراسیون منزل شیک

چیدمان مبل استیل در پذیرایی ال شکل

مبل های استیل به طور معمول در ست های ۷ نفره و ۹ نفره ساخته می شوند. در چیدمان مبل استیل در پذیرایی ال شکل باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید، زیرا مبل استیل یک دست مبل بزرگ محسوب می شود و چیدمان آن باید حساب شده باشد. مبلمان را در محوریت یک کانون مرکزی مثل یک میز یا فرش قرار دهید. به طور مثال مبل های دو نفره و را کنار هم بچینید و در آخر مبل های تک نفره را قرار دهید. در نهایت اگر تمایل دارید درباره انواع سبک چیدمان منزل بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.

چیدمان پذیرایی ال شکل کوچک

برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در رفت و آمد افراد و همچنین شلوغی بیش از حد فضا خانه های کوچک بهتر است که در نحوه چیدمان منزل مرز مشخصی را ایجاد کنید به این صورت که مبلمان اتاق پذیرایی را به نحوی قرار دهید که با فضای اتاق غذاخوری ارتباطی نداشته باشد. توجه داشته باشید که در چیدمان پذیرایی ال کوچک باید فضای غذاخوری در ضلع کوتاه و فضای نشیمن در ضلع بلند قرار بگیرد. همچنین بین فضای نشیمن و غذاخوری باید فضای کمی وجود داشته باشد.

چیدمان پذیرایی ال کوچک

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

در دکوراسیون پذیرایی ال شکل بزرگ با توجه به فضای بزرگ تری که در دسترس است می توانید برای هر فضا محدوده مشخصی را در نظر بگیرید اما به نحوی که افراد بتوانند با یکدیگر گفتگو داشته باشند. بدین منظور اتاق پذیرایی باید به اتاق غذاخوری مسلط باشد. جهت مرزبندی میان این دو فضا نصب پارتیشن کوچک، استفاده از فرش با دو طرح متفاوت، سیستم های نورپردازی متفاوت می تواند ایده خوبی باشد.

پیشنهاد می کنیم ایده های چیدمان پذیرایی را حتما مشاهده نمایید.

 

چیدمان پذیرایی ال بزرگ

 

نکات مهم در چیدمان سالن نشمین ال شکل

توجه به محل قرارگیری هر یک از بخش‌ های خانه

در ابتدای کار و قبل از شروع چیدن مبلمان یا هر نوع وسیله دیگری، لازم است نگاه دقیق و کاملی به اتاق نشیمن بیندازید تا با توجه به وضعیت فضاها و نوع ارتباط آن‌ها، بتوانید به بهترین نوع چیدمان دست پیدا کنید. مواردی که باید در این مرحله مد نظر قرار دهید عبارتند از:

  • بررسی ورودی ها به نشیمن از جمله ورودی اتاق خواب‌ ها و یا سرویس بهداشتی، همچنین مسیر رفت و آمد. در دکوراسیون پذیرایی ال شکل مبلمان باید در یک جهت و مسیر چیده شوند که رفت و آمد به راحتی صورت پذیرد.
  •  آشپزخانه در کجای نشیمن قرار گرفته و ارتباط این دو فضا به چه شکل است.
  •  چه نقاطی از فضای نشیمن، قابليت تبدیل شدن به نقطه کانونی را دارند. مثلا می توان میز تلویزیون و تلویزیون را در آن نقاط قرار داد.
  • چه مبلمانی در اختیار دارید؟

بعضی از آیتم ها را به صورت شناور بگذارید

در چیدمان پذیرایی ال شکل بهتر است که برخی از آیتم ها به صورت شناور باشند. به عنوان مثال مبل را به دیوار تکیه دهید و روبروی مبلمان و چسبیده به دیوار و وسط پذیرایی  یک مبل کوچکتر یا صندلی بگذارید و اطراف آن را خلوت کنید تا ضمن حفظ جریان پیوستگی درکوراسیون منزل رفت و آمد به راحتی صورت بگیرد.

استفاده بهینه از فضا در چیدمان پذیرایی ال شکل

در دیزاین پذیرایی ال شکل می توانید از فضا نهایت استفاده را داشته باشید. به عنوان مثال اگر میز اتاق غذاخوری دارای قابلیت تبدیل به میز نهارخوری باشد و هم بتوان از آن جهت مطالعه و انجام کارهای دفتری شبانه استفاده نمود به راحتی از فضا توانسته اید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. با انتخاب دکوراسیون و وسایل چند کاربردی این شیوه تزیین پذیرایی ال شکل به خوبی امکان پذیر است.

 

جمع‌ بندی

چیدمان فضای هال و پذیرایی به شکل ال L طرف دارهای زیادی داشته و با توجه به کوچک‌ تر شدن آپارتمان‌ های امروزی، این شیوه از طراحی بسیار پرکاربرد شده است. قرار دادن مبلمان و ناهار خوری و سایر وسایل خانه در یک اتاق ال شکل کار راحتی نیست اما در این نوشتار تلاش کردیم تا با ارایه راه کارهای کاربردی این فرآیند را تا حدی ساده و عملی کنیم. اگر شما هم پیشنهادهای بهتری دارید، خوشحال می شویم تا با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *