وبلاگ

معرفی انواع میز ناهار خوری + ۵ مدل میز نهار خوری

انواع میز ناهار خوری

میز نهار خوری یکی از مهم ترین وسایل در دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود که می توان گفت یک نقطه مرکزی است و موجب می شود افراد خانواده با جمع شدن دور آن و صرف نهار و شام فضایی گرم و صمیمی داشته باشند. هر چند که در گذشته استفاده از انواع میز ناهار خوری در منازل بیشتر جنبه تزئینی داشت، اما امروزه جایگاه خاصی در زندگی مردم پیدا کرده است و جزء اصلی ترین و کاربردی ترین وسایل در دکوراسیون منزل محسوب می شود. البته با توجه به فضای کم آپارتمان های امروزی بیشتر سعی می کنند که از انواع میز ناهار خوری کم جا استفاده کنند.

انتخاب میز مستحکم

انتخاب میز سرویس ناهارخوری بسیار اهمیت دارد و باید در میان انواع میز نهار خوری میزی را برگزید که از بهترین و با استحکام ترین متریال ساخته شده باشد و ساخت آن به صورت استاندارد انجام گرفته باشد تا زیبایی و شیک بودن آن به خوبی احساس شود. از بهترین متریال برای میزهای نهار خوری می توان به چوب، پلاستیک، فلز و فایبر گلاس اشاره نمود.

  بهترین دیزاین و چیدمان پذیرایی مستطیل ایرانی و باریک

از زیبا ترین میزهای نهار خوری که می توان در هر سبک دکوراسیون منازل از آن ها استفاده نمود می توان به میزهای چوبی اشاره کرد. میزهای نهار خوری که از چوب گردو، بلوط و یا راش تولید شده اند دارای وزن و قیمت بالاتری نسبت به سایر میزهای چوبی هستند اما کیفیت و جلوه فوق العاده ای دارند.

اما اگر در میان انواع میز نهار خوری جدید به دنبال یک کار با دوام و قیمت مناسب هستید می توانید میزهای نهار خوری که از چوب های مهندسی یا کامپوزیت مثل تخته سه لا، ام دی اف های با کیفیت و … ساخته شده اند را انتخاب نمایید. البته میزان استقامت این میزها در مقایسه با میزهای چوبی کمتر است.

انواع میز ناهار خوری جدید

 

استفاده از شیشه بر روی میز نهارخوری

با استفاده از شیشه بر روی انواع مدل میز ناهارخوری می توان از آسیب دیدن و افتادن خط و خش بر روی آن جلوگیری نمود. شیشه ها را به سادگی می توان با تمامی سبک های دکوراسیون هماهنگ نمود و با قرار دادن آن ها بر روی میز هارمونی خاصی با سایر وسایل منزل به وجود آورد.

لزوما نباید که شیشه ای که بر روی میز نهار خوری قرار می دهید شفاف باشد، حتی می توانید از شیشه های رنگی نیز استفاده نمایید. این شیشه ها مخصوصا برای محیط های کوچک که نور کمی دارند می تواند گزینه فوق العاده ای باشد، زیرا رفلکس شیشه موجب بزرگ تر و روشن تر نشان دادن فضا می گردد. مشاهده دسته ” میز نهار خوری چستر” می تواند مفید باشد.

فرم انواع میز ناهار خوری

در بازار انواع میز نهار خوری وجود دارد، اما باید شکل و مدل میز نهار خوری را به نحوی انتخاب نمود که کاملا متناسب با محیط منزل باشد. در ادامه بیشتر به معرفی انواع مدل میز ناهار خوری و جدیدترین مدل میز ناهار خوری بازار اشاره می کنیم.

میز مستطیل:

می توان گفت که میزهای نهارخوری مستطیلی از محبوب ترین میزها در طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی هستند. این میزها ضمن زیبایی خاصی که دارند بسیار کاربردی می باشند و به راحتی می توان از آن ها در انواع سبک های طراحی داخلی استفاده نمود.

انواع میز ناهار خوری کم جا

  9 مدل چیدمان مبل فضای کوچک مربعی و مستطیلی

میز مربع:

میزهای مربع از ساده ترین میزهای نهار خوری هستند که با توجه به فضای کمی که اشغال می کنند می توانند گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک مانند آشپزخانه باشند.

میز گرد:

برخی از افراد با توجه به سبک دکوراسیون خود نمی خواهند که صندلی نهارخوری جای ثابتی داشته باشند، برای چنین افرادی میزهای گرد می توانند بهترین گزینه ممکن باشند. زیرا در آن ها می توان صندلی ها را در هر جایی قرار داد.

میز بیضی:

میز ناهار خوری بیضی شکل نیز طرفداران خاصی دارند و موجب القای حالت کروی به محیط می گردد. این میزها بیشتر در بخش های کشیده تر مورد استفاده قرار می گیرند. میزهای بیضی در مقایسه با سایر میزهای نهار خوری به فضای بیشتری نیاز دارند. از این رو مناسب خانه های بزرگ می باشند.

انواع مدل میز ناهار خوری

 

بدون شکل:

از جدیدترین انواع میز نهار خوری می توان به میزهای بدون شکل اشاره نمود. این میزها با توجه به اینکه دارای شکل و شمایل خاصی هستند معمولا در سبک های طراحی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. ایده اصلی طراحی میزهای بدون شکل در اصل عدم تمرکز بر روی طراحی شکل میز بر اساس شکل های استاندارد و کلاسیک میز می باشد. از انواع میز ناهار خوری جدید ویترا و مدل های نیمکت نهارخوری دیدن فرمایید.

 

ارتفاع میز نهارخوری

یکی دیگر ار مسائلی که در مورد میزهای نهار خوری اهمیت دارد تناسب داشتن ابعاد و اندازه میز با مشخصات فیزیکی افراد خانواده است. به عنوان مثال خانواده هایی که تمامی اعضا آن ها نسبتا قد بلند هستند بهتر است که میزهای پایه بلند را انتخاب کنند، تا هنگام نشستن پشت میز و صرف غذا احساس راحتی داشته باشند و بدن در شرایط سختی قرار نگیرد.

جدیدترین مدل میز ناهار خوری

در حالت استاندارد ارتفاع میز در هنگامی که پشت آن نشسته اید باید دقیقا تا زیر قفسه سینه باشد، همچنین نباید آرنج از بدن بیشتر از ۴ سانتی متر فاصله داشته باشد. در صورتی که میزهای نهارخوری کوتاه تر از اندازه نرمال و استاندارد باشند فرد مجبور است بر روی میز خم شود تا بتواند به راحتی غذا بخورد و به این صورت به معده فشار وارد خواهد شد وفرآیند هضم غذا به خوبی صورت نمی گیرد.

 

اندازه میز نهارخوری

اندازه میز نهار خوری کاملا وابسته به نیاز افراد است و این میزه ها می تواند دو نفره الی بیست و چهار نفره باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *