وبلاگ

خرید تکی یا کلی لوازم منزل

وسایل خانه را یکجا بخریم یا تکی؟

بصورت روتین، خرید یکباره وسایل خانه، اغلب برای جهیزیه اتفاق می‌افتد. یا شرایطی که با عوض کردن خانه قدیمی و نقل مکان به خانه جدید، بسیاری از وسایل قدیمی و کهنه تعویض می‌شوند. دراین حالت ساکنین خانه به دنبال خرید وسایلی جدید متناسب با فضای خانه نو خواهند رفت. با اینحال، آیا بهتر است یکجا همه وسایل دکوری و تزئینی را بخریم؟ پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد. بسته به شرایط و موقعیت، هرکدام از این روش‌ها کارایی دارند.

خرید یکباره مبلمان

ذوق و شوق خرید وسایل جدید، دیدن طرح‌ها و رنگ‌ها و مدل‌های مختلف مبلمان، ممکن است گمراه‌کننده باشد. اگر قصد تعویض مبلمان اعم از مبل، میزنهارخوری و صندلی‌ها را دارید، بهتر است از یک جا و به یکباره خرید کنید. همانطور که می‌دانید، همگونی و هارمونی فضا، در زیبایی دکوراسیون داخلی بسیار موثر است. انتخاب لوازمی با نوع و رنگ چوب یکسان، پارچه‌هایی هم طرح و جنس، این هارمونی را در فضای خانه ایجاد می‌کند. اگرچه گاهی ایجاد تضاد نیز لازم است. اما اگر قصد داشته باشید به ازای هر وسیله‌ای که قصد دارید بخرید، بازار را زیر و رو کنید، بعد از مطمئن بودن فروشنده اطمینان حاصل کنید، سپس کیفیت محصول انتخابی را به بوته آزمایش بگذارید، لازم است کفش آهنینی به پا کنید و قید زمان زیادی را بزنید.
برخی تولیدکنندگان مانند شرکت نیک‌آذین، هستند که بسیاری از وسایل چوبی و دکوری منزل را تولید می‌کنند. این تولیدکنندگان که اغلب شرکت‌های شناخته شده هستند، هم از لحاظ کیفیت محصولات، هم تنوع پرچمدار هستند. انتخاب و خرید وسایل بصورت یکباره از این شرکت‌ها، در عین اینکه کار شما را برای ست کردن وسایل راحت می‌کند، در وقت و هزینه شما نیز صرفه‌جویی می‌شود. زیرا به یکباره وسایل مورد نیاز خریداری شده و آنها را تحویل می‌گیرید. لازم نیست که هربار، هزینه گزافی بابت حمل کوچکترین وسایل بدهید. مضاف بر اینکه محصول با کیفیتی خریده‌اید که در صورت بروز اشکال یا ایراد، شرکت تولیدکننده آن، خدمات بسیار خوبی برای رفع مشکلات ارائه می‌دهد.

 

خرید تکی وسایل

وقتی قصد تعویض یا خرید فقط یکسری از وسایل منزل را دارید، باید قبل از خرید اندکی برنامه‌ریزی انجام دهید. مثلا باید مشخص کنید که چه طرح و رنگی جایگزین وسیله قبلی کنید که ترکیب دکور خانه را بهم نریزد. همچنین اندازه محصول مورد نیاز، نسبت به فضایی که قرار است در آن استفاده شود مشخص شود. کاربرد و کارکرد وسیله مورد نیاز نیز قدم بعدیست. مثلا آیا قصد خرید میزی برای گذاشتن وسیله دکوری دارید، یا صرفا یک میز جلومبلی لازم دارید؟ شاید هم قصدتان استفاده دوگانه و همزمان از این میز است. پاسخ دادن به سوالاتی از این دست، کمک بسیار بزرگی برای آسان‌تر شدن خرید شماست.
نکته آخر
نکته‌ای که در اینجا مطرح است، توجه به کیفیت محصول خریداری شده است. مهم نیست که ست مبل خانه را خریداری میکنید، یا فقط یک صندلی ساده، کیفیت ساخت محصول را دست کم نگیرید. وسیله‌ای که می‌خرید باید ارزش پولی که بابت آن پرداخت می‌کنید را داشته باشد. پس حتی برای خریدهای کوچک‌تان، ارزش قائل شوید و به دنبال تولیدکنندگانی شناخته شده که محصولات خوب و با کیفیت بالا ارائه می‌کنند، باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *