وبلاگ

جدیدترین ایده های تزیین بالکن کوچک و بزرگ در سال ۲۰۲۴

چیدمان بالکن

در زندگی امروزه، بالکن ‌ها و استفاده مناسب از آن ‌ها به دست فراموشی سپرده شده است. اغلب ما به بالکن فقط به عنوان جایی برای پهن و خشک کردن لباس ‌های شسته شده نگاه می ‌کنیم. برخی دیگر بالکن را تبدیل به انباری دم دستی خودشان کرده ‌اند و وسایل زائد را بر روی آن نگه می ‌دارند. هر از گاهی شاید به برخی از بالکن ‌ها بر بخوریم که تعدادی گلدان بر روی آنها خودنمایی می ‌کند.

چه یک بالکن کوچک آپارتمانی داشته باشید و چه یک عرشه فضای باز با ابعاد سخاوتمندانه، برای استفاده بیشتر از فضا باید تمرکز خود را بر ایجاد ترکیبی یکپارچه بین فضای داخلی و خارج در دکوراسیون بالکن بگذارید و فضایی صمیمی بسازید که به همان زیبایی فضای داخلی منزل شما باشد.

توصیه هایی برای چیدمان بالکن

داشتن بالکن با یک طراحی زیبا، می تواند محلی برای آرامش و تجدید قوا باشد. بالکن شما هرچقدر هم کوچک باشد می توانید راهی برای زیباسازی و چیدمان تراس استفاده از آن پیدا کنید. در ادامه به بیان چند ایده برای زیباسازی بالکن‌ ها خواهیم پرداخت.

راه‌ هایی برای زیباسازی بالکن خانه

  • استفاده از گل و گیاه در بالکن

گیاهان در بالکن تقریبا مهمترین المان هستند. ایجاد فضای سبز حتی با حضور چند گلدان کوچک و بزرگ، بر روی روحیه ما که در شهر و دور از طبیعت زندگی می ‌کنیم تاثیر بسزایی می ‌گذارد. اگر بالکنتان فضای چندانی ندارد، می ‌توانید از گلدان ‌هایی که بر روی نرده ‌های بالکن نصب می ‌شوند استفاده کنید و ویوی بسیار زیبایی برای خودتان ایجاد کنید.

گلدان ‌های آویز دار انتخاب بعدی برای فضا های کوچک بالکن ‌ها هستند. در نتیحه شما می ‌توانید یا گلدان ‌ها را از دیوار، یا از سقف بالکن آویزان کنید و فضای زمینی بالکن را برای استفاده ‌های دیگر باز نگه دارید.

گیاهان گلدانی یک روش عالی برای ایجاد احساس باغ مانند در چیدمان بالکن است. اگر فضا محدود است، گلدان ها را روی نرده ها و از سقف آویزان کنید تا فضای بیشتری برای مبلمان داشته باشید. یا از گیاهانی استفاده کنید که به صورت عمودی رشد می کنند.

  • استفاده از چمن مصنوعی در بالکن

این ایده شاید خیلی لوکس و حتی ناشدنی به نظر برسد. اما لحظه ‌ای فکر کنید و بالکنتان را تصور کنید که با چمن مصنوعی و سبزی پوشانده شده است. حس خوبی ندارد؟ اینکار حس بودن در فضای سبز و طبیعت را به شدت القا میکند و می ‌توانید حتی چای عصرگاهیتان را بر روی چمن‌ ها، روی بالکن صرف کنید.

  • استفاده از میز و صندلی ‌های کوچک

برای بالکن دنبال مبلمان بزرگ و رسمی نیستیم. گرچه که اگر بالکن بزرگی دارید می ‌توانید از مبل راحتی نیز بر روی آن استفاده کنید، اما درحال حاضر اغلب بالکن ‌ها جمع و جور هستند. بنابراین به دنبال میز و صندلی‌ های کوچک بگردید.

برخی از میز و صندلی ‌ها تاشو هستند و زمانی که از آنها استفاده نمی ‌کنید، به راحتی جمع شده و در گوشه ‌ای قرار می ‌گیرند. سعی کنید از رنگ ‌های روشن و شاد برای میز و صندلی ‌ها انتخاب کنید و از اهمیت انتخاب رنگ در دکوراسیون غافل نشوید. مثلا ترکیب رنگ قرمز با سبزی گلدان‌ های روی بالکن، بسیار قشنگ خواهد بود.

استفاده از باکس چوبی برای چیدمان بالکن

  • استفاده از باکس ‌های چوبی

باکس ‌های چوبی یکی از کارآمد ترین وسایل در زندگی امروزه هستند. هرجا به کمبود فضا بر می ‌خوریم، تعدادی از آنها را بر روی دیوار نصب کرده و وسایلی را دورن آنها می ‌گذاریم. این باکس ‌ها برای روی بالکن هم کارآمد و قابل استفاده هستند.

تعدادی از این باکس‌ ها را بر روی دیوار های بالکن نصب کنید و گلدان‌ ها را داخل آنها بچینید. لازم نیست همه طبقات باکس با گدان و گیاه پر شود، از وسایل تزئینی طبیعی دیگر نیز می توان استفاده کرد.

مثلا صدف ‌ها و گوش ‌ماهی بزرگ، یا سنگ های زیبا انتخاب ‌های مناسب دیگری برای قرارگیری در باکس و تزئین بالکن هستند. می توان حتی یکی دو کتاب نیز داخل این قفسه‌ ها برای لحظات استراحت در بالکن قرار داد.

آنچه در طراحی و چیدمان بالکن خانه مهم است این است که به یاد داشته باشید که بالکن را به فضایی برای لذت بردن شخصی و آرامش داشتن تبدیل کنید. بالکن برای شماست و بنابراین آن را به هر طریقی که دوست دارید دیزاین کنید. لازم نیست حتما وسایل گران قیمت و تزئینی عجیب و غریب خریداری کنید، گاهی تعدادی کوسن و پارچه رنگ و وارنگ، برای زیباسازی آن کافی است. البته انتخاب کوسن مناسب و هماهنگ با دیگر اجزا و وسایل بالکن هم موضوع مهمی است.

  • بالکن را همانند اتاق نشیمن دکور کنید

یک ایده دکوراسیون بالکن آپارتمان تبدیل آن به فضایی است که می توانید مدت زمان زیادی را در آن سپری کنید. این ایده به نحوی می تواند پیاده سازی شود که فضای اتاق نشیمن را برای شما تداعی نماید. برای این منظور می توانید از یک صندلی یا مبل راحتی، میز قهوه خوری، چند وسیله روشنایی، چند شمع، چند عدد پتو و بالشت استفاده کنید. توجه داشته باشید در تزیین بالکن از وسایل و قطعاتی استفاده کنید که در برابر آب و هوای بیرون مقاومت خوبی داشته باشند.

  • استفاده از دکورهای آینه ای

یک ایده تزیین بالکن کوچک استفاده از دکورهای آینه ای است که موجب می شود فضا بزرگ تر نشان داده شود. می توانید از دکورهای آینه ای به جای آثار هنری دیواری استفاده کنید. آینه ها نه تنها زیبایی محیط را دو چندان می کنند بلکه موجب دلباز تر شدن فضا نیز می شوند. استفاده از کفپوش برای بالکن نیز در کنار دکورهای آینه ای می تواند فضا را جذاب تر نماید.

  • از درب های شیشه ای برای بالکن استفاده کنید

در تزیین تراس منزل وبالکن ها می توانید از درب های شیشه ای استفاده کنید.بهتر است که این درب ها به صورت سرتاسری و با چهارچوب فولادی و نمای کرومیک باشند تا به این ترتیب بتوانید فضای داخل خانه را با فضای بالکن ادغام نمایید. در واقع این ایده یک طرح مینیمالیستی است و می توانید حتی با حضور در اتاق از فضای بالکن و بیرون لذت ببرید. استفاده از درب های شیشه ای می تواند تاثیر بسزایی در بزرگ تر جلوه دادن بالکن شود.

  • با کم ترین جزئیات بالکن بیشترین حرف را برای گفتن داشته باشید

تزیین بالکن با وسایل ساده می تواند یکی از بهترین ایده های ممکن باشد. نیازی نیست که برای تزیین بالکن خیلی هزینه کنید و از وسایل و لوازم گران قیمت استفاده نمایید. گاهی اوقات در چیدمان بالکن بزرگ و کوچک می توان با ساده ترین و ارزان ترین وسایل یک دکوراسیون زیبا و شیک خلق نمود. به عنوان مثال تنها می توان با استفاده از دو صندلی قدیمی در بالکن و قراردادن دو بالشت روی نشیمن آن، فضای بالکن را به محیطی دنج و عالی برای نشستن و وقت گذراندن تبدیل نمود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید کاناپه تک به ویترا مبل مراجعه نمایید.

چیدمان تراس

 

  • در ایده تزیین بالکن به فضای داخلی منزل خود توجه داشته باشید

در طراحی بالکن کوچک و منازل آپارتمانی که فضای کوچکی دارند باید خیلی بیشتر دقت نمود. زیرا معمولا فضای اتاق نشیمن رسمی و اتاق پذیرایی خانه به بالکن منتهی می شود. از این رو باید از سبک دکوراسیون منزل خود و رنگ و چیدمانی که برای فضای داخلی منزل استفاده کرده اید برای تزیین بالکن نیز تقلید کنید. تا به این ترتیب هر دو فضا به یکدیگر متصل و مرتبط شوند.

ایده های چیدمان تراس

در ذیل یک لیست بررسی چیدمان تراس برای کمک به شما در طراحی فضای مناسب وجود دارد.

  • برای چه منظوری است؟

با طراحی هر فضا ابتدا تعیین عملکرد اصلی آن ضروری است. آیا بالکن یا ایوان شما جایی برای استراحت در کنار دوستان و لذت بردن از باغ، محل ورود به خانه شما، محلی برای تأمل در یک منظره زیبا از شهر یا فقط برای فرار از محدوده یک آپارتمان کوچک است؟

  •  چند کاره بودن

وقتی فضای داخل خانه کوچک است، به طبع از فضای بیرون و تراس برای برخی کارها استفاده می شود. به طور مثال اگر شما برای ذخیره آب یا مکان بازی کودکان به استفاده از بالکن نیاز دارید، یک برنامه ریزی هوشمندانه می تواند این فعالیت ها را در خود جای دهد. به عنوان مثال به جایگاه هایی فکر کنید که می توانند هم فضای ذخیره سازی و هم استفاده از بند رخت های جمع شونده را داشته باشند.

  •  صحنه را تنظیم نمایید

صرف نظر از اندازه، فضای بالکن دارای قابلیت طراحی زیادی است که باید اصول طراحی داخلی را نیز رعایت کرد. بالکن ها و ایوان ها تقریبا نزدیک به هم و مرتبط هستند و اغلب از فضای داخلی یک خانه به آنها نگاه می شود، بنابراین سبکی را در نظر بگیرید که جریان حرکت از داخل به بیرون به راحتی صورت پذیرد. تنظیم مبلمان فضای باز خود را برای تکمیل سالن داخلی خود انتخاب کنید تا بالکن شما به فضای کل زندگی شما تبدیل شود

  •  پناهگاه

برای افزایش احساس اتاق مانند فضای بیرونی، باید همان حس صمیمیتی را که در فضای داخلی خانه پیدا می کنید با احاطه حداقل در دو طرف آن با نوعی ساختار دیوار ایجاد کنید. این می تواند به سادگی صفحه های سبک مروارید یا پانل های بامبو ساده باشد.

  •  فضای داخلی و خارجی اتصال داشته باشند

در چیدمان ایوان از انتخاب مواد برای تقویت ارتباطات بصری بین فضاهای داخلی و خارجی استفاده کنید، به خصوص اگر ایوان ها و بالکن ها در نزدیکی فضای داخلی باشند. اگر در داخل منزل خود از مقدار زیادی شیشه و فولاد استفاده کرده اید، از این مواد برای نرده بندی استفاده کنید.

اگر از چوب بیشتر استفاده می شود، از آن بیرون از خانه برای نشستن یا آلاچیق استفاده نمایید. اما فاکتور در آن مواد، در معرض آفتاب بودن، باد و باران خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید تخت خوشخواب به لینک مربوطه از سایت ویترا مراجعه نمایید.

کف بالکن و تراس در چیدمان تراس

  •  کف بالکن و تراس

سطح زمین یک منطقه کلیدی برای تأکید بر جریان حرکت داخلی خارجی است. به عنوان مثال اگر بالکن از آشپزخانه خارج می شود، کاشی کاری گزینه مناسبی برای سطح کف است، اما اگر به یک منطقه نشیمن با کف چوب متصل شود، استفاده از کفپوش می تواند گزینه بهتری باشد. استفاده از فرش در فضای باز نیز موثر است.

  • در دکوراسیون بالکن فضای نشیمن را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب مبلمان برای ایوان ها و بالکن ها، نکته اصلی آرامش است. اگر فضا اجازه می دهد از صندلی های تاب دار، تختخواب های روز، یک صندلی گهواره ای و مبل حصیری راحت استفاده نمایید. از کوسن های مخصوص فضای باز برای ساختن نیمکت ها و مبل های چوبی یا فلزی تا حد ممکن راحت استفاده کنید. حتی جعبه های چوبی نیز اگر با فرش و بالش پوشانده شوند می توانند به صندلی تبدیل شوند. برای چیدمان مبل و تلوزیون منزل خود از ایده های جدید ویترا استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب به ایده هایی اشاره کردیم که با استفاده از آن ها می توانید چیدمان بالکن یا تراس خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و فضایی شیک و آرامش بخش به وجود آورید. اگر بالکنی بی استفاده دارید و یا اینکه تراس خود را به انباری تبدیل کرده اید پیشنهاد می کنیم با استفاده از این روش های چیدمان تغییراتی در این فضای کوچک به وجود آورید و آن را به محلی دنج برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل کنید و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خود را دو چندان نمایید.

سوالات متداول:

برای زیباسازی بالکن خانه چه راه هایی وجود دارد؟

استفاده از گل و گیاه در بالکن، استفاده از چمن مصنوعی در بالکن، استفاده از میز و صندلی ‌های کوچک، استفاده از باکس ‌های چوبی، بالکن را همانند اتاق نشیمن دکور کنید و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *