وبلاگ

مبل راحتی یا استیل یا کلاسیک بخریم ؟! مقایسه انواع مبل

مبل راحتی یا استیل؟

مبل راحتی بخریم یا استیل؟

اگر شما نیز از طرفداران مدل ‌های مبل کلاسیک یا راحتی هستید، حتماً می ‌دانید که خرید این نوع مبلمان از میان این همه طرح و رنگ ‌های متنوع کار چندان آسانی نخواهد بود. زیرا هر فردی سلیقه‌ ای دارد. یعنی مبل ‌ها از نظر طرح، ابعاد، مدل و جنس باید طوری انتخاب شوند که با سایر وسیله ‌ها و نقشه خانه هارمونی داشته باشد. همچنین شما نیز باید دوستش داشته باشید؛ زیرا قرار است هر روز چشمتان به آن‌ها بیفتد.

معمولاً مبلمان در قسمت پذیرایی خانه قرار می‌گیرد و زمانی که شما آن‌ ها را می‌بینید یا از آن ‌ها برای مهمانی و استراحت استفاده می ‌کنید باید حس لذت‌ بخشی در شما ایجاد کنند. سؤالی که برای بسیاری از مشتریان در مورد انواع مبل کلاسیک یا راحتی ایجاد می‌شود این است که مبل راحتی بخریم یا مبل استیل؟ در این خصوص باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه با آن ‌ها آشنا خواهید شد.

ممکن است شما قصد خرید مبل داشته باشید و هنوز در ابتدای راه ماندید که آیا مبل راحتی بخرید یا استیل. همین سوال به ظاهر کوچک، در صورت نداشتن اطلاعات، می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیم اشتباه و یا غیر اقتصادی شود. دانستن برخی قوانین ساده انتخاب مبل به شما کمک خواهد کرد که تصمیم ‌گیری آسان و سریعتری داشته باشید. با ما همراه باشید تا این نکات مهم را برایتان توضیح دهیم.

 

مبل کلاسیک یا راحتی

مبل راحتی چه نوع مبلی است؟

مبل‌ های راحتی یک دسته از گروه مبل ‌ها هستند که رونق و فروش بسیار زیادی در بازار دارند. این مبل ‌ها تمام پارچه هستند و اسکلت آنها، در زیر این رویه پارچه ‌ای پنهان شده است. نشیمن راحت ‌تری دارند و اغلب برای فضا های خودمانی و راحت، مانند اتاق نشیمن استفاده می ‌شوند.

(چنانچه قصد خرید مبل راحتی را دارید، می‌توانید از مدل‌های متنوع این محصول در ویترا دیدن کنید)

مبل استیل چه نوع مبلی است؟

مبل‌ های استیل، برخلاف مبل ‌های راحتی حالت کلاسیک و رسمی دارند. این مبل ‌ها ترکیبی از چوب و پارچه بوده و مدل پشتی و نشیمن آن، صاف و شق و رق است. در واقع شکل ظاهری و جنس مواد به ‌کار رفته در آن ‌ها مهم‌ ترین تفاوتی است که مبل کلاسیک یا راحتی با هم دارند. همچنین پشتی ‌های آن به نسبت مبلمان راحتی بلند تر و کشیده ‌تر است. راحتی نشیمن مبل ‌های استیل، به اندازه مبل ‌های راحتی نیست و بیشتر در فضا های رسمی ‌تر و مهمانی‌ ها از آن استفاده می‌ شود.

  انواع کاناپه (+17 مدل مختلف و جدید) قیمت > مشخصات > عکس

در نظر داشته باشید با اینکه مبل ‌های استیل بسیار شکیل ‌تر از مبل ‌های راحتی هستند، اما هنگام انتخاب مبل کلاسیک یا راحتی باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر مبل استیل تنها انتخاب شما باشد هزینه شما هم به خاطر انتخابتان و هم از نظر وسایلی که باید در کنار این نوع مبل ‌ها چیده شود، افزایش می ‌یابد. زیرا شما می ‌توانید از هر وسیله فانتزی و ارزان ‌قیمتی در کنار مبلمان راحتی استفاده کنید، اما در کنار مبل ‌های استیل مواردی مانند فرش، پرده، مجسمه و غیره نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌ کنند.

برای خانه ‌هایی نیز که به دلیل متراژ کم از اتاق نشیمن به ‌عنوان فضای پذیرایی استفاده می ‌کنند، می ‌توان در بخش کوچکی از آن یک سری مبلمان راحتی چید تا نیازی نباشد خود افراد خانه برای استراحت یا تماشای تلویزیون و دورهمی ‌های خانوادگی از مبل ‌های استیل و مخصوص مهمان استفاده کنند. این کار علاوه بر اینکه حالت بهتری در خانه از نظر دکوراسیون ایجاد می ‌کند، طول عمر مفید مبل ‌های استیل یا چوبی را نیز افزایش می‌ دهد. زیرا این مبل‌ ها برای استراحت و لم دادن طراحی نشده ‌اند و بهتر است تنها برای مهمانی‌ ها استفاده شوند.

 

مبل پایه استیل بهتره یا چوبی

مبل پایه استیل بهتر است یا چوبی؟

هنگامی که از طراحی مبلمان خانگی و انتخاب میان مبل های راحتی و استیل صحبت می شود یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که مبل پایه استیل بهتره یا چوبی؟ نمی توان به طور دقیق گفت که مبل های پایه استیل گزینه مناسب تری هستند یا پایه چوبی، زیرا هر دو مبل دارای کلاف داخلی مشابهی می باشند و هر یک جذابیت و کارایی خاص خودشان را دارند. از این رو باید به بررسی ویژگی ها و مزایای آن ها پرداخت.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل چستر به وبسایت ویترا مراجعه نمایید.

مزایای مبل پایه استیل

مبل های پایه استیل بسیار خاص هستند و با استفاده از آن ها می توان دیزانی متفاوت در منزل ایجاد نمود. متریالی که در ساخت پایه های این مبل ها استفاده شده است آن را نسبت به سایر مبل ها متمایز کرده است.

مزایای مبل پایه چوبی

در مبل های راحتی معمولا از پایه های چوبی مستطیلی شکل استفاده می کنند و موجب می شوند که افراد در هنگام استفاده از مبل احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشند. اما با این وجود پایه های چوبی باز هم زیبایی خاصی که دارند می توانند به زیبایی دکوراسیون داخلی منزل بیافزایند. بنابراین با توجه موارد ذکر شده نمی توان گفت که کدام مبل بهتر است و تنها می توان به این موضوع اشاره نمود که مبل های استیل با پایه های زیبا و براقی که دارند خیلی جدیدتر و بروزتر هستند. اما به طور کلی انتخاب نوع مبل فقط به سلیقه افراد بستگی دارد. پیشنهاد می شود از انواع مبل تختخواب شو ویترا دیدن فرمایید.

  ۲۵ دکوراسیون و تزیین اتاق خواب عروس ایرانی، ترکی و ...

توجه و برآورد فضای منزل

قبل از شروع خرید، باید یک نگاه دقیق و کلی ‌ای به فضای خانه بیاندازید. در واقع باید بررسی کنید چه ابعادی از مبل در این فضا می ‌تواند قرار گیرد. در ذهنتان تصور کنید چه طرح و رنگی با اندازه استاندارد در دکوراسیون خانه شما تناسب دارد. خاطرتان باشد که مبل استیل برای فضای خانه ‌های کوچک انتخاب مناسبی نیست و بخش زیادی از خانه را اشغال می ‌کند. درنتیجه حس اضطراب و شلوغی به شما دست خواهد داد.

مبل ‌های استیل باید در فضایی بزرگ قرار گیرند تا زیبایی ساخت و قشنگی منبت ‌کاری روی آنها دیده شود. بر عکس مبلمان راحتی که می توان در یک فضای کوچک و کنار هم چیدمان زیبایی از آنها در آورد، مبل استیل را باید با اندکی فاصله و در فضایی بزرگ چید. همچنین دور و اطراف مبل استیل را نباید با تزئینات زیادی شلوغ کرد. نکته دیگر فضای میز ناهار خوری است. اگر شما از میز ناهارخوری جداگانه، آن هم در اتاق نشیمن استفاده می ‌کنید باید در نظر داشته باشید که مبل جمع ‌و جور و مناسب ‌تری را برای متراژهای کم انتخاب نمایید.

توجه به دکوراسیون کلی منزل

ممکن است شما حتی فضای بزرگ و کافی برای قراردادن مبل استیل نیز داشته باشید. اما باید بررسی کنید که در حالت کلی، قرار دادن یک مبل راحتی فضا را زیباتر و یکدست ‌تر خواهد کرد یا مبل استیل ؟ به ‌علاوه انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل مورد علاقه شما می‌تواند تأثیر بسزایی در انتخاب مبل راحتی یا استیل خانه داشته باشد.

خرید مبل کلاسیک یا استیل علاوه بر ایجاد فضایی برای نشستن و استراحت باید زیبایی ظاهری خانه شما را دو چندان کند.

 

مبل راحتی یا استیل با در نظر گرفتن دکوراسیون

در نظر گرفتن مورد استفاده مبل

باید به این نکته توجه کنید که مبلی که خرید می‌کنید برای کجای منزل و به چه منظور است؟ مثلا اگر برای قسمت نشیمن، نشستن جلوی تلویزیون یا دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خرید می ‌کنید؟ در این صورت حتما به سراغ انتخاب مبل راحتی بروید. برای چیدمان مبل راحتی نکات گفته شده را در نظر بگیرید. اما در صورتی‌ که سالن شما به حدی بزرگ است که می ‌خواهید فضایی را جداگانه برای مهمان‌ های رسمی تر در نظر بگیرید و مبلمان کنید، اینجا وقت رفتن به سراغ خرید مبل استیل است. با توجه به رنگ و فضای داخلی خانه، همچنین هزینه مد نظرتان، مبلی را انتخاب کنید که یک پذیرایی شیک و فوق ‌العاده برای شما ایجاد کند.

جهت خرید مبلمان به صورت ال  از محصولات مبلمان ال مجموعه دیدن نمایید.

همچنین می‌ توانید با توجه به تنوع بسیار زیاد در ساخت مبلمان، بسته به نیاز، می ‌توان مبلمان راحتی ‌ای خریداری کرد که زیاد حالت اسپورت نداشته باشد و در عین شکیل و راحت بودن، قابل استفاده برای مهمان‌ ها نیز باشد. انتخابی اینچنینی باعث می ‌شود هم فضای منزل زیاد شلوغ و پر نباشد، هم از لحاظ هزینه بسیار به صرفه‌ تر و اقتصادی ‌‌تر خواهد بود.

  ایده‌ های دکوراسیون و چیدمان پذیرایی ال کوچک و بزرگ

با این‌حال در پاسخ به سوال مبل راحتی یا استیل؟ می‌ توان به صورت کلی گفت که همه چیز به شما و سلیقه ‌تان بستگی دارد و باید مدلی را انتخاب کنید که کنار همه نکات معماری مربوط به دکوراسیون، شما را به وجد آورده و راضی کند.

 

از کجا مبل بخریم؟

مبل از کجا بخرم بهتره؟ این یکی از پر تکرارترین سوالات در میان کاربران است. برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع مبلمان فعالیت دارند که از جمله محبوب ترین آن ها می توان به گروه مبلمان ویترا اشاره نمود. از این رو می توانید با مراجعه به فروشگاه ها و وب سایت هایی که مبلمان برندهای با سابقه و معروف را ارائه می دهند خریدی لذت بخش را تجربه نمایید.

 

برخی از سوالات رایج:

مبل راحتی بخریم یا استیل؟

در واقع شکل ظاهری و جنس مواد به ‌کار رفته در آن ‌ها مهم‌ ترین تفاوتی است که مبل کلاسیک یا راحتی با هم دارند. همچنین پشتی ‌های آن به نسبت مبلمان راحتی بلند تر و کشیده ‌تر است. راحتی نشیمن مبل ‌های استیل، به اندازه مبل ‌های راحتی نیست و بیشتر در فضا های رسمی ‌تر و مهمانی‌ ها از آن استفاده می‌ شود.

مبل کلاسیک بخریم یا راحتی؟

ظرافت در طراحی و ساخت - چوب‌های به کار رفته در مبل کلاسیک - منبت کاری مبل کلاسیک -دکوراسیون مبل کلاسیک، اگر هر کدام از این موارد برایتان اهمیت دارد به سراغ مبل کلاسیک بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *