وبلاگ

بهترین کاور مبل چیست؟ + ۷ رنگ روکش مناسب مبل

روکش مبل

خرید مبلمان یکی از چالش‌های بزرگ در دکوراسیون پذیرایی منزل است. عوامل مختلفی را باید در هنگام خرید در نظر گرفت تا هزینه نسبتا بالایی که برای خرید مبل پرداخت می‌شود، به هدر نرود و پاسخگوی نیازها باشد. همچنین انتخاب روکش مناسب مبل نیز برای نگهداری از مبل ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

اغلب با خرید مبل خوب و با کیفیت، ممکن است سالهای طولانی از آن استفاده کنیم و قصد تعویض آن را هم نداشته باشیم. در عین حال، عموما بسیاری از افراد تنوع‌طلب هستند؛ در نتیجه احتمال اینکه بخواهند تغییر و تحولی در دکوراسیون محیط زندگی خود بدهند زیاد است.

از آنجایی که برای اغلب مردم هزینه مهم است، بیشتر به دنبال راهکارهای نه چندان گران برای این تغییرات می‌گردند. بنابراین توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید مبل، رنگ روکش آن را جوری انتخاب کنید که دست و پایتان را برای تغییرات محیطی نبندد.

اگر رنگی که انتخاب میکنید قابلیت ست شدن با طیف گسترده ای از رنگها را نداشته باشد، عملا خودتان را گرفتار تکرار کرده‌اید زیرا انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی دارد. در ادامه به معرفی رنگ روکش مبل و رنگهایی که هارمونی بالایی برای ست شدن با رنگهای دیگر دارند، می‌پردازیم.

رنگ کرم

رنگ کرم یکی از بهترین رنگ‌ها برای مبلمان است. این رنگ در عین گرم بودن، برای هماهنگ شدن با بقیه رنگ‌ها، بسیار انعطاف‌پذیر است. این رنگ کلاسیک، اغلب کنار قهوه‌ای سوخته و مشکی استفاده می‌شود. اما در عین حال، رنگهای آبی، خاکستری، قرمز و زرشکی نیز به خوبی با آن ست می‌شوند. درباره دکوراسیون پذیرایی بخوانید.

رنگ کرم برای روکش مناسب مبلرنگ خاکستری

خاکستری رنگ محبوبی است که تقریبا کنار همه رنگها می‌نشیند. اگر خاکستری تیره‌تری را انتخاب کنید، دیوارها و پرده‌های شما میتواند هر رنگ روشنی باشد. سفید، آبی آسمانی، زرد، قرمز و حتی بنفش. خاکستری روشن یا طوسی نیز بصورت جداگانه و مستقلی با رنگهای دیگر ست می‌شود. شما میتوانید روکش مبل طوسی را با سرمه‌ای، قرمز، نارنجی سفید و سبز چمنی ست کنید. پیشنهاد می شود از مبل کلاسیک ویترا دیدن فرمایید.

رنگ سفید

رنگ سفید نیاز به معرفی ندارد؛ رنگی که حس روشنایی و پاکیزگی دارد و در عین حال، یک مکمل خوب برای هر رنگی محسوب می‌شود. فقط لازم است دقت کنید که اگر قصد خرید مبل سفید رنگ را دارید، حتما پارچه آن از انواع ضد لک باشد؛ زیرا رنگ سفید زودتر از باقی رنگ‌ها کثیف و لکه‌دار می‌شود و اگر نتوان آن را تمیز کرد، مجبور می‌شوید خیلی زود روکش مبل را عوض کنید.

رنگهای طبیعی

آبی آسمانی و سبز کمرنگ نیز میتوانند انتخاب‌های مناسبی برای مبل باشد.این رنگها با تمام رنگهای طبیعی هارمونی خوبی دارند.

رنگ قهوه‌ای

همه طیف رنگ قهوه‌ای مناسب روکش مبل نیست. بهترین طیف آن، قهوه‌ای سوخته است که به راحتی با رنگ‌های گرم، شتری،خردلی و سفید ست می‌شود.

پیشنهاد می شود از جدیدترین مدل های مبل راحتی ویترا دیدن فرمایید.

رنگ قهوه ای برای روکش مناسب مبلرنگ‌های خنثی شده

هر رنگی، یک رنگ مکمل نیز دارد. اگر مقداری از رنگ مکمل یک رنگ به آن اضافه شود، به آن رنگ خنثی شده می‌گویند. بطور مثال آبی خنثی شده، مقداری رنگ نارنجی در درون خود دارد.

رنگ شتری

این رنگ طبیعی و گرم، در کنار آبی، مشکی و بادمجانی تیره بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین از زنگهای قرمز، سفید، نارنجی و قهوه‌ای نیز میتوان در کنار آن استفاده کرد.

مبلمان چرم

برخی از رنگهای تند و محدودکننده، وقتی در مبلمان چرم مورد استفاده قرار می‌گیرند، کمتر محدود‌کننده به‌نظر می‌رسند. مثلا مبلمانی با چرم زرشکی، هم شفافیت و روشنی دارد، هم در در کنار رنگهای دیگر خاصیت مستقل بودن خودش را حفظ می‌کند. در کنار آن می‌توان از رنگهای قهوه ای، سفید، مشکی و کرم نیز استفاده کرد. پیشنهاد می شود از انواع مبل تختخواب شو ویترا دیدن فرمایید.

(چنانچه تمایل به خرید کوسن مدرن و شیک دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ویترا دیدن کنید)

انتخاب روکش مناسب مبل

هنگامی که یک دست مبلمان و یا انواع کاناپه راحتی خریداری می نمایید، به منظور حفاظت از جلوه اولیه و طول عمر آن نیازمند استفاده از کاور مبل هستید که بتوانید روی مبلمان را با آن بپوشانید تا از ساییدگی و پارگی زودهنگام مبل و نشت مواد روی آن جلوگیری شود.

کاور مبل در واقع محافظ مبلمان محسوب می شود. علاوه بر این برخی از مبلمان رنگ های روشن و چرک تاب دارند و در این مورد تهیه روکش مناسب مبل از مهمترین اقداماتی است که افراد در راستای مراقبت از مبلمان ملزم به انجام آن هستند.

کاور مبل همان پیراهن مبل محسوب می شود و انواع کاور مبل عبارتند از:

  •  کاور پارچه ای مبل
  •  کاور ژلاتینی مبل

کاور پارچه ای از روکش مناسب مبل

  • کاور پارچه ای مبل

در طول زمان استفاده از مبلمان، به دلیل نشستن گرد و غبار و دوده روی مبل، اسباب کشی و جا به جایی، ریختن مایعات و مواد غذایی و عرق روی آن، روکش ها نیاز به شستشو و تعویض دارند، با توجه به این نکته که هزینه تعویض و تعمیر رویه مبلمان بالا می باشد و برخی از روکش های مبلمان قابلیت شستشو ندارند و از خود لکه به جا می گذارند، بهترین راه برای نگهداری مبل ها، انتخاب یک روکش مناسب مبل است و اگر به دنبال جلوه داشتن کاور مبل هستید، بهترین کاور مبل کاور پارچه ای است.

البته در نظر داشته باشید که منظور از کاور پارچه ای مبل، آن ملحفه های قدیمی و سفید نیست که روی وسایل انداخته می شد. برای پیراهن پارچه ای مبل از جنس مرغوب و چشم نواز باید استفاده نمود. جنس این الیاف معمولا پلی استر و نخ و یا ترکیبی از آن دو می باشد.

از مزایای کاور پارچه ای مبل تنوع در طرح و رنگ انتخاب پارچه، عدم تغییر شکل کاور در مقابل حرارت و شستشو می باشد. پیشنهاد می شود از مبل چستر فیلد ویترا دیدن فرمایید.

  • کاور ژلاتینی از روکش مناسب مبلکاور ژلاتینی مبل

از میان انواع کاور مبل، کاور ژلاتینی نسبت به کاور پارچه ای بیشتر در میان مردم رواج دارد. کاور ژلاتینی اغلب برای مبل های سلطنتی، استیل و صندلی های ناهارخوری استفاده می شود.

از مزایای کاور ژلاتینی این است که با کشاندن آن روی مبل، طرح و جلوه مبل پوشانده نمی شود و قابل رویت است و تمیز کردن آن نسبت به کاور پارچه ای بسیار آسان تر است. و گرد و خاک و مایعات را از خود عبور نمی دهد و به راحتی قابل تمیز شدن است. ایراد مهمی که به کاور ژلاتینی وارد است، تعریق و ایجاد صدا در هنگام نشستن و برخاستن است.

برخی از سوالات رایج:

انواع کاور مبل کدام اند؟

کاور پارچه ای مبل و کاور ژلاتینی مبل.

بهترین کاور مبل کدام است؟

بهترین راه برای نگهداری مبل ها، انتخاب یک روکش مناسب مبل است و اگر به دنبال جلوه داشتن کاور مبل هستید، بهترین نوع آن کاور پارچه ای است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *