وبلاگ

آشنایی با انواع سبک مبلمان +۱۴ سبک های مختلف مبلمان

سبک مبلمان

علیرغم تنوع بسیار زیاد در طراحی و ساخت سبک‌ های مختلف مبلمان، لازم است بدانید که تعدادی سبک و استاندارد پایه برای مبلمان وجود دارد. در حقیقت هر کدام از مبل هایی که می بینید، بر اساس استاندار خاص خودش طراحی و ساخته شده است. فارغ از رنگ و طرح رویه پارچه و چوب، اسکلت و اجزای اصلی آنها، بصورت عمومی به ۱۴ دسته تقسیم می‌شوند. امروز شما را با این دسته‌ها آشنا می‌کنیم.

تعدادی از معروف ترین سبک های مختلف مبلمان

مبل چسترفیلد (Chesterfield)

مبل چستر فیلد به سادگی و سهولت قابل تشخیص است. این مبل، دارای لمسه‌دوزی‌های بسیار در قسمت پشت و گاهی نشیمن است. دسته‌های آن نیز گرد و پیچ‌خورده است و ارتفاعی به اندازه تکیه‌گاه مبل دارد. اگرچه پیش از این مبل چستر فیلد اغلب از چرم تهیه می‌شد، اما امروز تولید آن با پارچه‌های دیگر، بخصوص مخمل نیز شاهد هستیم.

(چنانچه تمایل به خرید مبل چستر دارید، می‌توانید از مدل‌ های متنوع این محصول در ویترا دیدن کنید)

اسامی انواع مبلمان

مبل قطعه ای (Sectional)

مبل قطعه ای یک مبل چند تکه است. تعداد قطعات رایح آن ۳ و ۵ است. می توان آنها را به شکل های گوناگونی چیدمان کرد. هرچه قطعات بیشتر باشد، تنوع چیدمان بیشتر. با توجه به محبوبیت گسترده و روزافزون مبل تکه ای در میان اسامی انواع مدل مبل، سبک ها ، طرح ها و مواد بسیار متنوعی برای انتخاب وجود دارد. بعضی بزرگ هستند و می توانند فضای اتاقهای بزرگ را داشته باشند؛ در حالی که بعضی دیگر بسیار کوچکتر هستند. دو مدل چیدمان رایج آن شکل L و U است.

سبک های مختلف مبلمان

مدل چِیس (Chaise)

سبک مبلمان چِیز دارای نشیمن کشیده ای بصورت صاف و یا منحنی است. در قسمت تکیه‌گاه نیز، قوس‌های اندکی متناسب با وضعیت کمر دارد. مبل های سبک چیز لانگ در سوئیت های بزرگ اتاق خواب امروزی هنوز محبوبیت دارند. برخی از چیس لانگ ها دسته دارند و برخی دیگر فاقد دسته هستند. معمولا در کنار استخرها به چشم می خورند.

پیشنهاد می کنیم انواع میز ناهار خوری را حتما مشاهده نمایید.

انواع مدل مبل

مبل کبریل (Cabriole)

این سبک مبلمان با ظاهر شکوهمند و پایه‌های خمیده به بیرون آن، به مبل سبک مدرن یا سبک ملکه نیز معروف است. این سبک از دهه ۱۸ میلادی رواج پیدا کرد و اغلب در خانه پادشاهان و ملکه‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفته است. برای خانه‌هایی با فضای بزرگ و تجملاتی انتخاب مناسبی است.

سبک مبلمان

مبل تکیه‌ گاه شتری (CamelBack)

این مبل از خانه شیوخ و ثرتمندادن عرب رواج پیدا کرد. نامگذاری این مبل، به دلیل تکیه‌گاه خمیده و کوهان ‌مانند آن است. عموما دو قوز شبیه کوهان شتر بر روی تکیه‌گاه مشاهده می‌شود و گاهی تا سه قوز نیز دارد. ظاهر این مبل فاخر است و میتواند ظاهر دکوراسیون شما را دگرگون کند. این نوع مبل برای پایه های چوبی نزدیک به هم مورد استفاده قرار می گیرد. مبل تکیه گاه شتری یک مبلمان سبک مدرن محسوب می شود.

پیشنهاد می شود از جدیدترین مدل های مبلمان کلاسیک ویترا دیدن فرمایید.

انواع مبل

مبل تختی (Day bed)

کارکرد این مبل از اسمش پیداست. مبلی که از آن روزها برای نشستن و شبها برای خوابیدن و استراحت استفاده می‌شود. این دسته مبل‌ها برای خانه‌هایی که رفت و آمد زیاد دارند و فضای کافی برای گذاشتن تختخواب ندارند بسیار مناسب است.

(چنانچه تمایل به خرید سرویس خواب دو نفره دارید، می‌توانید از مدل‌های متنوع موجود در ویترا مبل دیدن کنید)

انواع سبک مبلمان

مبل لاوسون (Lawson)

این دسته مبل‌‌ها، بسیار راحت و به معنای واقعی در دسته مبلمان راحتی می‌گنجند. عموما برای فضای نشیمن و جلوی تلویزیون به کار می‌روند. این نوع مبل علاوه بر نشیمنگاه نرم و قابل حرکت، دارای پشتی‌های نرمی نیز هستند.

پیشنهاد می کنیم ایده‌های چیدمان پذیرایی ال شکل را حتما مشاهده نمایید.

آشنایی با انواع مبلمان و سبکهای مختلف آن

مبل تاکسیدو (Tuxedo)

در میان اسامی انواع مبلمان، این اسم به گوشتان آشنا آمد؟ حق دارید. همه ما این اسم را زیاد شنیده‌ایم، اما نه در غالب یک سبک مبل؛ بلکه در غالب نوعی لباس مجلسی مردانه.

اما مبل مدل تاکسیدو، دارای دسته‌ها و تکیه‌گاهی هم‌ ارتفاع، شبیه مبل چسترفیلد است؛ اما برعکس آن، از انحنا و پیچیدگی دراین مبل خبری نیست و همه خطوط صاف و مستقیم و هندسی شکل است. روکش این مبل پارچه است و جزو مبل های راحتی دسته بندی می شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل ال به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

انواع سبک مبل

مبل میان سده (Mid Centry)

این مبل‌ها از میانه قرن بیستم رایج شد، درست زمانی که سبک میان سده در معماری، طراحی داخلی، طراحی محصول و گرافیک پا به عرصه ظهور نهاد. این مبله مستطیل شکل بوده و دارای خطوط صاف، تشکچه‌ها و پشتی‌های کوک زده شده هستند.

این نوع مبل برای زیبایی و راحتی طراحی شده است؛ اما راحت ترین نوع مبلمان محسوب نمی شود و در صورت طراحی مناسب خانه خریداری می شود. سبک افسانه ای است.

مبل میان سده از انواع سبک مبلمبل دسته دار دو نفری (Settee)

این مبل مناسب محیط‌های کوچک و جمع و جور است. دارای فضایی برای نشستن دو نفر است و پشتی آن صاف و بدون خمیدگی است.

مبل سته sette یا دسته دار دو نفری از انواع سبک مبل

مبل دسته غلطکی انگلیسی (English arm roll)

دسته‌های این سبک بصورت گرد شده ساخته می‌شوند. همچنین دارای تشکچه‌های نرم بوده که راحتی نشیمن آن را بیشتر می‌کند. پشتی‌های آن غیرقابل حرکت و محکم است. این دسته از مبلمان با سبک‌های اسپرت به راحتی ست می‌شوند.

مبل دسته دار غلطکی انگلیسی از انواع سبک مبل

مبل بریج واتر (bridgewater )

راحتی و معمولی بودن معرف سبک مبل بریج واتر است. دسته ها کمی به پهلو هم می شوند و پایین تر از سطح پشتی مبل هستند. با وجود اینکه این نوع مبل با طراحی های بیشتر اتاق ها متناسب است، اما به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تمایل به خرید مبل راحتی و سنتی دارید، سبک بریج واتر را در نظر بگیرید.

مبل بریج واتر از انواع سبک مبل

مبل تختخواب شو (Folding sofa bed)

مبل تختخواب شو امروزه در طراحی های منحصر به فردی ارائه می شوند و در بین سبک های مبلمان گزینه بسیار مفید و خوب برای خانه های کوچک و سوئیت ها و جای خواب مهمانان محسوب می شوند.

در این سبک مبلمان، معمولا پشتی مبل به صورت قائم باقی می ماند و تشک مبل باز می شود و از حالت تا خوردگی در می آید و تبدیل به تختخواب می شود.

مبل تختخواب شو از انواع سبک مبل

مبل لاوسیت (loveseat)

یک اصطلاح رومانتیک برای مبل ساخته شده برای دو نفر است. به طور معمول لاوسیت بخشی از یک مجموعه مبلمان اتاق نشیمن است و به سبک و طرح های مختلفی ارائه می شوند.

مبل لاوسیت از انواع مبل

سخن پایانی

در نهایت پیشنهاد می کنیم اگر مایل هستید که اگر کنجکاو هستید بجز انواع سبک های مبلمان، انواع کاناپه را هم بشناسید.

برخی از سوالات رایج:

انواع سبک مبلمان کدام اند؟

مبل چسترفیلد، مبل قطعه ای، مدل چِیس، مبل کبریل، مبل تکیه‌گاه شتری، مبل تختی، مبل لاوسون، مبل تاکسیدو، مبل میان سده، مبل دسته دار دو نفری، مبل دسته غلطکی انگلیسی، مبل بریج واتر، مبل تختخواب شو و مبل لاوسیت.

مبلمان سبک مدرن کدام اند؟

مبل تکیه‌گاه شتری، ظاهر این مبل فاخر است و میتواند ظاهر دکوراسیون شما را دگرگون کند.این نوع مبل برای پایه های چوبی نزدیک به هم مورد استفاده قرار می گیرد. مبل تکیه گاه شتری یک مبلمان سبک مدرن محسوب می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *